A Liliom csoportos gyerekek egy újonnan szerveződött közösség. Megismertük egymást és hálánk jeléül örömmel örökítettük meg tenyérlenyomatunkkal, hogy egy csoportba tartozunk.
A hála gyakorlása
Szivárvány középső-nagycsoport szeptembreben nagyon hálás volt mindenért. „Elmúlt a betegség” /Covid/, és újra találkozhattak társaikkal. Örülünk mindennap a napocskának, hiszen a csoportszobánkat, fekvése miatt „bearanyozza”.
Reggelente, amikor nem süt fel a nap, a gyerekek önkéntelenül éneklik a Süss fel nap című dalocskát.
A Három pillangó című mesés bábelőadás formájában is ismerik, kedvelik, sőt játszák is.
Beszélgetésekben elmondhatták saját véleményüket a mese szereplőinek viselkedéséről. Megfogalmazták, mikor, mire lehetünk hálásak. Nemcsak a mese által, hanem a mindennapi életünk során mikor érezhetünk hálát valami vagy valaki iránt. Elgondolkodtató, mélyérzésű gondolatokat fogalmaztak meg a gyerekek.
Boldogság mondóka megismertetése, gyakorlása
Hálafa elkészítése mosolygós almákkal és körtékkel
A reggel folyamán már a témához kapcsolódóan a reggeli örömforrás felé fordítottuk a figyelmet, hogy ebből a beszélgetésből a hála fogalmát is közelebb hozzuk a gyermekekhez. Első feladatként A boldog százlábút készítettük el, miközben háláról, örömökről beszélgettünk, minden szívecske felragasztásánál hálát, köszönetet mondtunk valamiért. A következő tevékenység során a A boldog csiga házát színezték ki a gyerekek, miközben arról beszélgettünk hogy óv minket a hála, köszönet! A napi mozgás keretében a Hogyan sző a hálapók? játékot játszottuk, mely nagy örömöt jelentett a gyermekeknek, és lehetőséget adott az egymásra reflektálásra is. Gyermekeink relaxációként figyelmesen hallgatták Jékey Zoltán: A három pillangó történetét, és mert a zuhogó esőre való tekintettel nem tudtunk kimenni, ezért még a dramatizációra is volt időnk, először hanggal, majd némán, és a gyermekek kérésére saját elképzelésük szerint tovább folytatták a játékot – történetet saját fantáziájuk szerint! A nap lezárásaként a hónap dalát is meghallgattuk, miközben a még mindig „repkedő pillangók” szabad mozgással fejezték ki magukat. Öröm volt látni a sok felszabadult, boldog pillangót ahogy egymásra figyelve, időnként egymást megölelve repkedik körbe az osztálytermet.
A margaréta csopot gyermekei már ismerték,, A három pilangó” című mesét.
Felidéztük a történéseket, beszélgetőkör keretében megismerkedtünk a hála jelentésével.
Az előre elkészített síkbábokkal többször előadtuk a mesét.
Nagyon élvezték a gyerekek .
A margaréta csopot gyermekei már ismerték,, A három pilangó” című mesét.
Felidéztük a történéseket, beszélgetőkör keretében megismerkedtünk a hála jelentésével.
Az előre elkészített síkbábokkal többször előadtuk a mesét.
Nagyon élvezték a gyerekek .
A margaréta csopot gyermekei már ismerték,, A három pilangó” című mesét.
Felidéztük a történéseket, beszélgetőkör keretében megismerkedtünk a hála jelentésével.
Az előre elkészített síkbábokkal többször előadtuk a mesét.
Nagyon élvezték a gyerekek .
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekek szívet készítettek amely közepébe belerajzolták az arcképüket és ráírták a nevüket.A szívecskéket a táblára helyeztük, majd a saját szívecskéjükből kiindulva nyilakat vezettek annak a társuknak a szívecskéjéhez, akiknek hálásak valamiért. Szóban indokolták a választásukat.
Csoportindításnál, a csoportkohézió kialakításánál, erősítéséhez kezdeményeztük és alkalmaztuk a hálafa elkészítését.
A gyerekek kifejezhették, hogy ki kivel barátkozik, kivel szeretnek játszani. Ezáltal megjelent a csoport szociometriája is. Információt kaphattunk a csoport kapcsolatrendszeréről, hogy hol kell segítenünk a gyerekek beilleszkedését.
Csoportindításnál, a csoportkohézió kialakításánál, erősítéséhez kezdeményeztük és alkalmaztuk a hálafa elkészítését.
A gyerekek kifejezhették, hogy ki kivel barátkozik, kivel szeretnek játszani. Ezáltal megjelent a csoport szociometriája is. Információt kaphattunk a csoport kapcsolatrendszeréről, hogy hol kell segítenünk a gyerekek beilleszkedését.