Akinek hálás vagyok
A hála gyakorlása
A levendula csoport szeptemberben 14új kisgyermekkel gazdagodott. A csoportban 17lány és 8fiú van. A középsős és nagycsoportos gyermekeknek fel kellett idézni a hála fogalmát, körbejártuk ismét a hála témát, újra meséltük a Hálafa történetét. Megtanították a kisebbeknek is a hozzá kapcsolódó verset.
A mi hálafánk elkészítésekor minden résztvevő gyermek elmondhatta miért hálás aznap. És rányomta a két lenyomatát a lapra.
Többen a barátokért, volt aki az aznapi közös játékért, (mellékeltem a képet az állatkertről) volt aki azért hálás mert mama hozta oviba, mi óvónénik elmondtuk hogy hálásak vagyunk hogy ilyen szuper gyerekek járnak a csoportunkba és szépen alakulnak a kis kapcsolatok. Hálásak vagyunk hogy együtt vagyunk.
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekekkel hálafát készítettünk, amelyre felkerültek a kezeik lenyomata. Erre rajzolták rá, miért is boldogok.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Az elballagott nagycsoportosok nagyon kedvelték a Boldogságfoglalkozásokat. Négy éven keresztül rendszeressen gyakoroltuk a különböző boldogságfokozó játékokat, hallgattuk a kedves kis boldogságmeséket és Bagdi Bella csodálatos zenéit. A csoport lelkületére, viselkedésére nagyon jó hatással voltak ezek a foglalkozások, így most örömmel kezdtük el az új csoportunknál is. Mivel a kicsikék még csak 2,5 – 3 évesek, így elsősorban a meséken keresztül igyekeztem érzékeltetni velük a hála szó tartalmi jelentését. Szutyejev: Kispipi és Kisréce meséjében kiemeltem, hogy a Kispipi a Kistrécének lehet hálás, hisz kiementette a vízből, így az nem fulladt meg. A három kiscica mesében a napocskának voltak hálásak a cicák, mert megszárította a szőrüket, így olyanok lettek amilyenek voltak. A répa mesénél amikor rákérdeztem, hogy Kinek lehetnek hálásak a mese szereplői? egy kislány rögtön azt mondta, hogy a kisegérnek, mert ki tudták húzni a répát. Mivel a hónap végén óvodánkban a Nagyidélelőttöt tartottunk, így sokat beszéltünk a nagyszülők iránti háláról, tiszteletrő, szeretetről is. A Nagyidélelőttön lehetőséget biztosítottunk az unokákkal közös játékokra, Hálafa készítésre, és a nagyik által hozott sütemények, valamint a gyerekekkel együtt készített gyümölcssáláta elfogysztására. Hálánk, és szeretetünk jeléül egy rövid kis műsorral is megleptük a szépkorúakat, aminek nagyon örültek. Ők is hálásak voltak, hogy óvodánk lehetőséget biztosított az unokákkal való tartalmas együttlétre.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Intézményünk nyolcévfolyamos gimnázium. Szeptemberben osztályom megkezdte „nagygimnáziumi létét” a 9. évfolyamon. Hét új tanuló érkezett közénk, így az első boldogságóra a témakörök, és a boldogiskola program bemutatásáról szólt. Minden tanuló számára vittem egy „osztályfőnöki, boldogságórás” füzetet, amelybe a négy év során mindenféle jegyzeteket, gondolatokat, terveket fognak megfogalmazni. A füzeteket az iskolában őrzöm. Négy év múlva, érettségi után a banketten szeretném számukra visszaadni, visszatekintésként az eltelt négy évre. Első alkalommal azt kértem, hogy köszöntsék magukat a füzetükben és fogalmazzák meg, hogy miért hálásak saját maguknak, mi az, amire büszkén tekintenek.
A gyermekekkel ráhangolódtunk bevezetésképp relaxációs gyakorlattal. Bagdi Bella: Szép nap ölelj át című dalának memorizálása közben,fejlődött a gyermekek ritmusérzéke,mozgáskultúrája. Megtapasztalhatták az együttmozgás, az ölelés érzésének örömét. A bábjáték varázsán keresztül elmélyültünk a Hála témában, mindenki kioszthatta hála virágát,melyet meg is indokoltak, ki kinek és miért is adja. Türelmük, figyelmük, memóriájuk, finommotorikájuk, kifejező készségük fejlődhetett. Közösen elkészítettük Hálabefőttünket, melybe rajzaikat elhelyezhették.
Pitypangfalva szorgos munkával elkészítette a saját boldogságvárát. Alig várják, hogy közösen, feladatok elvegzésével egyre feljebb, és feljebb jussanak a lépcsőkön, míg el nem érnek a kapuig. ❤️