Hála táblát készítettünk közösen, melynek készítése közben a gyermekek megfogalmazták miért hálásak. Hónap végén, a téma zárásaként hála sütiket készítettünk a szülőknek, pedagógusoknak, hogy így köszönjük meg azt a sok jót, amit tőlük kapunk.
A hála gyakorlása
Szeptember hónap témája a Hála gyakorlása volt. A feladatok közül a Hála szó kirakását vélasztottuk a tantermekben található tárgyak felhasználásával. A feladatban a 2., 3., 4., osztályosok is lelkesen vettek részt.
Az első osztályosok pálcikák segítségével köszönöm-formákat raktak ki.
Mielőtt a foglalkozást elkezdtük volna, a gyerekekkel elkészítettük a Boldogság várát. Megbeszéltük a történetét, miért készült, mikor, és mit kell tennünk, hogy eljussunk a bejáratig. Nagy út áll előttünk, de nagyon jól fogjuk út közben érezni magunkat.
A foglalkozást kezdő relaxáció után / Irka-firka/ a téma bevezetéseként meghallgattuk a Szép nap ölelj át engem…című háladalt. Elmondtam, hogy ezen a szép reggelen óvodába jövet egy szép falevelet találtam amivel játszani fogunk. A játék szabályát elmondva körbe-körbe járt a falevél a gyerekek kezében . Nagyon ügyesek voltak.Boldog Dóra mesébe hívta a gyerekeket majd meghallgatták Bezzeg Andrea: A Hálafa történetét.Megbeszéltük a mese cselekményét a hálafa érzéseit. A foglalkozás zárásaként hálavirágot színezhettek a gyerekek.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Hálásak vagyunk, hogy megismertük egymást, egy osztály lettünk és együtt vagyunk.
Első témakör: A hála
Hála szív és hála rajz készítése a fejlesztő óra keretein belül.
A hála gyakorlása fontos a gyermekek számára, mert segít nekik megtanulni értékelni az élet apró örömeit és a társas kapcsolataikat. Fejleszti az empátiájukat, hiszen megtanulják felismerni és értékelni mások kedvességét és támogatását. Ezenkívül a hála gyakorlása pozitív gondolkodásra neveli őket, ami hozzájárulhat a mentális és érzelmi intelligenciájuk fejlődéséhez, valamint erősíti az önbizalmukat is.
Újra együtt vagyunk, Dóri és Vili kikopogtattak a szekrényből, ahol egész nyáron pihentek. Az újonnan érkezett kis Brekiseknek bemutatkoztak, és elmesélték, mi mindenért hálásak, mi történt velük a nyáron, milyen élményeik voltak. Mi is megbeszéltük, miért is vagyunk hálásak, mit jelent a hála szó, és, hogy miért jó nekünk, a testünkben , lelkünkben, ha hálásak vagyunk.
Dóri elhozta a Hálafa történetét, egy levél nélküli fa rajzzal illusztráltam, a gyerekekkel közösen tettük fel az ágaira a színes leveleket, úgy, hogy először mondott egy dolgot, amiért hálás, azzal tette fel a levelet. Nagyon érdekes volt hallgatni, hogy ki miért lehet hálás: hogy anya elviszi a játszótérre, mindent megvesz, hogy egészségesek, hogy szereti a testvérét…
A mese után végeztünk egy kis feszítő- lazító gyakorlatot a könyv ajánlása alapján, „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok..” Élvezték a gyerekek, jól kiengedtük a feszültséget.
Bagdi Bella dalára- Szép nap ölelj most át engem- táncoltunk, majd a végén megöleltük egymást. Ami különösen értékes számomra, hogy az egyik kislányom a mese élményét le is rajzolta a szabad játék ideje alatt.
Bagdi Bella: Szép nap ölelj át című dallal indítottuk az idei első boldogságórát és ezután megbeszéltük, hogy kinek milyen érzései támadtak a dal meghallgatása közben, gondolatindítás gyanánt.
Majd az irka-firka című relaxáló gyakorlat után megismerkedtünk a hálafa történetével.
A történet megbeszélése, feldolgozása után elkészítettük a saját hálafánkat.
Minden gyerek készített egy mosolygós falevelet, amire rárajzolták, hogy ki kinek hálás és miért.
Az óra nagyon jó hangulatban telt, sok-sok érzelem szabadult fel, könnyes apró szempár is nézett rám az óra során, ez roppant megható érzés volt.
A program bevezetése az intézményegységünkbe (Kiskunhalasi Bóbita Óvoda és Bölcsőde – Szilády Áron Utcai Óvoda)
A középső és nagycsoportosok körében 0. alkalomként került sor a „Boldogságóra” bevezetésére a program”megalapozásával” (alapérzelmek fogalmi meghatározása, a „Boldogság-vár elkészítése”, sárga színű „alapérzelmek”hangulatjelek alkalmazása). Majd a hála gyakorlása: Miért is lehetünk hálásak?
A program bevezetése az intézményegységünkbe (Kiskunhalasi Bóbita Óvoda és Bölcsőde – Szilády Áron Utcai Óvoda)
A középső és nagycsoportosok körében 0. alkalomként került sor a „Boldogságóra” bevezetésére a program”megalapozásával” (alapérzelmek fogalmi meghatározása, a „Boldogság-vár elkészítése”, sárga színű „alapérzelmek”hangulatjelek alkalmazása). Majd a hála gyakorlása: Miért is lehetünk hálásak?