Ezt a kis virágoskertet a harmadikosok készítették a HÁLA témához kapcsolódóan. A virágokba minden gyerek beleírta, hogy kinek hálás leginkább és miért? Az osztályterembe kitettük a virágokat , így hoztuk létre az osztály kis virágoskertjét.
A hála gyakorlása
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A hála fogalmával a Maci bajban van bábjátékon keresztül ismerkedtek meg a gyerekek.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A csöpp három éves gyermek számára rendkívül fontos a feltétel nélküli bizalmi kapcsolat kialakítása. A beszoktatás időszakában különös figyelmet szentelünk a testi kontaktus fontosságára, az ölelésre, az ölbéli játékokra. A hála is különleges az ő világukban – ösztönös, természetes náluk még. A mesékkel, dalokkal mindezt erősítjük tovább ápoljuk.
A hónap végén az idősek világnapjához közeledve „nagyi délelőttöt tartottunk közös játékkal, barkácsolással, sütizéssel. Hálásak vagyunk minden kedves nagyszülőnek, hogy aktív részvételükkel vidámmá, ugyanakkor bensőségessé varázsolták a gyermekek napját.
Ebben a nevelési évben egy új csoportban kezdtem munkámat. Ebben a csoportban még nem ismerték a gyermekek ezt a Programot, így egy újabb kihívás elé kellett néznem. Nagyon meglepő volt, hogy a gyerekek hamar be tudtak kapcsolódni a feladatokba.MInden reggel a beszélgető körben , meghallgattuk egymást. Mindenki elmondhatta miért hálás. Feladatul adtam nekik, hogy otthon is kérdezzék meg a szüleiket is, ők miért hálásak. Vittem be két edényt , egyik lisztes, másik üres. Minden háláért átraknak lisztet az üresbe. Később a gyümölcsös projektes héten ebből sütünk majd süteményt. Örömömre kaptam pár visszajelzést szülőktől is, milyen jónak tartják, hogy ilyen dolgokról is beszélgetünk. Többször meghallgattuk a Hálás vagyok dalt, de emellett minden reggel táncoltunk a Ha boldog vagy mutasd… dalra. Nagy meglepetésemre már a második napon még azok is kisfiúk is hangosan énekeltek tánc közben, akik többnyire passzívak voltak más tevékenységek alatt. Egyik nap hálavonatot alkottunk. Mindig a mozdonyvezető vezette a többieket ahhoz a tárgyhoz, amiért hálás a csoportban. Mikor megmutatta, beállt a sor végére. Mindenki örömmel mutatta, miért is hálás. Ami számomra a legmeghatóbb volt, hogy az egyik kisfiú előttem állt meg, átölelt és azt mondta, hogy ő értem hálás, mert ide jöttem a csoportjukba.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Az óra eleji relaxációs gyakorlat után arról beszélgettünk, hogyan tudjuk kimutatni, ha hálásak vagyunk, valamint miért lehetünk hálásak. Majd elolvastam A csodakantár című mesét. Megbeszéltük, majd lerajzolták, mely szereplők voltak hálásak Jancsinak és hogyan fejezték ki azt.
Az osztálycsoport tanulóival a „hála” témakörét közös rajzolással igyekeztünk körbejárni. Megbeszéltük, hogy mit is jelent számunkra a hála, óra végére arra a következtetésre jutottunk, hogy a legapróbb dolgokért is hálásak lehetünk, hisz sokan vannak, akiknek nem jutott ennyi jó.
A kis csoportok közös alkotásain is jól látszik egy-egy dolog mennyire sokat jelent nekik.
Az első hónap témakörében felhasználtuk a puzzle sablont és a hála jegyében készült képet mellékelem. Valamint a készítés mozzanatait két képpel illusztráltam.
Az első hónap témakörében felhasználtuk a puzzle sablont és a hála jegyében készült képet mellékelem. Valamint a készítés mozzanatait két képpel illusztráltam.
Az első boldogságóránkat relaxációs gyakorlattal kezdtük, ezután elolvastam a gyerekeknek
„A hálafa” történetét. Beszélgettünk arról, hogy mit is jelent a hála és elmondhatták miért hálásak. Nem gondoltam, hogy ilyen kedves válaszokat fognak adni! 🙂 Pl.: „Azért vagyok hálás, mert van apukám.” Azért vagyok hálás, mert van cicám.” „Mert szeretem az anyukámat.” „Mert vannak barátaim.” Örömmel rajzolták körbe a tenyerüket, rajzolták a közepébe, hogy miért hálásak. Valamint tenyérnyomattal elkészítettük a csoport közösségfáját. Végül meghallgattuk a Szép nap, ölelj most át…kezdetű dalt.
Szeptemberben megkezdtük a Boldogságórákat mind a 8 évfolyamon. Izgalmas tapasztalás volt, hogy hogyan lehet ugyanazt a témát átadni különböző korosztálynak. A gyerekek nagyon élvezték az órákat. Voltak kedvenc feladatok is. Különböző feladatlapokat használtunk a munkafüzetből. Készítettünk plakátokat, köszönöm üzeneteket. A kisebbekkel meséltünk, zenéltünk. Jó volt hallgatni, hogy adták át az osztályok egymásnak, hogy kinél milyen volt az óra, mindenki mesélt róla. Októberben folytatjuk.