A foglalkozáson 5 értelmileg akadályozott általános iskolás tanuló vett részt. Az értelmi képességük és feladatbíró készségüknek megfelelően a feladatszámok is csökkentett mennyiségűek.
Hálaerdő készítése:
A foglalkozás menete:
Ráhangolódás: Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek kézikönyvből relaxációs gyakorlatok végzése. (1., 2., 4., 5., 7.)
Bevezetés: Bagdi Bella: Szép nap című dalának meghallgatása, majd a dallal kapcsolatos érzések, gondolatok megbeszélése. (Volt olyan tanuló, aki sírva hallgatta végig, a dédimamájára emlékezve.)
Szógyűjtés, foglalom-magyarázat a hála foglalmával kapcsolatban, korábbi ismeretek felidézése. (megelégedés, köszönet, hálaadás, béke, szeretet, enlékezés, öröm, boldogság, jó érzés, stb.)
Hálafák festése különböző fa mintájú sablonokra, majd a hála-szavak felragasztása, és egy közös kompozíció készítése.
Lezárás:
A zárókörben mindenki odafordul a társához, és elmondja neki, hogy miért lehet hálás neki.
Bagdi Bella: Boldog vagyok című dalának meghallgatása.