A hétköznapban természetes dolgokért érzett hálát a Hála megerősítések kártyák segítségével beszéltük meg. Önmaguknál felismerni, hogy miért is tudnak hálásak lenni, a Hála-híd kártyák közül az „Itt és most” lappal indítottuk el. A mai napi, érzékszervekkel érezhető hálájukat (3 db-ot) le is írtak.
A hála gyakorlása
A Magyar Népmese Napja alkalmából játékos vetélkedőt szerveztünk a gyerekek számára, ahol 7 próbát kellett teljesíteniük.
Legyőztük a hétfejű sárkányt, találkoztunk sok-sok mesehőssel, aranyhalt horgásztunk, lencsét válogattunk.
A gyerekek rajzaiból pedig kiállítást rendeztünk, ahol megmutathatták a rajztehetségüket.
Az izgalmas délután hamar eltelt, rengeteg élménnyel gazdagodtunk.
Ebben a tanévben 2 új tanuló érkezett az osztályunkba. A boldogságfokozó technikák alkalmazása, a relaxációs gyakorlatok és játékok nagymértékben segítették az új közösségbe való beilleszkedésüket. Napjainkat általában közös mondókázással és relaxációs gyakorlatokkal indítjuk, mely segít a munkában való ráhangolódásban.
Szeptemberben sok dologért lehettünk hálásak, játszottunk Hála játékot, készítettünk Hála befőttet. A közös játékok és kézműves tevékenységek nagyon jó hangulatban teltek, minden gyermek arcára mosolyt csaltak! A Szép nap c dalt is többször meghallgattuk, közben kapcsolatteremtő játékokat játszottak a gyermekek, többször spontán is.
Szép, színes szeptemberünk volt, amiért hálásak vagyunk!
Kezdetek, hála gyakorlása
Ebben a tanévben csatlakozott iskolánk a Boldogságóra programhoz, ezáltal pedig a boldog iskola hálozatba is.
A hónap témája a hála volt. Amely 2 foglalkozáson valósult meg az osztályfőnöki (közösségi nevelés), és hittan órákon.
– Az első alkalommal a hálával, mint boldogságfokozó módszerrel, technikával ismerkedtünk meg, itt elkészítettünk egy hálaerdőt, valamint hálakártyát.
– A mai utolsó foglalkozáson pedig a tapasztalatainkat osztottuk meg egymással, valamint néhányan az elkészült hálabefőtett is behozták és átadták egymásnak.
– Valamint a mai alkalommal előszőr vettek részt meditációban, amelyről azt nyilatkozták a gyerekek, hogy kellemes volt s miért nem tartott tovább.
Október folyamán pedig folytatjuk az önismeret ezen útján.
A boldogságóra foglalkozásunk bevezetése elkezdődött a mini csoportunkban. A gyerekek örömmel fogadták Boldog Dórát és barátnőjét Anni Pannit. A relaxációs bemelegítés után egy mesét meséltem el a csoportnak , amiben a két barátnő játszott a játszótéren,de hazaérkezéskor Dóra nem találja a kedvenc babáját. Másnak Anni Panni elviszi neki,mert a játszótéren maradt. Hálás volt barátnőjének érte. Megölelte és vendégül látta uzsonnára. A gyerekek örömmel ölelgették meg egymást a mese végén. Táncoltunk a hónap dalára. Nagyon élvezték az első foglalkozást a gyerekek.
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
Mi is a hála? Igen fontos dolog az életünkben. Ennek a megértése, közelebb hozása a gyermekekhez igen könnyen megvalósítható. Sok játékkal, mesével, mozgással, dallal és kézműves technikával. Hála téma feldolgozását a Hálafa történetének megismerésével kezdtük, sok bábbal, mozgásos feladatokkal, beszélgetéssel. Meghallgattuk a Szép nap c. dalt miközben megöleltük egymást, majd mi is fává változtunk (lehettünk szomorú és boldog fák). Sokat játszottunk, beszélgettünk miért lehetünk hálásak. Ennek megértését képek nézegetése segítette, valamint a csoport kedvenc mackója, aki kézről kézre került miközben megfogalmazódtak a gyerekekben „miért is lehetünk hálásak”. A gyerekek a felkínált kis képek közül választhattak, kiszínezhették azt, majd felragaszthatták az általuk elkészített hála szívre, mely kikerült a csoportszoba falára, beszélgethetünk róla, nézegethetjük továbbra is ki miért hálás.
Hála gyakorlása
Bábozással téma felvezetése: A csoportbáb (Babóca) szomorú hangulatára barátja (Zümi) felfigyelt. Megvígasztalta. Próbálta tanácsokkal segíteni, amitől jobb kedve lett neki.
„Ha szomorú vagyok valami miatt, akkor olyan dolgokra próbálok gondolni, amiket szeretek és attól vidám leszek.”
A gyerekek saját szavaikkal igyekeztek megfogalmazni, mi az aminek örülnek, amit szeretnek és utána meg is köszönték. Ezt heti több alkalommal gyakorolták naplezáráskor.
A produktum a hónap végén egy „hálafa” lett, amire minden kisgyermek jele felkerült, azzal a kis szöveggel, amiért ő hálás. A felnőttek saját példával erősítették a gyerekekben ezt a szokást. A „hálafát” a csoportszoba jól látható, megközelíthető helyére helyeztük ki.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A hónap témájával kapcsolatban sokat beszélgettünk, hogy kinek, miért lehetünk hálásak. Megbeszéltük kik azok az iskolából, akiknek ritkán mondjuk el, mennyire hálásak vagyunk munkájukért. Csodálatos hála kártyák készültek a takarítóknak, karbantartóknak, irodán dolgozóknak, konyhásoknak, valamint az igazgató úrnak és helyettesének is.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A hónap témájával kapcsolatban sokat beszélgettünk, hogy kinek, miért lehetünk hálásak. Megbeszéltük kik azok az iskolából, akiknek ritkán mondjuk el, mennyire hálásak vagyunk munkájukért. Csodálatos hála kártyák készültek a takarítóknak, karbantartóknak, irodán dolgozóknak, konyhásoknak, valamint az igazgató úrnak és helyettesének is.