A hálaadás lehetővé teszi számunkra, hogy értékeljük a jelent, ez felerősíti a pozitív érzelmeket. Legtöbbször elsiklunk az olyan dolgok felett, amelyek miatt hálásak lehetünk. Akik hálásak, boldogabban élik a mindennapjaikat, ezért mi is összegyájtöttük miért is adhatunk hálát. Busszal érkeztünk a hála földjére. A hálanpaocska elkészítésénél minden sugár egy-egy mondatot takart, aminek a kisdiákok örülnek a mindennapokban.
Tovább tudatosítottuk magunkban, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak. Csoportmunkában hálaszívet tettünk ki pálcikákból és tolltartóból. Nem feledkeztünk meg a szeretteinkről sem, akiknek egy húűsítő jégkrémet készítettünk a nagy melegben. Otthon átadva egy-egy kedves mondattal adtak hálát a gyermekek szüleiknek.
A hála gyakorlása
Megbeszéltük, hogy ki kinek miért hálás, le is írták. A gyerekek nagyon élvezték a feladatot.
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük. Becsukott szemmel firkálgattak egy lapra a gyerekek. Nagyon kellemes élmény volt mindannyiuk számára.
A háladal meghallgatása után, elolvastam a mesét, majd beszélgettünk. Mi a hála, ki miért hálás és kinek? Nagyon érdekes gondolataik voltak a gyermekeknek. Ezután körbeültünk, és fűztünk egy hálanyakláncot. Minden egyes felfűzött gyöngy egy-egy hála jelképe volt. El is mondták, kinek fűzik a gyöngyszemet akinek hálásak, és miért. Az óra végén még kiszínezték a hálanyakláncot is a gyerekek. Nagyon kellemes, nyugodt hangulatú óra volt.
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük. Becsukott szemmel firkálgattak egy lapra a gyerekek. Nagyon kellemes élmény volt mindannyiuk számára.
A háladal meghallgatása után, elolvastam a mesét, majd beszélgettünk. Mi a hála, ki miért hálás és kinek? Nagyon érdekes gondolataik voltak a gyermekeknek. Ezután körbeültünk, és fűztünk egy hálanyakláncot. Minden egyes felfűzött gyöngy egy-egy hála jelképe volt. El is mondták, kinek fűzik a gyöngyszemet akinek hálásak, és miért. Az óra végén még kiszínezték a hálanyakláncot is a gyerekek. Nagyon kellemes, nyugodt hangulatú óra volt.
Szeptemberben erősségeink feltérképezésével kezdtük a tanévet . A gyerekek hamar ráéreztek a dologra, ebben segítettek az erősségek videók is. A saját és egymás erősségeinek összegyűjtése közben elgondolkodtunk azon is , idén miért vagyunk hálásak . Csoportonként hála befőttet is készítettünk . A hálaszíveken a család és a barátok szerepeltek a legtöbbször. És valóban , a szülőkkel együtt töltött közös programok is nagyon fontos része az iskolai életünknek .
A beszélgetéskör kezdetén, mindenki elmondta, mi történt vele a nyári szünetben, mit köszönhet szüleinek, testvéreinek, barátainak. Minden alkalommal beszélgettünk arról, mi mindenért lehetünk hálásak. Kitértünk arra is, hogy a negatív dolgokért is érezhetünk hálát, mert mindig tanulhatunk valamit belőle. Közösen hoztunk példákat és megkerestük a tanulságokat a történésekből.
Elmeséltem a gyerekeknek Bezzeg Andrea: „A Hálafa” című meséjét, ami nagyon tetszett nekik. Utána megbeszéltük a mese lényegét és közben elmagyaráztam mit is jelent a lélek.
A pozitív gyerek vagyok személyiségfejlesztő kártyákat örömmel fogadták és megbeszéltük illik-e rájuk vagy sem a kihúzott kártyán lévő mondat. Megbeszéltük mit mond számukra a kártya.
A foglalkozások elején és végén meghallgattuk Bagdi Bella: „Szép nap ölelj át engem” című dalát. A második alkalom után már énekeltük is a dalt.
Rajzolás közben a virág szirmaiba beleírták vagy rajzolták amiért hálásak.
A gyerekek szívesen vettek részt a foglalkozásokon, lelkesen várják a következő órákat.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A csoportunk nagycsoportossá nőtt, eljöttek az utolsó boldogságos hónapok együtt. A hála mindig visszatérő téma nálunk, de hasznos időnként jobban ráfókuszálnunk. A gyerekek már önállóan is egyre jobban meg tudják fogalmazni, hogy miért is hálásak. Számtalan dolgot felsoroltak, mint hogy újra találkozhattak a barátokkal, a finom őszi gyümölcsökért, a kedves cselekedetekért. A hónap kiemelt eseménye a nagyi-nap, ahol a gyerekek hálát adhatnak nagyszüleiknek, szeretetükért. A gyerekek versekkel, dalokkal kedveskedtek a nagyiknak, majd együtt játszhattak, barkácsolhattak. A napot közös sütizéssel zártuk. A délelőtt remek hangulatban telt, felemelő volt látni a kölcsönös, feltétel nélküli szeretetet nagyszülő és unoka között. A hálát sikeresen továbbadtuk a nagyszülőknek, többen köszönetet mondtak nekünk, pedagógusoknak a remek együtt töltött időért.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az iskola udvarán és a kertben gyűjtöttek a gyerekek a gesztenyét, faleveleket, ágakat, köveket és ebből rakták ki a HÁLA szót.
A Dráma és színház órák részeként gyakran megjelennek felső tagozaton is a Boldogságórák elemei. A gyerekek nagy örömmel készítették a közös alkotásokat.