Hála ajándékok készítése a szülőknek. Keatív önkifejezés.
Fejlődött, türelem, segítség nyújtás, együttműködés. 🙂
A hála gyakorlása
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályos tanulókkal az oktatási segédanyag mellékletében található képek feldarabolt részei alapján 4 csoportot alkottunk. A gyerekek a képeket összeállították, majd beszélgettek a látottakról. Kis történeteiket dramatizálták, majd be is mutatták egymásnak.
Az idei évünk kicsit nehezebben indult,hiszen 28főből 18kuscsoportos gyermeket szoktattunk be.A boldogságórák megismertetése is később valósult meg emiatt,hiszen a kiscsoportos gyerekek figyelmét még nehéz lekötni.A boldogságvár elkészitése,Dóra baba megismerése,mellett a hála fogalmát is megbeszéltük a nagyobb gyerekekkel.A mese,dal meghallgatása után a hálafánk is elkészült tenyérlenyomattal,festéssel.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Szeptember végén megtartottuk havi Boldogsàgórànkat, melynek tèmàja a Hàla volt.
Beszélgettünk arról, hogy mièrt vagyunk hàlàsak, mit jelent a gyerekek számára a hàla fogalma.
Megismertük a Hàlafa törtènetèt. A mesèt minden gyermek szívesen hallgatta, a történet nagy hatással volt a gyerekekre, s a mese utáni beszèlgetès során is tökéletesen meglàttàk a mese lènyegèt.
A mese ès a foglalkozàs hangulati lezàràsakènt „hàlakezeket” kèszítettúnk, amelyeket mindenki elhelyezett a csoport „Hàlafàjàn”, mely mèg most is csoportunk egyik legszebb dísze.
A boldogság fokozó ha feldolgozásához a hét elején felidéztük a hálafa történetét. Mivel elég kicsi gyerekek járnak a csoportba, így elég nehéz számukra megfogható módon elmagyarázni a hála fogalmát. A heti témánk a süni volt. Megtanultunk egy sünis mondókát, melyben a sünit megvédik a levelek a közelgő téltől. Ennek kapcsán mindenki beboríthatta a sünikéjét jó sok levéllel, melyekért nagyon hálás, hiszen már nem fog fázni a télen. A heti mesénk Szutyejev Az Alma meséje, amiben az állatok egyetlen almán osztoznak. Ezután elkészítettük a sünikénk almáját, így a hétvégén már nagyon hálás volt, hiszen meg van a téli elemózsia és a meleg takaró is.
Bevezetés: – Kerekerdő, Boldogságvár megkeresése a Napindító dalra
– Ráhangolódás a foglalkozásra: „Mi a boldogság?”
„Te mikor vagy boldog…?”
A gyerekek hamar ráéreztek a foglalkozás „ízére”, – szívesen beszéltek érzéseikről.
– Boldogságmondóka eljátszása
Boldogságfokozó Hála feldolgozása: Napimádás -> jó érzés volt megszabadulni a rossz dolgoktól!
Hálafa története,- „Nap, nap, nap” c. mondóka megtanulása,
– Beszélgetőkör -> Mese után beszélgetés a háláról. „Miért vagy hálás?/M.f. 3. oldal/
Hálavirág készítése, átadása: „Te kinek vagy hálás?” /barát, óvónéni, dajka néni, családtagok/
A foglalkozás zárása: Együtt mozgás a „Boldog vagyok…!” c dalra!