A boldogságfokozó hála hónapjában arra gondoltunk, hogy a szívünkhöz közel álló, videó tartalom formájában mutatjuk meg, hogy milyen apró vagy éppen nagyobb dologért vagyunk hálásak egymásnak.
Szeretettel ajánljuk megtekintésre kicsinyeink munkáját!
A boldogságfokozó hála hónapjában arra gondoltunk, hogy a szívünkhöz közel álló, videó tartalom formájában mutatjuk meg, hogy milyen apró vagy éppen nagyobb dologért vagyunk hálásak egymásnak.
Szeretettel ajánljuk megtekintésre kicsinyeink munkáját!
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A gyerekek nagyon élvezték testükkel való betűk megformálást, kihívás volt , hogy az egyik gyereknek el volt törve a lába és a lábán lévő sínbe képes volt odakúszni a padlón, hogy egy betű része lehessen, semmiképpen nem akar kimaradni ebből az élményből.
A Hála szót nagy nyomtatott betűvel próbáltuk megformázni, mert így jött ki az osztály létszáma. A nagy nyomtatott H betű 5 fő, az Á betű 4 fő, L betű 2 fő és az A betű 3 fő, összesen 14-en voltak aznap jelen az iskolában.
Amikor lefotóztam őket felülről és kértem sorakozzanak, mikor leértem a tornaterembe, még mindig feküdtek a földön. Olyan jól érezték magukat ebben a pozícióban, nem akartak felkelni, mekkora boldogság volt ez nekik! 🙂
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A gyerekek nagyon élvezték testükkel való betűk megformálást, kihívás volt , hogy az egyik gyereknek el volt törve a lába és a lábán lévő sínbe képes volt odakúszni a padlón, hogy egy betű része lehessen, semmiképpen nem akar kimaradni ebből az élményből.
A Hála szót nagy nyomtatott betűvel próbáltuk megformázni, mert így jött ki az osztály létszáma. A nagy nyomtatott H betű 5 fő, az Á betű 4 fő, L betű 2 fő és az A betű 3 fő, összesen 14-en voltak aznap jelen az iskolában.
Amikor lefotóztam őket felülről és kértem sorakozzanak, mikor leértem a tornaterembe, még mindig feküdtek a földön. Olyan jól érezték magukat ebben a pozícióban, nem akartak felkelni, mekkora boldogság volt ez nekik! 🙂
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
„Egyszer régen, nagyon régen, kint jártam a meseréten.
Ahogy mentem, ahogy jártam tudjátok, hogy mit találtam?
Semmi mást csak egy mesét, kezdem is az elejét.”
Nasu mackó szerencséje
A gyerekek figyelemmel végig kísérve a mesét, elkísérték a kismackót vándorútjára. Az út során láthatták, hogy az erdő állatai miként voltak hálásak egymásnak. A kismackó történetével és táncával sikerült mindenki arcára mosolyt csalogatni. Megtanultuk, hogy öröm segíteni és hálásnak lenni. Felidéztük, miért is lehetünk hálásak, beszélgettünk, mi okozott aznap örömöt, ki miért érzett hálát. A foglalkozás lezárásaként egy őszi hálafűzért készítettünk. Minden gyerek egy hálakinccsel ékesítette a fűzért, megosztva társaival, hogy mi mindenért volt ő már hálás.
Csoportunk minden kicsi tagjával nap mint nap gyakoroljuk a hálát, megtanulunk hálásnak lenni mindenért, a csodákért, ami naponta ér bennünket.
A hála témakörét beszéltük meg a gyerekekkel, pár mondatban összefoglalták, ők, mint tinédzserek, miért tudnak és lehetnek hálásak. Érdekes módon, volt, aki a sorsnak volt hálás. A biológiai hátterét is felelevenítettük, néhánynak megcsillant a szeme, hogy tényleg hallott erről. Grafikusan, a mobiljuk segítségével kértem tőlük, hogy rajzolják meg ezt, miért, milyen arányban hálásak. A család, szeretet, meleg otthon szinte mindenkinél szerepelt. Az osztályomban kicsit nehezen érzékelik a hála érzését, ezért örültem, hogy ügyesen nekiálltak a grafikonjuk, vagy rajzuk elkészítésének.
Az első téma kapcsán a „Hála világnapjához” szerettünk volna csatlakozni csoportunkkal.
A gyermekekkel megbeszéltük, hogy mi az a hála, mikor érezzük azt? Jól esik -e nekünk, ha mások segítenek nekünk?
A nyár folyamán az óvoda mellett lévő városi könyvtárból több alkalommal kaptunk meghívást, Éva nénitől, a könyvtárostól, és így nagyon sok szép, érdekes programon vehettünk részt a jóvoltából. Beszélgettünk arról, hogy ez nekünk mennyire jól esett, mennyire hálásoak vagyunk neki ezért. Ötleteket mondtak a gyerekek, hogyan tudnánk kifejezni hálánkat neki; abban maradtunk, hogy készítünk egy „hála képeskönyvet” a nyári élményeinkről.
Ezzel az ajándékkal és hálás szívvel mentünk át Éva nénihez a könyvtárba, aki nagyon örült a meglepetésnek!
Éva nénivel továbbra is jó kapcsolatban szeretnénk maradni, így ebben a tanévben is többször meg fogjuk látogatni őt a könyvtárban!
Katalin Andrea dr. Balogné Dévai
A boldogságfokozó hála
A Boldogságóra programhoz az idei tanévben csatlakoztam. Első és másodikos EGYMIs kisdiákjaim napközis foglalkozásait színesítjük a programmal. A szeptemberi induláskor megbeszéltük a Boldogságórák célját, kereteit, gyakoriságát.
A bevezető beszélgetésben megosztottuk egymással a hálával kapcsolatos gondolatainkat, majd a közelgő népmese világnapjához kötődően egy bábjátékot játszottunk, amelyben megjelent a hála. Ezt a gyermekek nagyon élvezték. A következő lépésben újra körbe ültünk és elkészítettük a csoport HÁLAFALÁT. Vörös „téglákat” vágtunk ki és a téglákra felírtuk mindenkinek, hogy miért is érzett már hálát életében. A téglákat egy közös „falra” ragasztottuk és kitűztük a tanteremben.
Szeptember a hála hónapja, így a 7.A és 8.A osztály tanulóival sokat elmélkedtünk a tanórák elején, hogy miért is adhatunk hálát az életünkben. Meghallgattuk a hála dalt, majd szeptember 21-én – a hála világnapján – papírra vetették gondolataikat illusztráció formájában, hogy miért is hálásak az életükben. Nagyon szeretnek rajzolni, így a feladat is hálás volt számukra. Nagy örömömre a legtöbb tanuló nem az anyagi dolgokért hálás, hanem a családjáért, a testvéreiért, a barátaiért, a háziállatáért, az ivóvízért, az ételért, az egészségért, a látásért és azért, hogy mozogni tudnak. Értékelni tudják a legfontosabb dolgokat, amik kézzel megfoghatatlanok. Nagyon megható volt számomra végignézni a rajzokat, mert már most nagyon felelősségteljesek és bölcsek. A tanóra hálával teli volt és pozitív hangulatban telt. Én pedig azért vagyok hálás, hogy ilyen tanulóim vannak. 🙂
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A szeptemberi hónap témája a „Boldogságfokozó hála”. A „Bogyó és Babóca” csoport óvodásait meglátogatta Nasu mackó, aki egy mesével elmesélte nekünk, hogy mennyire hálás, mennyire szerencsés is ő. Meglepetésként elhozta a „Nasu mackó szerencséje” című mese képes illusztrációját, mely képek kivágásával, a gyermekeknek meg kellett alkotniuk közösen Nasu mackó „hálaerdejét”. A gyermekekkel közösen megbeszéltük, hogy mit is jelent tulajdonképpen a „hála” szó. A mese szereplőinek mágnestáblára való rögzítése által, minden gyermeknek lehetősége nyílott arra, hogy megossza társaival, hogy miért is lehet hálás az életben. A „Bogyó és Babóca” csoport óvodásai hálásak, hogy: a szüleik dolgoznak, együtt van a családjuk, kistestvérük fog születni, egészségesek, óvodába járhatnak, minden napra jut ennivaló az asztalra, van kiscicájuk/ kutyusuk, …
A gyermekekkel közösen eljátszottuk a „Menjünk medvét vadászni!” című szórakoztató játékot, elmutogattuk a „Megyen a medve” című mondókát, valamint egy kötél segítségével eljátszottuk a „Mackó, mackó ugorjál!” című népi gyermekjátékot is.
Befejezésként mindenki átölelhette és egy-egy jókívánsággal elköszönhetett Nasu mackótól.
1.Bagdi Bella hála zenéjére szabad mozgás
2.Boldog Dóra csengővel
3.Boldogságmondóka közös elmondása, tartalmának megbeszélése, értelmezése
4.Az oroszlán és a kisegér c mese megnézése, feldolgozása (ki, miért lehet hálás a mesében)
5.Hála bagoly gyűjtése a hála szívekben(ma miért vagy hálás…)