Mi hála hónap alkalmából fecskeavató napot szerveztünk iskolánk ötödik osztályos tanulóinak. Hálásak voltunk az ötödikes tanulóknak, hogy ők is közösségünk tagjai, illetve próbáltuk és folyamatosan próbáljuk őket segíteni a beilleszkedésben. Tulajdonképpen az összes szeptemberi osztályfőnöki órán evvel foglalkoztunk. A fecskeavató napon az 5F osztály részt tudott venni egy játékos csapatversenyen, amely különböző ügyességi, vicces és kreatív feladatokból állt, majd a vetélkedő után megvendégeltük őket iskolánk Broadway termében, ahol zenére is tudtak bulizni, táncolni és énekelni a diákok. Mindenki nagyon jól érezte magát.
A hála gyakorlása
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A gyerekekkel sok-sok hálával kapcsolatos idézetet kerestünk. Elkészítettük a ‘hála’ szó betűt nagy méretben. Ezekre ragasztottuk rá a formára vágott szövegeket, majd kitettük az iskola faliújságjára. Sok-sok elismerő szóért lehettünk hálásak.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Hálasak a gyermekekazert hogy ujra együtt lehetnek tarssikkal a hosszu szünet után. Beszélgetések alatt próbáltuk megfogalmazni miért lehetünk még hálásak.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Már negyedik éve van a csoportban Boldogságóra foglalkozás, így a gyerekeknek teermészetessé vált. Egész hónapban a hála téma megjelent, hiszen újra együtt a megszokott csoport, illetve ez egy nagyon ontos év, mivel ballagnak az óvodából.
Készítettek hálafát a kezükből, és egy szivet barkácsoltak.
A záró foglalkozást a haragom kifújom relaxációval kezdtük, majd mindenki mondott olyan dolgokat amiért hálás lehet. A hálafát egy vagy több csoporttársnak adhatták, illetve a sziveket otthonra készitették, hogy a családban is kifejezhessék miért hálásak szüleiknek, testvéreiknek.
Szeptember-hála gyakorlása. A tanév első hónapjában minden kisdiák felsorolta, hogy mi mindenért hálás szüleinek, tanító nénijének, testvérének, barátainak.
Ezután Bartos Erika: Tündérvers címét versét olvastuk el, és beszültek meg. Megegyeztünk, hogy mindenki munkáját ez a tündér fogja végigkísérni a következő 10 hónapján. Majd illusztrációt is készítettek.
Végül a positivity családi hála naptárát osztottam ki mindenkinek, s azt hazavitték.
A gyermekekkel több feladatot is megcsináltunk a témában.A ráhangolódó (csukott szemmel rajzoltak papírra) élvezték a legjobban.
A gyermekekkel több feladatot is megcsináltunk a témában.A ráhangolódó (csukott szemmel rajzoltak papírra) élvezték a legjobban.
A téma kapcsán a tanulókkal megbeszéltük, mit értünk a hála szó alatt. Azt is, hogy miért fontos tudatosítanunk hálánkat. Készítettünk egy kezet, ahol az ujjakba beírtuk, mi mindenért vagyunk hálásak. Utána ezt közösen megbeszéltük.
„Az öröm további örömöket vonz. A boldogság több boldogságot.
A békesség több békét. A hála több hálát.
A jóság több jóságot. A szeretet több szeretetet.
Ez belső munka.
Nem kell mást tenned világod megváltoztatásához,
mint hogy megváltoztatod, amit odabent érzel.”
( Rhonda Byrne)
Szeptemberben a hála fogalmát beszéltük meg a beszélgető körben. Mi a hála? Miért lehetünk hálásak? Kinek lehetünk hálásak? Mivel tudjuk kifejezni a hálánkat?
„Hála-ajándékot” készítettünk egymásnak, tanárainknak és a családunknak.
A téma feldolgozását azzal kezdtük, hogy meghallgattuk a hónap dalát és meséjét. Megbeszéltük a mese mondanivalóját, majd együtt elkészítettük a saját hálafánkat. Minden gyermek felragasztotta a fára a saját hálalevelét, közben pedig elmondta, kinek lehet hálás, kinek mondhat köszönetet.