magyar – dráma szakos tanár és boldogságóra tréner
Boldogságóra Erősség Program
Magyarország első, tudományosan megalapozott karaktererősség-fejlesztő programja óvodáknak, iskoláknak és a nevelési munkát segítő intézményeknek a Boldogságóra Program fejlesztőitől.
Koncentráljunk az erősségeinkre, a bennünk meglévő erőforrásainkra! Egy egész tanévre szóló program, amely során a gyerekek és pedagógusaik együtt fedezhetik fel saját erősségeiket és hozhatják ki magukból a lehető legtöbbet.
A kutatások eredményei egyértelműen kimutatták
Az erősségközpontú megközelítés tudományosan igazolt hatásai
- Nagyobb elégedettség és aktívabb részvétel a foglalkozásokon (M.E.P. Seligman, 2016)
- Könnyebb átmenet óvodából alsó tagozatba, alsó tagozatból felsőbe (A. Shoshani és I. Aviv, 2013)
- Jobb iskolai eredmények (N. Park és C. Peterson, 2008)
- Jobb fizikai állapot (R.T. Proyer, 2013)
- Nagyobb elégedettség és önbecsülés (G. Minhas, 2010)
- Betegség utáni gyorsabb felépülés (C. Peterson, N. Park és M.E.P. Seligman, 2006)
- Alacsonyabb kockázat a depresszió kialakulására (M.E.P. Seligman, 2013)
- Fokozott képesség a stresszel és nehézségekkel való megküzdésre (A. Shoshani és M. Slone, 2015)
Fedezd fel az erősségeidet pedagógusként!
A kapcsolódó, Fedezd fel az erősségeidet pedagógusként! online képzésben megismerheted a karaktererősségek rendszerét, a saját erősségeidet, és a Boldogságóra Erősség Program alapjait.
A program óvodai és iskolai környezetben könnyen megvalósítható gyakorlatai az alábbi területeket célozzák
Karaktererősség alapú nyelvezet és gondolkodásmód kialakítása
Mások erősségeinek a felismerése és az azokról való gondolkodás
Saját erősségek azonosítása és az erről való gondolkodás fejlesztése
Az erősségek alkalmazása és gyakorlása
Közösség (csoport, osztály, intézmény) erősségeinek azonosítása, fejlesztése
Mit találsz a tanévre szóló programban?
Relaxációs gyakorlatok,
Mozgásos gyakorlatok,
Csapatépítő játékok,
Mesegyűjtemény beszélgetésindító formákkal,
Filmgyűjtemény reflexiós formákkal,
Alkotásfókuszú gyakorlatok,
Beszélgetésindító kérdéstár,
Erősségkvíz gyakorlatok,
Drámapedagógiai gyakorlatok,
Reflexiót segítő gyakorlatok.
A résztvevő pedagógusok tapasztalatai szerint az erősségfókuszú oktatás hatására:
- gyors ütemben, látványosan javul az osztályközösség,
- pozitív változások következnek be az érzelem- és viselkedésszabályozás területén,
- csökken az agresszió és a szorongás,
- folyamatosan javulnak a tanulmányi eredmények,
- a gyerekek együttműködőbbé válnak,
- Betegség utáni gyorsabb felépülés (C. Peterson, N. Park és M.E.P. Seligman, 2006)
Mit jelentenek a karaktererősségek?
A program során ezeknek az erősségeknek a megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.
A program fejlesztői:
Bagdi Bella
pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), a Boldogságóra Integrált Program alapítója és vezetője
Prof. Dr. Oláh Attila
Dr. Szarka Emese
Jozifek Zsófia
Veres-Lukács Lilla
Panyi Katalin
Kalózné Gerendai Márta
Csatlakozz a Boldogságóra gyakorló pedagógusok táborához!
A 2023/24-es tanévben már több mint 7500 pedagógus tart boldogságórákat Magyarországon és határon túli magyar iskolákban. Folyamatosan növekszik a létszáma a boldogságórák szakmai csapatának, és nagyon örülnénk neki, ha téged is a csapat tagjaként üdvözölhetnénk!
Csak annyi a teendőd, hogy regisztrálj a Boldog Óvoda és Iskola pályázatra, válaszd ki a Boldogságóra Erősség Programot, és minden további részletről tájékoztatni fogunk.
Tarts velünk, hiszen tudjuk, a boldog jövő a magabiztos gyerekek kezében van!