Együtt a boldogabb gyermekkorért: Fedezd fel az óvodai és iskolai Boldogságórákat!

Szülőként mindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk boldog és kiegyensúlyozott legyen. Szeretnénk, ha ki tudná hozni magából a benne rejlő legjobbat, ha magabiztosabb, sikeresebb lenne. Mi, a Boldogságóra Program megalkotói hiszünk benne, hogy a boldogság tanulható.

Egyre több szülő panaszkodik, hogy a gyermeke önbizalom hiányos, motiválatlan, ez a hatás a kutatások szerint, az iskolába lépést követően, az évek előrehaladtával egyre jobban felerősödik. A felső tagozatosok és a középiskolások pedig egyre több negatív érzelemről számolnak be: kiábrándultak, szomorúak, szoronganak és fáradtak.

A szülők és a pedagógusok közben számos nevelési nehézséggel küzdenek, pedig köztudott, hogy ha a gyerek jól van, jól is viselkedik. Ha azonban nincs jól, ha nem boldog, sokkal több a probléma a viselkedésével is.

Hogyan segíthetsz neki?

A boldogságórákon a pozitív pszichológia eredményeire építve adunk ötleteket és módszereket a boldogságra való képesség fejlesztéséhez a gyermekek számára, hogy aztán boldog és sikeres gyermekekből boldog és sikeres felnőtteké válhassanak.

Mi is az a Boldogságóra?

A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra Programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.

A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt! Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.

Elért eredményeink

Az elmúlt évek sikerei és elismerései azt igazolják, hogy a pedagógusok és szülők egyik legfőbb szándéka, hogy boldog generációt neveljünk.

1500+

óvoda és iskola a programban

7500+

Boldogságóra Program
csoport az országban

100 000+

boldogabb gyerek a programnak köszönhetően

Nézd meg mit mondanak a programban résztvevő szülők, a gyerekek és a pedagógusok:

A boldogságórákon a gyerekek megtanulhatják:

A program módszertana szakmai összefogás eredményeként, a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve került kidolgozásra pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok önkéntes munkájának segítségével. A program gyakorlatai 4 korosztályra érhetőek el:

3-6

évesek

6-10

évesek

10-14

évesek

14-18

évesek

Így mindegy, hogy a gyermeked még óvodás vagy pedig kamasz, egyaránt találhattok a programban neki való feladatokat. A programban résztvevő intézményeknek a tanulásban akadályozott gyermekek részére is biztosítunk oktatási segédanyagot a témákörökhöz.

Mi ez a program és hogyan vehetünk mi is részt benne?

Az elmúlt 10 évben több ezer pedagógust támogattunk már abban, hogy a jóllét oktatásához eszközökkel, akkreditált képzésekkel és kidolgozott módszertannal járuljunk hozzá. Évről évre folyamatosan újabb és újabb programokat fejlesztünk. A 2024/25-ös tanévben egy komplex keretrendszerrel várjuk az intézményeket. Minden pályázó intézménynek biztosítjuk a programokhoz az óravázlatokat INGYENESEN!

Az alábbiakban megismerheted a Boldogságóra Integrált Programot. Ha szeretnéd, hogy a Te gyermeked óvodája vagy iskolája is csatlakozzon a programhoz, akkor:

1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!

2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!

Boldogságóra Integrált Program: Keretrendszer a jóllét tanítási készségeihez

1. Boldogságnövelő stratégiák – Boldogságóra Alapprogram

10 témakör tudományos megalapozottsággal

1. A hála gyakorlása

2. Az optimizmus gyakorlása
3. Társas kapcsolatok ápolása
4. Boldogító jócselekedetek
5. Célok kitűzése és elérése
6. Megküzdési stratégiák
7. Apró örömök élvezete
8. A megbocsátás gyakorlása
9. Testmozgás
10. Fenntartható boldogság

Milyen elemekből épül fel az alapprogram?

Elméleti háttér
Óravázlat
Mesék – történetek minden témához
Szabadon választható feladatok
Relaxációs program
Személyiségfejlesztő gyerekdalok

Ha Te is fontosnak tartod, hogy a gyermeked boldogságfokozó szokásokat tanuljon:

1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!

2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!

2. Megküzdés a nehézségekkel: Boldogságóra Önbizalom Program

10 egymásra épülő témakör

1. Motiváló jövőkép

2. Pozitív énkép

3. Egészséges önbecsülés

4. Kiteljesítő erősségek

5. Feltétel nélküli önszeretet

6. Önmagunkkal való együttérzés

7. Fejlődési szemléletmód

8. Pozitív kapcsolatok

9. Inspiráló magabiztosság

10. Életre szóló önbizalom

A Boldogságóra Önbizalom Program rendszeres foglalkozásokon keresztül vezeti végig a gyerekeket a sikeres és boldog felnőtté válás útján és megtanítja őket arra, hogy szembe tudjanak nézni kihívásaikkal, többre értékeljék magukat és ezáltal hatékonyabbak legyenek. A foglalkozások célja az önismeret fejlesztése és hogy az önbizalom szokássá váljon a gyerekek életében.  A gyerekek önbizalma tapasztalatok során fejlődik, ezért különösen fontos, hogy ne csak elméletben, hanem közösségben végzett feladatokkal is fejlesszék a gyerekek a képességeiket, hiszen a magabiztosabb gyerekek együttműködőbbek, jobban megtalálják a helyüket a közösségben, képesek magabiztosan kezelni konfliktusaikat, jobban megismerik képességeiket és ezáltal a tanulásban is jobb eredményeket érnek el, valamint több sikerélményük lesz, ami segít nekik jobban helytállni az életben.

Ha szeretnéd, hogy a gyermeked önbizalom növelő szokásokat tanuljon:

1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!

2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!

3. Önismeret és kiteljesedés: Boldogságóra Erősség Program

A program során az alábbi erősségek megismerésére és fejlesztésére koncentrálunk különböző játékok, gyakorlatok, foglalkozástervek egyéni és csoportos projektmunkák és feladatok segítségével.

Milyen témakörökkel foglalkozik a program?

Könnyen megvalósítható gyakorlatok az alábbi területeken:

Karaktererősség alapú nyelvezet és gondolkodásmód kialakítása

Mások erősségeinek a felismerése és az azokról való gondolkodás

Saját erősségek azonosítása és az erről való gondolkodás fejlesztése

Az erősségek alkalmazása és gyakorlása

Közösség (csoport, osztály, intézmény) erősségeinek azonosítása, fejlesztése

Kutatások bebizonyították, hogy ha az erősségeinkre fókuszálunk sokkal messzebb juthatunk, mintha mindig csak a hibáinkat igyekszünk javítgatni. A Boldogságóra Erősség Program során a gyermeked megismerheti és fejlesztheti az erősségeit, valamint képes lesz másokban is felismerni azokat. Az eredmény: kiegyensúlyozottabb iskolai élet és közösség, pozitív fejlődés és kimagasló eredmények.

Ha szeretnéd, hogy a gyermeked megismerje az erősségeit és képes legyen fejleszteni azokat:

1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!

2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!

4. Figyelem és érzelemszabályozás: Boldogságóra Mindfulness Program

Mindfulness meditációkat teszünk elérhetővé hanganyag formájában minden korosztály számára.

Hogyan vehetünk részt mi is a Mindfulness Programban?

1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!

2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!

A Boldogságóra Integrált Program a boldog élethez szükséges pszichés alapokat tárja fel, hozzájárul a résztvevő gyerekek személyiségfejlődéséhez és átadja számukra a jóllét megteremtéséhez és a kihívások legyőzéséhez szükséges eszközöket.

Segít kiépíteni a gyerekek és a fiatalok jövőorientáltságát, pozitív életfelfogását és optimizmusát, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy jól tudjanak boldogulni az élet minden területén.
Pozitív megküzdési módszereket ad a fiatalok kezébe, amelyekkel legyőzhetik a leggyakrabban előforduló stresszorokat ahelyett, hogy dohányzásba vagy más egészségkárosító tevékenységbe kezdenének.

A programokban való részvétel „rejtett előnyei”

Kevesebb szorongás

Kevesebb depresszió

Jobb viselkedés

Jobb jegyek

Több siker az életben

Jobb fizikai egészség

A Boldogságóra Integrált Program szakmai vezetői:

Bagdi Bella

a Boldogságóra Program alapítója, szakmai vezetője, pszichológus, mindfulness tanár, jelenleg az ELTE Pszichológiai Doktori Iskola doktorandusz hallgatója

Prof. Dr. Bagdy Emőke

a Boldogságóra Program fővédnöke, klinikai szakpszichológus és pszichoteraputa, professor emeritus

prof. Oláh Attila

a Boldogságóra Program tudományos szaktanácsadója,
az ELTE Pozitív Pszichológia Laboratórium vezetője

Hallgasd meg a pedagógusok és a gyerekek, fiatalok élménybeszámolóját!

Pedagógus beszámolók:

Budáné Tóth Gabriella előadása a boldogságórákról az Erkel Színházban
Kossuth Lajos Ált. Isk. intézményvezetője a boldogságórákról
Tabajdi Éva iskolapszichológus a boldogságórákról

Bakonyi Borbála

Nagy Tünde Ilona

Karikó-Tóthné Puskás Gabriella

Sopos-Tűr Klára

Radnai István

Földiné Barna Andrea

Mit mondanak a gyerekek a boldogságórákról?

​Boldogságóra a debreceni Árpád Vezér Általános Iskola
Boldogságóra a budapesti Szent Margit Gimnáziumban
​Boldogságóra a kerékteleki Gárdonyi Géza Általános Iskolában

Szeretnéd, hogy a Te gyermeked óvodája vagy iskolája is csatlakozzon a programhoz?

1. Mutasd meg ezt az oldalt az intézményvezetőnek (vagy küldd el neki emailben)!

2. Töltsd le a tájékoztató pdf-et, nyomtasd ki és mutasd meg az óvodában/iskolában!

Ha kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek bármelyikén:

info@boldogsagora.hu

+36 70 3864545