Boldogságóra Pedagógus Nagyköveteink

A nagylétszámú és sokszínű közösség újabb lépéseként hoztuk létre a Boldogságóra Pedagógus Nagykövet csoportot, amelyben olyan pedagógusok vesznek részt, akik kiemelt szerepet vállalnak a Boldogságórák működésében, a Boldogságóra Program közösségének összetartásában, fejlesztésében és a Program missziójának terjesztésében.

Mit vállal a Boldogságóra Pedagógus Nagykövet?

Az alábbi listából legalább két tevékenységet egy tanévre szólóan:

Bemutatkoznak a nagykövetek

Barabás Renáta

SZE Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar, Győr

Idestova 10 éve csatlakoztam a Boldogságóra Programhoz. Etika és technika tanárként fontosnak tartom, hogy a gyermekeknek lehetőségük legyen az egymásra figyelésre, az érzelmek kifejezésére, a beszélgetésre valamint egyéniségük kreatív felszínre juttatására. Ehhez ad nekem és a tanítványaimnak nagy segítséget a Boldogság Program elméleti és gyakorlati anyaga, melynek játékos és érdekes feladatai segítségével megismerhetik önmagukat és közelebb kerülhetnek egy kiegyensúlyozottabb, boldogabb élethez. Tapasztalataim szerint mindig nagy örömmel és lelkesedéssel végezték a boldogságóra feladatokat és biztos vagyok abban, hogy sok gyermeknek és nekem, pedagógusnak is pozitív megerősítést adott.

Berencsi-Eke Csilla

Vermesy Péter Általános Iskola és AMI, Maglód

„Boldogság egyszerűen csak van, és megosztható.” Hosszú volt az út, amíg nem csak tudni véltem a fentieket, hanem élni is tudtam. 6 évvel ezelőtt, amikor megismerkedtem a Boldogságóra Programmal, még inkább megerősödött ez a szemléletem. Szerencsére a Maglódi Vermesy Péter Általános Iskolában nyitott szívekre találtam a tantestületben, így nem csak az osztályommal tudtunk hónapról hónapra lépkedni a Boldogság vára felé, de ahogy teltek az évek már az egész iskolát sikerült „boldogítani”.

Bezzeg Andrea

Alsójózsai Kerekerdő Óvoda, Alsójózsa

A Boldogságóra Program megismerése előtt is az érzelmi intelligencia volt az egyik érdeklődési területem, tevékenységeim, innovációim is erre orientálódtak. 2017-ben kaptam felkérést az óvodai korosztály számára készített kézikönyvben megjelenő mesék megírására valamint az ehhez kapcsolódó munkafüzet összeállítására. Társszerzőként 10 témafeldolgozó mesét írtam, amelyeket gondolatébresztőkkel, mondókákkal is kiegészítettem. A mai napig személyesen és az online térben is nagyon sok visszajelzést kapok a pedagógusoktól ahogyan feldolgozzák a témákat a mesék által. 2018 – ban Címátadó Ünnepségen beszéltem a boldogságórás tapasztalataimról valamint egy szakmai turné egyik állomásán szekciót vezettem az érdeklődő kollégáknak. Hiszem, hogy az önfeledt mosoly a közös játék a gyermeki és szülői bizalom olyan erővel bír, amely minden pedagógus éltetője. Lelki gazdagság ez. Talán az egyik legnagyobb élményem: amikor egy édesapa felhívott és elmondta milyen jó, hogy belépett a házuk ajtaján az ölelés. Ezt 6 éves fiának köszönheti aki „boldogság morzsákat csipegetett.” Több alkalommal jelent meg cikkem a Boldogságóra Program blog oldalán. Az írás számomra önkifejezés és terápia is egyben, s ha ezzel még adhatok is, az engem is jó érzésekkel tölt el. Ezt a jövőben is szeretném folytatni.

Botos Gyöngyvér

Plugor Sándor Művészeti Líceum, Sepsiszentgyörgy

Botos Gyöngyvér boldogságórás pedagógus vagyok negyedik éve és Boldogságóra Program tréner is a Plugor Sándor Művészeti Líceumban, Sepsiszentgyörgyön. Rendszeresen tartok boldogságórákat tanítványaimnak és pedagógus társaimnak is népszerűsítem ezt a nagyszerű programot. Mindig szeretem kipróbálni olyan helyzetekben magam, ahol lehetőségem van fejlődni mind szakmailag mind pedig érzelmi területen, mivel szeretem az új kihívásokat és azokat a tevékenységeket, amelyek a pozitív pedagógiai szemléletet erősítik.

Dérné Bozóki Éva

SZVK Janikovszky Éva Tagintézmény, Szeged

Kollégiumi nevelőtanárként rendszeresen tartok csoportfoglalkozás formájában boldogságórákat középiskolás diákoknak. A tinédzserek tele vannak kétségekkel, hamar elkeserednek, ha valami nem sikerül úgy, ahogy szeretnék. Nagy segítséget jelent számukra, hogy a boldogságórákon újra és újra megerősítést kapnak arról, hogy higgyenek magukban, abban, hogy le tudják küzdeni a nehézségeket, hogy érdemes álmodniuk, mert leginkább rajtuk múlik, hogy meg tudják-e valósítani a céljaikat. A foglalkozások alkalmat adnak arra is, hogy egymásban is a jót fedezzék fel, és közben erősödik bennük a felelősségérzet is egymás iránt. Számomra pedig ezek a foglalkozások lehetőséget adnak személyiségük, problémáik alaposabb megismerésére, valamint arra, hogy célzottabban támogathassam őket. Mindenkinek szívesen ajánlom a Boldogságóra Programot.

Dombi Imréné, Marica

Derecskei Bocskai István Általános Iskola, Derecske

Több mint 30 éves pedagógiai tevékenységemben mindig fontos értéket képviselt a tanítványaim érzelmi intelligenciájának fejlesztése újszerű, érzelmekre ható, véleményformáló feladatokkal. Csatlakoztam a Boldogságóra Programhoz, mert hiszem, hogy nem az fogja sikeres emberré tenni gyermekeinket, amit mi teszünk értük, hanem az, ha megtanítjuk nekik, mit tegyenek meg önmagukért. Ahány gyerek, annyi egyéniség, annyi különböző világ, háttér, ahonnan érkeznek, és nagyon nehéz megtalálni mindenkihez az utat, de a pozitív pszichológia és a bátorító pedagógia nagy segítség ebben. Boldogságóra képzőként segítem a képzésen résztvevő pedagógusok fejlődését, és támogatom őket lehetőségeik felfedezésében és kiaknázásában. A képzés adta tanulási élmények megerősíthetik az elhivatottságot a gyerekek és önmagunk boldogságra való képességének fejlesztése iránt.

Dr. Bíró Violetta

Tolna Megyei Gyermekvédelmi Központ 4. számú Hőgyészi Gyermekotthona, Hőgyész és Szekszárdi Babits Mihály Általános Iskola, Szekszárd

Már a felsőoktatási tanulmányaim alatt kíváncsi voltam arra, milyen módszerekkel lehet a gyermekekben rejlő lehetőségeket osztályszinten a legjobban kihozni. Professzor Dr. Bagdy Emőke mentorálta TDK dolgozatom volt az első lépésem évtizedekkel ezelőtt ezen az úton. A Boldogságóra Programot megismerve a Szekszárdi Babits Mihály Általános iskola első osztályosainak beilleszkedését, az ötödik osztályos tanulóinak átmenetét segítem a rendszeres óráimmal. A Tolna Vármegyei Gyermekvédelmi Központ Rózsakert Gyermekotthonában többnyire kiscsoportos, máskor rendhagyó élményfókuszú, kreatív boldogságóra foglalkozásaimmal a kollégákkal közösen összefogva segítjük, tereljük a serdülőkorú leánygyermekeket. A Pécsi Tudományegyetem oktatójaként a leendő pedagógusoknak rendszeresen beszélek óráimon a programról, valamint szívesen tartok előadásokat e témában akár külföldön is, mely során az elmélethez kapcsolódó megvalósítás összhangjára törekszem.

Fábiánné Morvai Dóra

Báthory István Sportiskolai Általános Iskola, Veszprém

Már az indulástól a Boldogságóra Program elkötelezett híve vagyok, mint osztályfőnök, és etikát tanító pedagógus használom a tankönyveket, amelyek szerkesztésében magam is részt vettem. Az ország első Boldog, majd Örökös Boldog Iskolájának- a Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskola- tanáraként és a program helyi elindítójaként és vezetőjeként tanítási óráimon (történelem, német) is szívesen alkalmazom a játékos, élményszerű oktatás elemeit. Hiszem, hogy eredményes munkát csak kiegyensúlyozott, nyugodt légkörben végezhetünk, ennek megteremtése mindennapjaim része. Mint egy ikerpár édesanyja kiemelten fontosnak tartom a gyerekekkel való kapcsolatomban a minőségi együtt töltött időt, és a beszélgetés szerepét. A boldogságórák mellett előadásokat, bemutatókat is tartok, és a blogon is megjelennek fordításaim. Több alkalommal kaptam meg a megtisztelő hónap pedagógusa elismerést. Fontos számomra tanítványaim megismerése és a személyes, bizalommal teli kapcsolat. Szűkebb és tágabb környezetemben programok szervezésével, bemutatókkal, és együttműködési kapcsolatok kiépítésével népszerűsítem a boldogságórákat.

Fenyves Angelika

Sípos Utcai Óvoda, Debrecen

2017 óta elhivatott, lelkes megvalósítója vagyok a boldogságóráknak. A program megvalósítása során szerzett pozitív tapasztalatok, eredmények, szülői visszajelzések megerősítettek abban, hogy az élményprogram időszerű és napjainkban nagy jelentőségű. Mint Boldogságóra Mentor és mint Fejlesztő Innovátor Mesterpedagógus már nem csak saját intézményen belül, hanem tágabb szakmai körben is segítem a boldogságórák szemléletének megismerését, gyakorlati megvalósításának lehetőségeit. 2023-2026 közötti időszakban pedig, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézményi koordinátora, megvalósító pedagógus, közvetítem a boldogságórák élményprogram jellegű eszmeiségét.

Galambosiné Honfi Anita

TMG és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskola, Siklós

Honfi Anita vagyok, magyar-ének szakos tanár. Pszichológia szakvizsgával rendelkezem, kilenc éve vagyok boldogságórás pedagógus és két éve mentortanár. Mesterpedagógusi programom is mentálhigiénés témakörben írtam. Célkitűzésem, hogy a diákok megtanulják és megtapasztalják, hogy a jóllét döntés kérdése, és a boldogság, a sikeresség tanulható.

Gyetvai Györgyi

Boldogságóra Program tréner

Egészségügyi és mentálhigiénés szakember vagyok. Segítő szakembernek vallom magam, aki az emberek (főleg a segítő szakmákban lévő szakemberek) testi és lelki jóllétével foglalkozik, lassan 20 éve. A boldogságórákkal 2015-ben találkoztam. Először saját magam vettem részt rajta. Kezdetben magamon tapasztaltam meg a tréning pozitív hatásait, majd 2017-től kezdve dolgozom trénerként a Boldogságóra Program csapatával. A segítő szakemberek a saját személyiségükkel dolgoznak, és nekünk ezt kell karban tartanunk. Igyekszem a képzésen a pedagógusoknak „hal helyett hálót adni”, hogy saját magukon megtapasztalhassák a programot, és így később hitelesek lehessenek.

Hajdu Henrietta

Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Penészleki Tagintézménye, Penészlek

Hajdu Henrietta vagyok, az Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Intézményvezetője. Már több éve részt vesz a Penészleki Tagintézményünk a Boldogságóra Programban Örökös Boldog Iskolaként. A program keretében a gyerekek kreatív gyakorlatokon keresztül ismerkednek meg a pozitív pszichológia boldogságkutatásai során leghatékonyabbnak bizonyult boldogságfokozó technikákkal. És bármennyire is hihetetlen, sokat mozognak, játszanak, alkotnak. Rengeteg pozitív hatást mutat a program, nincs bukás, nő a gyerekek önbizalma. A gyerekek megtanulnak egymáshoz szeretettel és tisztelettel fordulni. A segítséget, a megbocsátást egymásban erősítjük. Nekem nem szakmám, hanem hivatásom van. Szeretem a gyerekeket, az iskolát, a kollégáimat, ez a program még inkább élményközpontúbbá, szerethetőbbé teszi az iskolákat!

Herold Hajnalka

Pécsi Éltes EGYMI, Pécs

1992-ben végeztem tanító szakon és kiváló alapokat szereztem, mégis a gyógypedagógia irányába fordultam, majd 2016-ban gyógypedagógiai területen szakvizsgáztam. Szükségét éreztem annak, hogy fejlesszem mindazon készségeimet és módszertani kultúrámat, amelyek segítségével tanítványaink önismeretében, viselkedésében bekövetkező pozitív változásokat előmozdító foglalkozásokat tarthatok. 5 évvel ezelőtt ismertem meg a Boldogságóra Program célkitűzéseit, melyek összecsengenek mindazzal, amit munkám során képviselek. Hiszem, hogy mindenki megszólítható egy-egy olyan történettel, amire éppen abban az élethelyzetben, életszakaszban szüksége van. Ezek a „történetek” benne vannak a Boldogságóra Program eszköztárában is. Hiszem, hogy olyan élményekhez segítjük hozzá tanulóinkat, melyek során megélhetik, hogy színesebb és jobb hely tőlük/ általuk a világ!

Illésné Kun Hajnalka

Zrínyi Miklós-Bolyai János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Nagykanizsa

26 éve tanítok alsós tanítóként. A Boldogságóra Programra rögtön a megjelenése utáni első évben rátaláltam. Azóta közel 9 éve alkalmazom és 5. éve pályázom a Boldog Iskola címre. Szívvel-lélekkel képviselem a programot. Nagyon hálás vagyok, általa én is változtam, több lettem, rengeteg csodás élménnyel gazdagodtam. A szülők pedig teljes mértékben támogatják a munkámat. Saját bőrömön érzem szükségességét és pozitív hatását. Hálás köszönet érte!

Kalózné Gerendai Márta

Péczeli József Általános Iskola és AMI, Putnok

Kalózné Gerendai Márta vagyok, magyar – könyvtár- matematika szakos tanár, drámapedagógus. Több éve tartok boldogságóra képzéseket pedagógusoknak, mindamellett, hogy a saját intézményemben folyamatosan szervezek szakmai napokat, hospitálásokat, előadásokat a programmal kapcsolatosan.

Kaposiné Kundermann Lívia Erzsébet

Ajka Városi Óvoda, Ajka

Kaposiné Kundermann Lívia vagyok, 38 éve óvodapedagógusként dolgozom az Ajka Városi Óvoda Patakparti tagintézményben. Boldogság nagyköveteként hirdetem az emberi boldogság fontosságát: minden gyereknek és felnőttnek joga van a boldog élethez, a pozitív érzelmek minél teljesebb átéléséhez. Az intézményemmel 2015. évtől csatlakoztunk a programhoz. Az eltelt 8 év során az együttes élmények, segítették a gyerekek önismeretének, szociális kompetenciáinak alakítását, erkölcsi érzékük, probléma-megoldásuk, együttműködési készségük fejlődését. Az óvodások bátran elmondják érzéseiket, felszabadultak, vidámak a mindennapokban, teljes személyiségfejlődést biztosít a Boldogságóra Program. Kívánom, hogy minden ember és gyermek, saját jóllétét képes legyen kialakítani, nehézségeit meg tudja oldani, optimistán, hittel, tenni akarással, motiváltan tudjon nézni feladataira és a jövője felé. A jelen pillanatait pedig teljes átéléssel pozitív emberként tudja megélni. Ehhez ajánlom a Jobb Veled a Világ Alapítvány innovációját a Boldogságóra Programot, mert elkötelezett vagyok az iránt, hogy a boldogság elérése, fenntartása és kialakítása tanítható óvodáskortól egészen felnőtt korig.

Kövendy Zsolt

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola, Jármi/Papos/Őr

Kövendy Zsolt vagyok, a Jármi-Papos-Őr Általános Iskola igazgatója. Tanári, vezetői pedagógiai meggyőződésem szerint a sikeres, gyerekcentrikus nevelés kulcsa a tanulók és tanáraik közötti emocionális kapcsolat minél szorosabbra fűzése. Ehhez kínál kiváló lehetőséget a Boldogságóra Program, melyhez 2018 szeptemberében csatlakozott iskolánk. Azóta az ehhez lehetőségként kínált képzést szinte minden kollégám elvégezte és nagy sikerrel alkalmazza minden osztályban, főleg a diákok egymás közti kapcsolatainak fejlesztésében, de a mindennapi pedagógiai gyakorlatában is. Az eltelt évek alatt bebizonyosodott számunkra, hogy a pozitív pszichológia lehetőségeivel ötvözve, az elsajátított módszereken keresztül jelentősen erősíteni tudjuk tanulóink pozitív életszemléletét, hozzásegítve őket, hogy ezáltal boldogabb felnőttekké válhassanak.

Lázár Emőke

Szegedi Városi Kollégium Székhelyintézmény, Szeged

2018-ban csatlakoztam a Boldogságóra Programhoz. Akkoriban még az általános iskolai és gimnáziumi nyelvóráimba csempésztem be a boldogságot. Majd két évvel később, immár kollégiumi nevelőtanárként boldogság szakkört indítottam 4 diákkal. Néhány héten belül online ültettük a hálavirágunkat, beszélgettünk, játszottunk. Megfogott szakköröseim lelkesedése, kitartása, ragaszkodása. Megerősödött bennem az érzés, hogy hihetetlen kincset kaptam az élettől, segíthetek nekik boldogabbá, szebbé tenni napjaikat, megláttatni a nehézségekben a lehetőséget, a kihívást. Szívügyemmé vált, hogy a többi tagintézményt is megfertőzzem a boldogsággal. Kollégáimat is megismertettem a programmal, rendszeresen bemutató foglalkozásokat tartok diákcsoportoknak. Saját magamban is érzem a boldogságórák jótékony hatását, nyitottabb lettem a környezetemben élők felé, nemcsak a diákokat tudom támogatni, lelkesíteni, bíztatni, de a kollégáimat, barátaimat, családtagjaimat is. Hálás vagyok az újabb lehetőségért, hogy Boldogságóra Pedagógus Nagykövetként is terjeszthetem a program szellemiségét.

Márki-Rábai Valéria

Dürer Albert Általános Iskola, Gyula

Pozitív életszemléletű tanár, 2 gyermekes családanya vagyok. Hivatásom a nevelés, hiszem, hogy fontos kisgyermekkortól tanítani, hogy tehetünk a boldogságunkért. 2018 óta veszek részt a programban. Célom, hogy a programot az iskolai élet minden területére beépítsük, mivel a boldogságórák sikerét, eredményességét nap mint nap tapasztalom. Egy boldogságóra pedagógus az egész tanév során azon dolgozik, hogy minden gyermek merjen álmodni. Egy olyan világot szeretnénk építeni, amelyben a gyerekek kiteljesedhetnek és önálló döntéseket hozhatnak. Ebben segítek én is.

Meklerné Balogh Erika

Fazekas József Általános Iskola, Sümegcsehi

Személyes tapasztalásból lettem elhivatott boldogságórás pedagógus. Hat éve, egy nehéz időszak közepén talált rám a program. Nővérem hívta fel a figyelmemet a Boldog Iskola pályázatra, majd együtt végeztük el a képzést is, ahol a pozitív pszichológia eszközeit kipróbálva saját nehézségeimre kaptam megoldást. Tanító néniként az iskolában is azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek sem könnyű az érzelmeiket megélni, kezelni a mindennapi problémákat, elfogadni társaikat, élni ezt a felgyorsult világot. Ekkor éreztem azt, hogy ha nekem, felnőttként segített a program, akkor kis tanítványaimnál is biztosan működik. Igyekszem minden órámba becsempészni a pozitív szemléletet, átadni ezt az életérzést az osztályomnak és a kollégáimnak. Boldogságóra Pedagógus Nagykövetként első lépésként kis közösségemben szeretném terjeszteni azt a tényt, hogy a körülöttünk lévő világ szépsége rajtunk is múlik, sokat tehetünk azért, hogy szebb és jobb világot teremtsünk magunknak!

Németh Andrea

Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Győr

Pozitív életszemléletű tanító, mesterpedagógus vagyok. Vallom, hogy az ember társas lény, kapcsolataink minősége hozzájárul egyéni boldogságunkhoz. S ezért tennünk kell! Hivatásom a nevelés, hiszem, hogy fontos kisgyermekkortól tanítani, hogy tehetünk a boldogságunkért. Pedagógusként célom az érzelmi intelligencia, a szociális kompetenciák fejlesztése, a közösségépítés. 2018 szeptemberétől veszek részt a programban. Elkötelezettségemet bizonyítja, hogy intézményünkben már 15 kolléga csatlakozott a programhoz. A boldogságórákon leggyakrabban a játék, a drámapedagógia, az élménypedagógia módszertanát alkalmazom.

Pávics Judit

Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium, Barcs

Gyakorló pedagógusként, mentálhigiénés szakemberként, osztályfőnökként nap mint nap tapasztalom, hogy a gyerekek és a szülők túlterheltsége, a rohanó életmód, az új technikai eszközök megjelenése új kihívásokat állít az iskolák elé, és egyre nagyobb felelősséggel terheli a pedagógusokat a gyermekek optimális pszichés fejlődésének elősegítésével kapcsolatosan. A Boldogságóra Programot megvalósító pedagógusként, és egyben a boldogságórák hatásának kutatójaként, már több éves tapasztalattal állíthatom, hogy ha egyre több nevelési intézményt, pedagógust és diákot sikerülne bevonni a programba, akkor az iskolákat valóban egy olyan támogató és elégedettséget előidéző közeggel lehetne azonosítani, ahol a pedagógus egy optimistább jövő felé irányít, a diákok pedig könnyebben elsajátíthatják azokat a kompetenciákat, amelyek hozzásegítik őket az önkiteljesedéshez.

Rideg-Fekete Márta

Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium, Csongrád

A Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium boldogságórás pedagógusa, az iskolai program elindítója, résztvevője és képviselője vagyok a 2019/2020-as tanév óta. Iskolámban mesterpedagógus szakértőként, angol-ének-zene szakos tanárként és osztályfőnökként is tevékenykedem. Az elmúlt években a saját osztályommal vállaltam a programban való aktív részvételt, valamint az elmúlt 3 évben már intézményi koordinátorként is segítettem kollégáim és a pályázatba bekapcsolódó osztályok mindennapi munkáját. Az utóbbi években iskolánk már többször is elnyerte az Örökös Boldog Iskola titulust, illetve boldogságórás pedagógusként is kaptam már elismerő okleveleket több hónapban végzett kimagasló tevékenységeimért. Az általam vezetett osztály is többször volt már a hónap csoportja kitüntetettje. Ének-zene szakos tanárként is fontosnak tartom a mentális, testi, lelki jóllét megvalósulását, így maximálisan tudok azonosulni a program céljával, ennek küldetéstudatával. Igyekszem a saját életemmel is jó példát mutatni diákjaimnak, a szülőknek, egyúttal a kollégáimnak is, hiszen fontos a hitelesség és az a fajta tudatosság, amivel a Boldogságóra Programot képviselhetem szívvel-lélekkel.

Szabó Katalin

Zichy Antónia Általános Iskola, Ikervár

Szabó Katalin vagyok, tanító- német műveltségi terület. A Boldogságóra Program megismerése óta „új munkahelyem van”. A saját hullámvasutam boldog vezetője lettem, amelyen a családom és a tanítványaim is örömmel velem tartanak. A program által nagyon sokat fejlődtem, erősödtem. Úgy érzem, hogy minden olyan munkahelyen, ahol az emberi kapcsolatoknak fontos szerepe van, illetve ahol a csapatépítésnek jelentőséget tulajdonítanak, elengedhetetlen lenne megismertetni a munkatársakkal ennek a programnak a szellemiségét. Így jobbá válhatna a világ!

Szabó Márta

KONELI Alapítványi Általános Iskola, Budapest

Amikor először találkoztam Bagdi Bellával, a legelső amit „meghallottam” tőle, hogy Jobb velem a világ. Aztán hosszan ízlelgettem ezt a mondatot, és azon tűnődtem, hogy ha annak idején valaki a két kezébe vette volna az arcomat, és mélyen a szembe nézve elsuttogta volna ezt a varázslatos mondatot, akkor most vajon milyen ember lehetnék… Még azon a napon eldöntöttem, hogy ezután minden rám bízott gyermeknek elmondom, suttogom, kiabálom, hogy jobb veled a világ! Ott és akkor mást is megértettem, hogy amit a gyerekeknek meg kell tanítani, az nem a matematika, az olvasás és az írás, és nem is az összes tananyag, (ezek csak eszközök) hanem azt, hogy legyen benne hála, legyen önbizalma, életbátorsága, tudja leküzdeni a nehézségeket, hiszen csak így érheti el a célját, és igen minden pillanatban érezze, hogy értékes és szerethető ember, mert ha ezt megértette, akkor már mindent tud az életről… és akkor mindent meg tudunk tanítani neki… még a matematikát is. Ebben hiszek, és ezt viszem tovább!

Széll Henriett

Makói Óvoda, Makó

Széll Henriett vagyok, a Makói Óvoda intézményvezető helyettese, óvodapedagógusa, nyelv és beszédfejlesztő pedagógusa, boldogságóra oktatója és nem utolsó sorban két leánygyermek büszke édesanyja. Több, mint harminc éve foglalkozom óvodáskorú gyermekekkel. Az egyik tapasztalatom az, hogy amilyen gyorsan változik a világ, olyan gyorsan változnak benne a gyermekek is. Azok a megoldások, melyek 20 éve jól működtek, ma nagy valószínűséggel nem fognak. Hiszem és tudom, hogy a gyermekek pozitív érzelmeinek tudatos fejlesztése és társas kapcsolatainak erősítése hatékonyabbá teszik a nevelői munkánkat. A pozitív pszichológiát képviselem és másokat is erre ösztönzök. Mélyen elköteleztem magam a Boldogságóra Program mellett, ezért küldetésemnek tekintem, hogy az óvodai nevelés elválaszthatatlan részévé tegyük a pozitív nevelést és életszemléletet. Ez az én utam és azt csinálom, amit szeretek, amit odaadással és hitelesen tudok átadni a gyermekeknek, szülőknek, kollégáknak egyaránt. Arra törekszem, hogy a Boldogságóra Program túlszárnyalja óvodám falait és tágabb szakmai körökben is be tudjam mutatni hatékonyságát, sikereit és eredményeit. Így lett a Boldogságóra Program része az életemnek.

„Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.”
(Zig Ziglar).

Szép Kinga

Kis Herceg - Angyalkert tagóvoda, Csíkszereda

A program kezdetétől már elkötelezett és aktív tagja vagyok a Boldogságóra Programnak Erdély képviseletében, elkötelezett módon és lelkesen továbbítom Bagdi Bella üzenetét a gyermekek és a társadalom felé. Két évtizedes szakmai tapasztalatom segít abban, hogy meghatározzam a magam számára azokat az utakat, amelyek számomra mind kihívást és fejlődést, illetve a helyes és követendő utat jelentik. Ezek közül az egyik legfontosabb a boldogság keresés, az érzelmi iskolázottság és érzelmi intelligencia fejlesztését célzó programok. Számomra egyaránt fontos a gyermekek lelki fejlődése és a személyes fejlődésem. Egész életemet a pszichológia és a pedagógia bűvkörében éltem és egyetlen célom a szeretetteljes odaadás és az önfeláldozás, amely a gyermekek jóllétét hivatott biztosítani. Számtalan tanfolyamon és előadáson vettem részt a szakmai fejlődés érdekében.

Torda Ágnes

Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond utcai telephely, Orosháza

Torda Ágnes vagyok, 1983 óta dolgozom óvodapedagógusként. A gyerekek érzelmi nevelésének gazdagítása mindig fontos volt számomra, ezért is kapcsolódtam a Boldogságóra Programhoz. Nemcsak a gyerekek, de a saját és kolléganőim lelki egészségének megőrzése is szerepel céljaim között. Jövőképem olyan gyerekek nevelése, akik a későbbi korukban is képesek hétköznapi problémáikkal megküzdeni, a boldogságérzetet fokozó technikákkal fejlett önismerethez jutnak, lelki egészségüket támogató kompetenciákkal rendelkeznek.

Tóth Diána

Tréner és mentor. Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda és Általános Iskola, Szeged

Tóth Diána vagyok, magyar-történelem, etika szakos általános és középiskolai tanár, logopédus, szurdopedagógus, pszichológus asszisztens, boldogságóra tréner. Tanulmányaim során átfogó ismereteket szereztem, és az emberi kapcsolatok terén a gyerekek lelki világának és a személyes problémáik még mélyebb megismerése és megértése érdekében pszichológiai tanulmányokat is folytattam, hogy átfogóbb segítséget tudjak nyújtani számukra a nehézségeik megoldásában. Kiemelkedően fontosnak tartom, hogy a gyermekeket ne csak tanítsuk, hanem neveljük is. A boldogságórák megtartása során egyértelművé vált a számomra, hogy ez a jövő. A gyermekek érdeklődő, csillogó szemeiben megláttam azt, hogy milyen jelentőséggel bír ennek a rendkívüli tudásnak az átadása, ezért mélyen elköteleztem magam a program mellett. A tapasztalataimból adódóan úgy gondolom, hogy minél több szakemberrel, pedagógussal kell ezt a tudást megismertetni, megosztani, hogy a közreműködésükkel még több boldog, csillogó szempárt láthassunk az óvodáinkban és iskoláinkban.

Vásárhelyiné Vígh Edit

Egri Szalaparti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola és Kollégium, Eger

Olyan iskolában tanítok, ahová olyan gyerekek járnak, akik akadályozottságuk miatt egyedül maradnak a problémáikkal az életükben, sokuk még a saját problémáját sem tudja elmondani, beszélni sem tud. A közösségre, szeretetre, minőségi kapcsolatokra azonban ők is vágynak. Nem elég azt mondani nekik, hogy elfogadlak. Az érzések gyökerei mindenkiben ott vannak, de hogy ebből melyik fog láthatóvá válni, az én gyerekeimnek ezt tanulni kell, ehhez jól kell tanítani, elfogadó, megerősítő környezetben. Tanítható, tanulható az elfogadás, a közösségi viselkedés, az önbizalom és az is, hogyan tudjuk az érzéseinket megmutatni, ha már szavakkal képtelenek vagyunk kifejezni. Aki tanít, arról mondják, hogy azért teszi, mert szereti a gyerekeket. De azért azt nehéz megmutatni, hogyan szereti. Én meg is tudom mutatni, mert a boldogságórák erről szólnak.

Bessenyei Krisztina

Pszichológus, tanár és képző

Segítő szakember és két csodás gyermek édesanyja vagyok. A Boldogságóra program évek óta szerves része az életemnek. A képzések, eladások vagy workshop-ok alkalmával igyekszem hitelesen közvetíteni a program pozitív pszichológiai hátterét, ill. megfelelő felkészültséggel és érzékenységgel reagálni a felmerülő kérdésekre. A gyerekeim nevelése a magánéletemben is lehetőséget kínál a boldogságórás tudás gyakorlatba való átültetésére, a folyamatos fejlődésre. Az elmúlt években több száz elkötelezett pedagógussal dolgozhattam együtt személyesen vagy online formában, felemelő tapasztalásokat megélve. Remélem és hiszem, hogy a boldogságórák által hiánypótló és szemléletformáló támogatást tudunk nyújtani az oktatásban – miközben magam is egyre rugalmasabb, optimistább és nyitottabb szívű emberré válok.

Lovász-Balogh Edit

Kőrösi Csoma Sándor Református Gimnázium, Hajdúnánás

Lovász-Balogh Edit vagyok, a hajdúnánási Kőrösi Csoma Sándor Református Gimnázium pedagógusa. Magyar-német szakos tanár, két gyermekes édesanya. Három évvel ezelőtt végeztem el a boldogságóra képzést, majd elkezdtem boldogságórákat tartani. Hatalmas lelkesedéssel vágtam bele, mely azóta sem lankad. Életem részévé vált ez a program, azonos értékrendemmel, életszemléletemmel. Kiteljesedést jelent számomra. Talán ez is bizonyítja a program boldogító, boldogságfokozó hatását. Hálás vagyok érte, nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen remek csapat tagja lehetek.