Boldogságos gofrisütés és az Optimista csiga

Boldogságos-gofrisütés.jpg

Ebben a hónapban nagyon sok dolog történt velünk. Csak kettőt emelnék ki:
1. A Boldogságórát ötvöztük a rendhagyó matematika órával. A mértékegységeket közelebb szerettem volna hozni a tanulóimhoz. Minek mennyi a tömege? Mennyi egy darab almáé? Mennyi 10 dkg cukor?…
Ezért az jutott eszembe, hogy gofrit fogunk készíteni közösen. A szülőket is bevontam a rendhagyó matematika órába, ahol csoportokban dolgoztunk a gyerekekkel. Minden csoport csapat nevet választott magának. A receptben szereplő mennyiségeket a 3. céseknek kellet kiszámolniuk vicces feladványokon keresztül. A tésztához szükséges volt citromhéj is, így kézenfekvőnek tűnt, hogy készítsünk az édességhez OPTIMISTA LIMONÁDÉt. Imádták, hogy nem hétköznapi, hanem optimista limonádét isznak. A délután remekül sikerült.
2. Megismertettem a gyerekekkel az OPTIMISTA CSIGÁt a második héten. Ahogy elindítottam a videót bekapcsolta a Pozitív gyerek vagyok című dalt, s így, mint egy videoklip működött a csiguszról készített felvétel. Megbeszéltük, hogy az Optimista Csiga milyen kihívás és nehézség előtt állt, hogyan kezelte ezt a lehetetlennek tűnő helyzetet… S azóta sok esetben elég csak annyit mondanom, hogy emlékezz az Optimista Csigára! 😉
www.facebook.com/si.jnni/videos/2322984001125148/ címen megtalálhatjátok.

Képek