Hat fős csoportokban alkottak a gyermekek egy történetet. Ki gondolta, hogy nehézséget okoz a közös történet létrehozása? Hát nem volt egyszerű a hatféle ötlet alapján dolgozni!

Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Hat fős csoportokban alkottak a gyermekek egy történetet. Ki gondolta, hogy nehézséget okoz a közös történet létrehozása? Hát nem volt egyszerű a hatféle ötlet alapján dolgozni!
Ezen az órán nagyon őszinte, bizalmas megnyilvánulásoknak lehettünk tanúi. A gyerekek a környezetükben meghatározó kapcsolatokról meséltek. Sőt, leteszteltük, mennyire ismerik egymást, mennyire figyelnek egymásra az iskolában töltött idő során. Névjegykártya játékot játszottunk, melynek lényege, hogy magukról írtak jellemzőket egy lapra (kedvenc étel, hobbi, szín, szokások) összekevertük ezeket, mindenkihez más kártyája került. minden gyerek felolvasta a nála lévő cédula tartalmát, kivétel nélkül pár sorból kitalálták, melyik társuk a cédula gazdája. Sőt még új dolgokat is megtudhattak egymásról. Vállalt feladatukat lelkesen kezdték, rajzos és számítógépen készített munkákat is kaptam tőlük. Mindig várják a következő boldogságórát, lelkesedésük csodálnivaló
A gyermekek az óvodában szerteágazó kapcsolatrendszerben élnek. Novemberre már szinte mindenkinél kialakultak az állandó kötődések a vegyes életkorú csoportban. Megtapasztalták, kivel tudnak jól játszani. Vannak gyermekek, akik nap mint nap alig várják, hogy átéljék az együtt játszás örömét. Foglalkozásaink során elmondták, hogy mit jelent számukra, és a szüleik számára a társ, a család, a rokonok és a barátok fogalma. Beszéltek a kapcsolataik fontosságáról, megnevezték barátaikat. Mindenkiről tudtak jó tulajdonságot mondani, a \\\”meleg zuhany\\\” mindenkit elért. Játszottunk postás játékot, ahol mindenki szívecskés képeslapot adhat a három legjobb barátjának, annak, akit az oviban a legjobban kedvel. A foglalkozás sorozatot a legnagyobb gyermekek ismét rajzolással zárták. Megrajzolták kapcsolataikat az elképzelt felnőttkorukra vonatkoztatva. A lap közepén a \\\”buborékba\\\” magukat rajzolták le – sokan az elképzelt társukkal együtt. Megnyugtató, hogy ilyen sok emberrajz készült…
A társas kapcsolatok téma feldolgozása pont egybeesett azzal, hogy csoportunkba új nagycsoportos fiú érkezett. Azt gondolom, hogy sokkal könnyebben ment most az új gyerek beilleszkedése, mert még a mese is ezt segítette elő. Ákos szinte azonnal barátokra lelt a csoportban. A mese felolvasása után beszélgettünk arról, hogy nálunk ki, kinek a barátja, és hogy Ákos személyében egy új „királyfi” érkezett közénk. A gyerekek lerajzolták a barátaikat, többször meghallgattuk és eltáncoltuk a hónap dalát.
Dr. balási József Általános Iskola
A gyerekeknek ebben a hónapban a társas kapcsolatokról beszéltem, ezek fontosságáról és ápolásáról. Több tevékenységet is végeztünk ebben a hónapban, többnyire beszélgetést, megbeszélést és szerepjátékokat alkalmaztunk. Egyik utolsó tevékenységünk a kapcsolataink felvázolása, lerajzolása volt. A gyerekek többnyire csoportban dolgoztak, az egyik ilyen csoport, „lánycsoport” munkáját fényképeztem le és tettem közzé. A gyerekek mint mindig nagyon élvezték a tevékenységet.
A társas kapcsolatok milyenségét,annak sokszínűségét próbáltuk bemutatni a képeken. Kezdetben félénken,aztán annál lelkesebben vettek részt a gyerekek a szituációs játékokban,a téma bemutatásában.Míg eleinte húzódozva,a végén már örömmel bújtak egy-egy szereplő bőrébe.A hónap végére érve bővelkedtünk jobbnál jobb ötletekben és igen nehezen tudtuk csak kiválasztani a fotók közül azokat,amiket egy kollázsba összeválogattunk.Elégedettek voltunk a végeredménnyel. 🙂