Tevékenységünk előzményét, az előző napok témája is meghatározta.”Beszélgető kör” keretén belül, a gyerekekkel a szeretetről beszélgettünk. Elmondtam, hogy akkor vagyunk a legboldogabbak, ha szeretjük egymást.
A „Boldogságóra” kezdéséhez, Bagdi Bella dalai közül választottam, melyre a gyerekekkel együtt mozogtunk. A non-verbális jelzések még jobban segítettek kifejezni, az egymás iránti szeretetünket. Ez után relaxáltunk, és többször elmondtuk a ” Körbe, körbe karikába” c. mondókát.
Majd megkérdeztem a gyerekeket, „Miért jó, ha van barátunk?” „Miért jó, ha barátkozunk valakivel?” Beszélgetésünk után következett a „Hogy vagy kis barátom?” c. játék. A gyerekek a szőnyegen ülve, a mellettük lévő társukat megkérdezték, ” Hogy vagy kis barátom?” és minden gyermeknek válaszolnia kellett a játék szabálya szerint, hogyan érzi magát, és miért.
A következő játékunk pókháló készítés volt. Én kezdtem a játékot, a gyerekek folytatták. A fonal gombolyag átadása előtt, el kellett mondani a gyerekeknek, mit szeretnek társukban. ” Azt szeretem benned hogy…” (kedves dolgot kellett mondani) Megfigyeltem, hogy szinte minden gyermek a barátjának adta, a fonal gombolyagot.
Befejezésül Bagdi Bella ” Repülj velem” c. dalát hallgattuk, énekeltük és eltáncoltuk.
A „Boldogságórát” NYÍLT NAP keretén belül tartottam, a szülők érdeklődésére, kíváncsiságára való tekintettel.Minden kisgyermek anyukája, apukája, nagymamája eljött, mely boldogsággal töltötte be szívünket. Ezért úgy gondoltam, a tevékenység záró szakaszában ők is vegyenek részt gyermekeik mellett helyet foglalva. Még egyszer meghallgattuk Bagdi Bella „Repülj velem” c. dalát, és a gyermekek szüleikkel együtt mozogtak a zenére. Mindenki arcán tükröződött az öröm, a boldogság és nem utolsó sorban az egymás iránti szeretet.Boldoggá tett, hogy mosolyt varázsoltam a gyermekek és a szülők arcára, hogy szeretetteljes légkörben egymásra figyelhettünk.
Társas kapcsolatok ápolása


Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
A gyerekek többsége egy nagy lakótelepen lakik. A társasház társas kapcsolatrendszerébe adnak bepillantást.
Pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és AMI
Novemberben arról beszélgettünk, hogy kik azok akikkel együtt éljük életünket. Kik azok, akire számíthatunk bármikor, kikkel jó együtt lenni bárhol, és kik azok, akik nélkül nem is tudjuk elképzelni az életünket. Mivel fogalmazásból pont a hirdetés volt a tananyagunk, megírtunk néhány apróhirdetést, amiket a hozzánk látogató óvónénik is érdeklődve hallgattak. A társas kapcsolatok hónapját pedig gyakori társasjátékozással, táblajátékozással ünnepeltük meg novemberben.
ÁLLATI ERŐSSÉGEK NOÉ BÁRKÁJÁBAN
A „Boldogság program” novemberi hónap témája Társas kapcsolatok ápolása. Ebben a hónapban azt szerettem volna tudatosítani a gyerekeben, figyelmüket arra irányítva, hogy ők a társas-kapcsolat felelős szereplői. Minden boldog-társas kapcsolat alapja a szeretet. Megbeszéltük, hogy miért fontos a barátság. Többféle játékos szituációt kialakítva, mesefeldolgozás formában világítottam rá, hogy szükségünk van egymása, barátokra, hogy szükségünk van egymásra, hogy érezzék azt, hogy jó a közösségben, jó a csapatban, biztonságban, szeretetben. Barátságfonalat fűztünk, barátokat választottunk, akit a „Hogy vagy?”- körben köszöntöttünk, kézfogással, öleléssel, megajándékoztuk egymást barátságkarkötővel majd állatmesék feldolgozásával érzékeltettem a barátság fontosságát, szeretet erejét ahol együttműködve minden gyerek részt vett egy nagy közös építésben. Együtt megépítettük a barátság kertjét ahová a mese szereplőit is behoztuk, ahol együtt jól éreztük magunkat. Majd közös gyakorlati munkába alkottunk, – megfestettünk egy nagy bárkát ahová állatotokat telepítettünk. Megbeszéltük hogy az állatok mit jelképeznek a kapcsolatokban és olyan tulajdonságokat soroltunk fel, amelyek segítenek a harmonikus emberi kapcsolatok megértésében, fenntartásában mint pl: – oroszlán –bátorság, őzike- szelídség, bagoly- bölcsesség képében.
Többször meghallgattuk Bagdi Bella hónap dalát ami nagyon kedvenc volt és tapsolva, ugrálva, dobbantva kifejeztük boldogságunkat, örömünket , barátságunkat, szeretetünket.
A társas kapcsolatok hónapjában figyelmünk központjába a barátságok kerültek. Kifejeztük nagyrabecsülésünket társunk iránt, fonallal pókhálót szőttünk, minden egyes szál a másikhoz fűződő szeretet jelképe. Saját tenyerünk körberajzolása után ujjainkba baráti érzések kerültek, majd együtt megalkottuk az osztály Barátságötös tablóját.
Batthyány Kázmér Általános Iskola
Nagyon jól éreztük magunkat, az e havi dal nagy kedvencünk lett.