
Társas kapcsolatok ápolása


Markazi Várvölgye Általános Iskola
Harmadikosaim nagyon szeretik és várják a hétkezdő boldogságórákat. Igyekeztünk 15 fontos tulajdonságot összegyűjteni. Így mindenki a számára legfontosabbat rajzolta le, majd közösen megalkottuk a tablót.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A téma közel állt a gyerekekhez. Nagyon bölcs dolgokat említettek, s pontosan megfogalmazták, hogy mi kell ahhoz, hogy egy barátság működőképes legyen. A belső tulajdonságokhoz állatokat rendeltünk, melyekből néhányat állatsablon segítségével lerajzoltak a gyerekek.
Mi az oktatási segédanyagban levő gyakorlatokat igyekeztünk elvégezni és mivel a társas kapcsolatok volt a havi tematika, ezért a barátságról beszéltünk.
Mindenki külön beszélt a számára fontos emberről, barátról, mindehhez pedig pozitív érzelmeket próbáltunk fűzni : pl. szeretet, bizalom, őszinteség stb.
Zárógyakorlatként elvégeztük a pókháló gyakorlatot, ami egyfajta szociometriai tényezőként is értelmezhető volt számunkra, ugyanis a csoporton belüli társas kapcsolatokra is fényt derített, azonban mégiscsak együtt voltunk.
A mi csoportunk is volt Bella koncertjén, ami egy igazi meglepetés és élmény volt, azóta is egyre többet hallgatjuk a „Pozitív gyerek vagyok” című dalt, néha magunkban is dúdolva pl. szüneten.
Köszönjük Bella !
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Több alkalommal is beszéltünk a társas kapcsolatok jelentőségéről, de, ami leginkább domináns volt az a barátság fogalma.
Beszéltünk a barátságról, a legjobb barát jellemzőiről, majd mindenki kiválasztotta az osztályból azt a társát, akivel a legjobban egyezik.
Ennek a hónapnak azonban a fénypontja a Bella koncertre való készülés majd az azon való részvétel volt.Szuper volt ottlenni együtt a Sepsi Arénában a a Pozitív gyerek vagyok dalt közösen énekelni.Köszönjük Bella !