
Társas kapcsolatok ápolása


Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
A 8. osztályban valósultak meg a boldogságórák. Első órán társas kapcsolatokban előforduló szituációkat kellett eljátszaniuk, majd a „Dolgozz a házadon“ elnevezésű feladatot csinálták meg 3-4 fős csoportokban dolgozva. A második órán párban dolgozva „sziámi ikrekké váltak“ (eljátszották, hogy össze vannak nőve) a diákok, és így kellett valamilyen mutatványt bemutatniuk. Ezután 2-3 fős csoportokban dolgozva kellett készíteniük egy reklámot, melyben a barátságot reklámozták, melyben szerepelnie kellett annak, hogy ők mit tudnak nyújtani a barátságban és, hogy ők mit várnak el a másiktól. Majd az osztály előtt be kellett mutatni az alkotásokat.
Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
Ebben a hónapban is 3. a. és b. osztályokban tartottunk Boldogságórákat. A „barátságötös“ elnevezésű feladatot csinálták meg a gyerekek. Mindenki megrajzolta a saját kezét és az ujjakba írta bele, hogy milyen tulajdonságokat tartanak fontosnak a barátságban. Ezután voltak akik kiszínezték az alkotást, majd mindenki megosztotta az osztálytársaival, hogy milyen tulajdonságokat írt le. A másik osztálynak „Az én barátom…“ kezdetű befejezetlen mondatot kellett befejezniük, majd utána egy közös játékos feladat során sok új információt gyűjtöttek egymásról.
Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
Kitartóan keresem azt a herceget, királyfit, daliát, aki megbecsüli szorgalmamat, kitartásomat és hálából tökhintón elvisz az esti bálba.
Jelige: „Kényelmes gyémántcipő”
Elejtem, kiborítom, eltöröm… mindig ügyetlenkedem.
Szeretném megtalálni azt a Törpöt, aki hisz abban, hogy nem maradok mindig ilyen kétbalkezes.
Jelige: „Okoskák előnyben”
Csúnya vagyok és mogorva. Magányosan élek, mert nem szeretem a társaságot.
Hiszem, hogy él valahol egy lány, aki így is meg tud szeretni. Bízik bennem és szeretete széppé, kedvessé változtat majd.
Jelige: „Szörnyből Szépség”
Aprócska vagyok, és könnyen keveredek bajba. Hiába nevetnek ki, nagyon hálás vagyok a megmentőmnek. Szorgalmamnak és nagy szívemnek köszönhetően más megmentésére sietek.
Az állatok királyát keresem, akivel életre szóló barátságot köthetek.
Jelige: „Egészséges fogak”
Fejvesztve keresek egy gyermeket, mert elkeveredett egyszer. Tengerben lehet, meglelem. Mellettem egy eszement teper, kesereg, mert menten elfelejt neveket.
Keresem szeretett gyermekem, nevezetesen eNnel kezdem e nevet.
Jelige: „Meglelem”
Petőfi Sándor Általános Iskola
A társas kapcsolatok kialakítása összefonódik egymás megismerésével, nagyrabecsülésével. A csapat minden tagja bejelölte azokat a tevékenységeket, jellemzőket, amelyeket találóaknak éreztek. Aztán megbeszélték ezeket, rávilágítva arra, hogy nem vagyunk egyformák, mégis mindenkinek a véleménye, a választása fontos. Az a jó kapcsolat, ha elfogadjuk egymást és egymás véleményét.
Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
kutya – barátság, hűség
ló – kitartás
oroszlán – bátorság
nyúl – találékonyság
bárány – kedvesség
macska – nyitottság, érdeklődés
őz – gyengédség, önuralom
sólyom – szabadság
halak – összetartás
galamb – békesség
csiga – biztonság
tyúk – védelem
delfin – szeretet, segítőkészség
teknősbéka – kitartás
malac – szerencse
gazella – fegyelmezettség
majom – humor
mókus – figyelmesség
pillangó – újjászületés, változás
hangya – összetartás
méhek – együttműködés
bagoly – bölcsesség
szarvas – tisztelet
türelmes, megértő
Petőfi Sándor Általános Iskola
A gyerekek, az Elfogadók, az osztályban kialakuló kapcsolatokról beszélgettek, játszottak. „És te, barátom, hogy vagy?” , „Szoborpark”, „Kiről van szó?”, „Kapcsolatápolás” valamint „Zárókör” témák után a szülők segítségével megajándékozták súlyosan fogyatékos osztálytársuk intézményének lakóit krumplival, almával és tisztítószerekkel. Az osztály elkísérte társukat annak otthonába, ott adták át a felsoroltakat.
Petőfi Sándor Általános Iskola
A gyermekek körben ülnek, és sorban mindenki a mellette jobbra ülőtől megkérdezi, hogy „kis barátom, hogy vagy?” A mellette ülő válaszol, majd ő teszi fel ugyanezt a kérdést a tőle jobbra lévőnek. Később a barátság fonalával kapcsolat-hálót szőnek.