A barátságvirágokat felhasználva szociometriát készítettünk a csoporton belüli társas kapcsolatokról. A legjobb barátunknak barátságkarkötőt készítettünk figyelve arra, hogy mindenkinek legyen „barátja”, ne maradjon senki karkötő nélkül. A tavaszi ébresztő című verses mesét Boldog Dóra hozta el a gyermekeknek, melynek meghallgatása után mindenki elgondolkodott azon, hogy vajon az ő barátja minek örülne, ismerik e annyira a társukat, hogy ezt meg is tudják fogalmazni.Sokan rájöttek, hogy nem is olyan könnyű dolog ez, figyelni a másikra. Sokat kell vele beszélgetni, értő figyelemmel fordulni a másik felé!! A barátságkarkötőt sokan hordták még utána. Volt, aki azt mondta, hogy eltette a kincses ládikájába otthon, ott őrzi!! Most is meg tudják mondani, hogy kitől kapták. Egy kisgyermekekünk mondta, aki nagyon perifériás területen helyezkedik el a csoporton belül, hogy neki úgysem lesz karkötője, mert nem fog kapni senkitől, mert sokszor durva, agresszív a társaival. Mégis kapott és boldog volt. Megbeszéltük, hogy mi lehetett az amiért mégis valaki a barátjának gondolja és kiemeltük a jó tulajdonságait a gyermeknek.
Társas kapcsolatok ápolása

Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A kossuthos 7.b-sek életében ugyanolyan fontos szerepet töltenek be a barátságok, mint minden gyereknél. Arról beszélgettünk, hogy mitől lesz valakiből igazán jó barát, mely tulajdonságok fontosak a társas kapcsolataikban. Erről készítettük tablónkat is.

Szekszárdi SzC Esterházy Miklós Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Kinek segítettem az elmúlt időszakban? Kivel szeretném jobbítani a kapcsolatomat
„Mindenki hallja, hogy mit mondasz, a barátok meghallják azt, amit mondasz, de az igazi barát figyel arra is, amit nem mondasz ki.” Szókratész
A relaxációs gyakorlat után, minden kisgyermek megkérdezte a mellette ülő gyermeket „Kis barátom hogy vagy?” A gyerekek mosolyogva kérdezték meg egymástól, és minden gyermek azt válaszolta, hogy jól.
A gyermekekkel közösen elkészítettük a barátságkarkötőt. A barátok egymás csuklójára kötik a karkötőt és ez jelképezi a barátságukat.
A zárókörben játszottunk egy játékot ” Mindenkinek van barátja!” Minden kisgyermeknek el mondta „Azt szeretem benned, hogy…”
-sokat játszol velem
-te vagy a legjobb barátom
A fonalat tartva a végén egy pókhálót kaptunk, ami a mi csoportunk összetartozását fejezte ki.
Bőcsi Általános és Szakközépiskola,AMI
Aktívan dolgotak a gyetekek ebben a hónapban is. Sokat beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról, nekünk milyen támogatást adhat egy-egy fontos személy nehézségeink esetén, illetve mi hogyan tudjuk támogatni barátainkat szomorúság, rossz kedv esetén. Ehhez szükségünk van együttérzésre, empátiára és arra, hogy milyen jelekből vagyunk képesek észlelni a minket körülvevő társaink, szüleink érzelmi állapotát.
A testbeszéd olvasását gyakoroltuk, mire következtethetünk a testtartásból, a mimikából, tekintetből.
Legfontosabb gyakorlatnak azt tartottam, hogy gyűjtsék össze a tanulók, számukra legfontosabb személyeket. Jó hangulatban, vidámkodás közepette beszélgettünk komoly dolgokról!!
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek állatokhoz rendelték a tulajdonságokat, amikre egy jó kapcsolat kialakításához és fenntartásához szükség lehet.
Bocskai István református Általános Iskola
Milyen tulajdonságok kellenek a jó társas kapcsolatok kialakításához, és fenntartásához?
Elsőseim így látják a legfontosabbakat. 🙂