A Nyírparasznyai Általános Iskola 2. osztályosainak novemberi tablója.

Általános iskola Nyírparasznya
A Nyírparasznyai Általános Iskola 2. osztályosainak novemberi tablója.
Általános iskola Nyírparasznya
A Nyírparasznyai Általános Iskola 2. osztályosainak novemberi tablója.
Általános iskola Nyírparasznya
A Nyírparasznyai Általános Iskola 2. osztályosainak novemberi tablója.
fábiánsebestyéni arany jános óvoda,közművelődési intézmény és könyvtár
Társas kapcsolatok
Tavaszi ébresztő című mese
– Rávezetés: A mese segít, hogy megértsék a gyerekek, mit is jelent kapcsolatban
lenni embertársainkkal, milyen jó érzéssel tölt el, ha segíthetünk, ha kedvesek vagyunk, ha viszont szeretnek és ha barátsággá alakul a kapcsolat. Ez az érzés boldogságot jelent.
– Barátságkarkötő készítése egyéni választás alapján. A barátságkarkötő viselése boldogsággal tölti el viselőjét.
– Lezárás: Mindenkinek van barátja!
A Zárókörben pókhálót készítünk fonal segítségével. Átadjuk egymásnak a fonalat, miközben ezt mondjuk: „Azt szeretem benned, hogy…”. A végén a fonal az összetartozást fejezi ki.
A relaxációs gyakorlat után – Bagdi Bella Ha boldog vagy című dala hatalmas sikert aratott. A gyerekek önfeledten táncoltak és énekeltek. Kitértünk a családi, baráti kapcsolatokra . Megnéztük Bogyó és Babóca : A barátság című meséjét. Elkészítettük a barátság pókhálónkat.Végül kiszinteztük a barátság jelét és elhelyeztük a 3. lépcsőfokon.
Diákjaimat a foglalkozás közben arra kértem gondolkozzanak az érzéseiken és ezt vessék papírra. Egy igazán szép és megható kép készült,ehhez fűződő szavakkal kifejezve.
A téma címe: Plakát
Óravázlat – 30/7. Boldogságóra, A társas kapcsolatok ápolása 3/1.
A boldogsagora.hu-ra feltöltendő, választható feladat a csoportok közötti versenyhez.
Csoport: 9 alsó tagozatos tanuló, 1. (per 2.), 2., 3, és 4. osztályfokon – ebből 8 tanulásban akadályozott, 1 értelmileg akadályozott. A tanulásban akadályozottak közül ketten autisták. A tanulók egymást jól ismerő csoportot alkotnak.
Feladat: Készítsen a csoport plakátot tetszőleges technikával „Vigyázzunk egymásra” címmel, mely az emberi kapcsolatok ápolására hívja fel a figyelmet.
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben a jó minőségű társas kapcsolatok szerepét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: 2 db A3-as lap, 2 db A4-es lap, digitális kamera, nyomtató, ceruza, színes szövegkiemelő (zöld)
Helyszín és időtartam: mozgásos relaxáció a csoport egyik hálójában, s az óra többi része a csoport tanulószobájában, az egyik asztalt középre helyezve és körbe ülve – 45 perc.
1. (10 perc) Tanári narráció: Tudjátok-e, mi az, hogy társas kapcsolat? Mindenféle családi, munkahelyi és iskolai emberi kapcsolat társas kapcsolat. Az ember társas lény. Nem tud más emberek nélkül élni, létezni. Tegye fel a kezét, aki boldognak érezné magát, ha senkivel sem találkozhatna, beszélgethetne? Természetesen az embereknek időnként gondjaik is vannak egymással, de mivel társas lény az ember, akkor boldog, ha jók a társas kapcsolatai. Egészségesebbek és boldogabbak azok az emberek, akiknek jók a társas kapcsolatai. (Szándékos tartalomismétlés.) Az ilyen emberek tovább is élnek. A jó társas kapcsolatokhoz ki kell fejeznünk a másik iránt hálánkat. A jó társas kapcsolatokhoz optimistának kell lennünk, vagyis észre kell vennünk a másikban a jót. A társas kapcsolatok lényege, hogy bízzunk egymásban és kölcsönösen segítsük, támogassuk egymást. Figyelemmegtartó kérdések: Szóval ki tudja megmondani, hogy mik is azok a társas kapcsolatok? Ki tud (még) példát mondani a társas kapcsolatokra? XY anyukája és apukája házasok. Mondhatjuk-e, hogy az egy társas kapcsolat? Bizony, mondhatjuk. Ez a legfelelősségteljesebb társas kapcsolat. Kitérünk a szülő-gyerek kapcsolatra, és természetesen a barátságra is.
2. (5 perc) A feladat ismertetése: Akkor jó a kapcsolatunk egymással, ha vigyázunk is egymásra. Készítünk egy fényképet, s abból pedig egy plakátot, amelynek az a címe, hogy „Vigyázzunk egymásra!” Kinek van ötlete? Hogyan fejezhetnénk ki egy képpel azt, hogy – mi – vigyázunk egymásra? Az én ötletem annyi, hogy valaki megmenti a társát egy veszélyes helyzetből.
3. (10 perc) „Vigyázunk egymásra” fénykép készítése: Az előzetes ötlet szerint egy álló autó előtt a tanulók eljátsszák, hogy egyikőjük figyelmetlenül lép haladó jármű elé, de két társa időben visszarántja. Azonban egy másik ötlet valósult meg. Egy óvatlanul, állva hintázó tanuló kis híján kiesik a hintából, de két társa odaugrik és elkapja, mielőtt a baj bekövetkezne.
4. (20 perc) Plakátkészítés: A tanulók az asszisztens közreműködésével „Vigyázzunk egymásra!” feliratot ír a lapra körvonalas betűkkel, amelyeket aztán kitöltenek a szövegkiemelővel. Ezalatt kell szerkeszteni és nyomtatni az udvaron készült képet. Ezt aztán a tanulók vágják ki és ragasztják a lapra. A plakátkészítés során beszélgetés a plakát üzenetéről.
Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
Az osztályban ezt mondanunk sem kell. Egy szuper csapatot kaptam, akik már most egy fantasztikus osztályközösséget alkotnak. A feladatot szinte önállóan oldották meg. Ötleteket nem adtam. Összefogtak és elkészült a – szerintem – klassz kis tablónk. Imádom bennük, hogy globálisan gondolkodnak, nem csak saját magukra. Amikor a fenntarthatóságra utaló rajzokat megláttam, nagyon boldog voltam. Az 5.a szerint az egész emberiségre vigyáznunk kell, és ezt csak akkor tehetjük meg, ha a Földre is vigyázunk. A képeken látszik, hogy boldoggá teszi őket egymás jelenléte, a közös munka. Ebben az osztályban az a legjobb, hogy szeretjük egymást. Én ettől vagyok boldog osztályfőnökként. 🙂
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Az elsősök számára a játék kifogyhatatlan örömforrás, különösen az együttesen átélt élmények örömfokozóak. Számunkra együtt lenni jó!
Miskolci Szabó Lőrinc Általános Iskola
Osztályunkkal kirándulást tettünk Miskolcon, felkerestük a legismertebb emlékhelyeket, hogy tájékozódjunk a rendről és a tisztaságról. Optimisták vagyunk abból a szempontból, hogy a miskolciak megőrzik városuk tisztaságát. Szívesen vagyunk együtt az osztállyal, közös fotóinkat szeretnénk megosztani másokkal.