Egy kirándulás alkalmával szorosabbá válhat a kapcsolat az emberek között. Ezt próbálták lerajzolni.
Társas kapcsolatok ápolása

Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A Boldogságóra kártyáinak segítségével egymás pozitív tulajdonságainak feltérképezése volt az elsődleges cél, többféle játék, kártyaátadás segítségével.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Magyar Ilona Általános Iskolája
1. Keresem azt a személyt, aki Hamupipőke unokája, rendkívül ügyetlen, de jól varázsol. Szőke hajú, kék szemű, rajong Meseországért, és nagyon imádja a cipőket. Jelige: Jóazmesehősnek.
2. Luke Skywalker keresi nagy növésű, szőrös, beszédzavaros, kedves barátját. Elérhetőség: a Galaxisban.
3. Rák Úr szivacsos testű, nyakkendős, vicces dolgozókat keres Rozsdásrákolló nevű hamburgerezőjébe. Érdeklődni a Habtestnemelég jelszóval lehet.
4. Darth Vader fegyverraktárába keres fiatal, bátor, a lézerkarddal jól bánó, szófogadó, figyelmes, gyors férfit, akinek a palástja lobog, amikor vonul a raktárban. Jelige: Énvagyokazapád
5. Teddy maci keresi nagy orrú, nagy fülű, vicces arcú és mozgású, öltönyös, zöld autós gazdáját, aki a TESCO vevőszolgálati pultján felejtette őt. Jelige: Eztmégmegkeserülöd.

Az osztály erősségeit összeszedtük, majd kézlenyomatokat készítettünk és ebbe írtuk bele ezeket. Amit a legtöbben megfogalmaztak, az a humor, ami nagyon fontos a mindennapi életben is. Hiszen az életünk változó, vannak hegyek és völgyek, de a humor és nevetés segítségével gyorsabban kilábalhatunk a szakadékból.
Kiskunfélegyháza József Attila Általános Iskola Platán Utcai Tagintézménye
Az órát gondolattérkép készítésével kezdtük, amelynek központi fogalma a KÖZÖSSÉG volt.
A gyerekek példákat kerestek az életükben csoportokra és közösségekre, amelyekhez tartozónak érzik magukat. Megbeszéltük a közösséghez tartozás alapvető társas szabályait, és ezek fontosságát.
Mindenki számára feladat volt egy színes önarckép készítése, amelyből végül egy közös osztálytablót készítettünk, hogy ezzel szimbolizáljuk egymáshoz tartozásunkat.
Társas kapcsolatok
A gyerekekkel megbeszéltük a legfontosabb kapcsolatrendszereket:barátság,család.
Tablót készítettünk az osztályról, mindenki lerajzolta saját magát, ezután elmondtuk kinek milyen pozitív belső tulajdonságai vannak.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium Szatmárnémeti
Csapatmunkának nevezzük azt, amikor két vagy több ember együtt dolgozik. Nem elég ugyanis együtt dolgozni, mindezt hatékonyan, eredményesen kell véghezvinni.
Egy csapat-orientált szervezet jellemzője, hogy mindenki hozzájárul a végső sikerhez. Ilyenkor együtt kell működni a többiekkel a közös célok elérése érdekében. A kulcsszó: együtt.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium Szatmárnémeti
Hétfőnként azzal kezdjük a napot, hogy megbeszéljük, kivel mi történt hétvégén. A szülinaposnak pedig mindig elmondjuk, miért szeretjük.
“Azért vagyunk jó osztály, mert sokat nevetünk, vicceket mondunk minden nap.”
A “legjobb osztályság” többről szól. Például arról, hogy sokat beszélgetünk.
Itt mindenki másban jó, és mindenki jó valamiben!
Az összjátékból lesznek a gólok, talán ez teszi ezt az osztályt egy kis családdá.