Barátság-Vigyázzunk egymásra című tabló

A mi osztályunk címmel készítettünk tablót.Az elkészítés során a tanévben közösen átélt élményeket is megbeszéltük.
A III. osztályosokkal „barátsághőmérőt” készítettünk.
Sajóbábonyi Deák Ferenc Általános Iskola
Szívesen beszéltek a gyerekek a barátságról.
Fontosnak érzik, hogy szeressék őket.
Az igaz barátság és az érdekbarátság fogalmát is meg tudták különböztetni, de a gyakorlatban ezen még dolgoznunk kell.
Az „Együtt lenni jó!” plakátunk technika órán készült el.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A novemberei Boldogság óra témája a Társas kapcsolatok ápolása volt. Bevezetésként beszélgetéssel igyekeztünk ráhangolódni a téma feldolgozására, melynek során megtudtuk a gyerekektől, hogy mit jelent számukra a „barátság”. Ez a fogalom könnyen megfogalmazható volt a gyerekek számára, hiszen a mindennapjaikat is átszövi, így szebbé, boldogabbá teszi életüket. Az óvodások esetében a barátság még főleg az együtt játszás és a játékok megosztása jelenti. Nagy volt az egyetértés abban, hogy milyen jó, ha az embernek van barátja. A gyerekek elmondták, hogy ki-kinek és miért a barátja. Ezt követően elkészítettük a gyerekek „Boldogságláncát”. Rajzoltunk, színeztünk s a kész munkánkat elhelyeztük a Boldogság falra, olyan sorrendben, ahogyan a gyerekek a kezüket fogták. A nap folyamán ellátogatott hozzánk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka, akiket a gyerekek örömmel fogadtak. A két báb segítségével szituációs játékot játszottunk. Az építő sarokban közösen építettünk, ahol mindenki aktívan kivette a részét. A kész alkotásokban közösen gyönyörködtünk. A zárókörben meghallgattuk a hónap dalát és a gyerekek elmondhatták, hogy hogyan érezték magukat a foglalkozások alatt. Reméljük, hogy a társas kapcsolatokban rejlő boldogító erő felszabadításának módja az életük részévé válik.
A gyerekek számára a közös játék jelenti a legnagyobb örömöt. A kapcsolataik ezáltal alakulhatnak, fejlődhetnek.
Encsi-Csoda Vár Óvoda és Bölcsőde
Mivel a gyerekek már nagyon várják a telet, a mikulást, így az őszt közösen szerettük volna lezárni. Ezért az ősz lezárásaként együtt megrajzolták az Ősztündért. Minden gyermek színes ceruzát ragadott és megrajzolták a képzeletükben megbúvó tündért. A legügyesebben rajzoló gyerek megrajzolta az alapokat, majd a többiek is rajzoltak rá a maguk elképzelése szerint. A mű így egyre szebb és szebb lett. Nagyon élvezték a közös tevékenységet, s még boldogabb lett mindenki, mikor az általuk készült alkotást meg is dicsértük. Szép színes rajz készült. Hiszen az ősz is egy nagyon színes évszak, ezt tükrözte művük is.
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola és Óvoda
Vigyázzunk egymásra a játszótéren, a vidámparkban, egy szülinapi bulin, egy napos, de esős napon még inkább…egy mozdulattal, szóval, figyelmességgel! A 3. osztályos Csipetcsapat négyes-ötös csoportban készített a témához plakátot.
A Lepke csoportban a hónap témája a Társas kapcsolatok volt. A téma bevezetéseként a Hogyan veszítette el Hápisápi az árnyékát című mesét meséltük el a gyerekeknek, majd beszélgettünk a történetről: milyen volt a kiskacsa, a kecske és a csibe? (magányos, nagyképű, kedves, okos, megbocsájtó) Miért volt jó a történet vége? Ennek kapcsán beszélgettünk a gyerekek társas kapcsolatáról is: miért jó, ha van barátunk?,, Nem unatkozok, van kivel játszani, ha szomorú vagyok, megvigasztal. ” Feladatunk egy plakát készítése volt. Még mielőtt nekiálltunk volna az elkészítésnek, a szőnyegen körbe álltunk, ahol mindenki megfogta a barátja kezét. Majd a gyerekek tetszés szerint kiszínezték a kivágott figurákat, jelet rajzoltak rá és emlékezetből felragasztottuk a barátságláncot. A foglalkozást Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő című verses meséjének meghallgatásával fejeztük be.