A hónapban a társas kapcsolatok ápolásával foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van egy barátra, egy társra akihez kötődik, aki segíti és, mellette áll a jó és a rossz dolgokban. Bevezető játékunkban minden gyermek előszőr a csoportba járó legkedvesebb barátját megajándékozta egy szívecskével, majd pár kedves gondolatot mondott el neki. Közösen készítettünk egy tablót: „Én és a barátom címmel”. Elhelyeztük a Boldogság Vár harmadik lépcsőfokára a „Barátság” szimbólumát. Barátságláncot készítettünk, amelyet az Óvodánk aulájában el is helyeztünk, hirdetve: „Jobb Veled a Világ” !
Társas kapcsolatok ápolása
A hónapban a társas kapcsolatok ápolásával foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van egy barátra, egy társra akihez kötődik, aki segíti és, mellette áll a jó és a rossz dolgokban. Bevezető játékunkban minden gyermek előszőr a csoportba járó legkedvesebb barátját megajándékozta egy szívecskével, majd pár kedves gondolatot mondott el neki. Közösen készítettünk egy tablót: „Én és a barátom címmel”. Elhelyeztük a Boldogság Vár harmadik lépcsőfokára a „Barátság” szimbólumát. Barátságláncot készítettünk, amelyet az Óvodánk aulájában el is helyeztünk, hirdetve: „Jobb Veled a Világ” !
A hónapban a társas kapcsolatok ápolásával foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van egy barátra, egy társra akihez kötődik, aki segíti és, mellette áll a jó és a rossz dolgokban. Bevezető játékunkban minden gyermek előszőr a csoportba járó legkedvesebb barátját megajándékozta egy szívecskével, majd pár kedves gondolatot mondott el neki. Közösen készítettünk egy tablót: „Én és a barátom címmel”. Elhelyeztük a Boldogság Vár harmadik lépcsőfokára a „Barátság” szimbólumát. Barátságláncot készítettünk, amelyet az Óvodánk aulájában el is helyeztünk, hirdetve: „Jobb Veled a Világ” !
A hónapban a társas kapcsolatok ápolásával foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van egy barátra, egy társra akihez kötődik, aki segíti és, mellette áll a jó és a rossz dolgokban. Bevezető játékunkban minden gyermek előszőr a csoportba járó legkedvesebb barátját megajándékozta egy szívecskével, majd pár kedves gondolatot mondott el neki. Közösen készítettünk egy tablót: „Én és a barátom címmel”. Elhelyeztük a Boldogság Vár harmadik lépcsőfokára a „Barátság” szimbólumát. Barátságláncot készítettünk, amelyet az Óvodánk aulájában el is helyeztünk, hirdetve: „Jobb Veled a Világ” !
A hónapban a társas kapcsolatok ápolásával foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van egy barátra, egy társra akihez kötődik, aki segíti és, mellette áll a jó és a rossz dolgokban. Bevezető játékunkban minden gyermek előszőr a csoportba járó legkedvesebb barátját megajándékozta egy szívecskével, majd pár kedves gondolatot mondott el neki. Közösen készítettünk egy tablót: „Én és a barátom címmel”. Elhelyeztük a Boldogság Vár harmadik lépcsőfokára a „Barátság” szimbólumát. Barátságláncot készítettünk, amelyet az Óvodánk aulájában el is helyeztünk, hirdetve: „Jobb Veled a Világ” !
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A hónap témáját több oldalról is megközelítettük. A Márton napi hagyomány teremtő felvonulásunkra készülve tanultunk egy népi játékot Balatoni Katalin „Így tedd rá” ajánlásaiból. A Ki libámat elviszi kezdetű dal végén a gyerekek megölelik egymást, majd a pár nélkül maradó gyermek dönti el milyen módon járjanak tovább a gyerekek (óriás járás, sarkon…)
A másik kapcsolat építő játék egy közös bábozás volt, melynek témája a barátkozás volt. Sok érdekes, megszívlelendő gondolatot fogalmaztak meg a gyerekek.
A barátság karkötő fűzése is nagyon népszerű volt, szívvel-lélekkel készítették az ajándékokat egymásnak.
Megbeszéltük a gyerekekkel hogy az ember társas lény.Nem jó egyedül lenni.Mennyire rossz akinek nincsenek barátai,szülei,rokonai. Mennyire fontos ápolni a barátságokat.Történeteket meséltem a barátságról,melyet kielemeztünk.Ezután egy montázst készítettünk,mely kifejezi hogy mennyire fontos másokkal kapcsolatban élni.
Készítettünk barátságötöst.Arra kértem a gyerekeket hogy rajzoljanak egy kezet és az ujjakba írják bele azokat hogy szerintük mi az a 5 legfontosabb dolog amitől jó barátok lehetünk. Hasonló feladatot kaptak a kör közepén feladatban. Koncentrikus köröket rajzoltak középen az” én” áll. Megfogalmazták és beírták hogy hozzájuk képest hol helyezkednek el a kapcsolataik. Elvégeztük a dolgozz a házadon feladatot.Tisztelet,bizalo,szeretet,megértés fogalmakkal dolgoztunk melyet egy ház szimbolizált. E mellett sokat hallgatunk dalokat és meditálunk.
A társas kapcsolatok témáját idén a közlekedés hetén dolgoztuk fel. Egyre bővülő körben, fokozatosan szélesítve a kapcsolatok körét, szépen feltérképeztük, kik állnak hozzánk legközelebb, kik kissé távolabb. Nagyon hamar azt is észrevették a gyerekek, hogy vannak, akikkel egyáltalán nincs kapcsolatunk – őket nem ismerjük. Szóba kerültek az utazási szokások (bár ide nem terveztem). Kiválóan tudják, hogy szükséges, és használják is a személyautóban a gyerekülést, a szülők a biztonsági övet. Kevesen utaznak a közösségi járművekkel.
Óriás-térképet is színeztünk a fiúk nagy örömére, ahol sokféle jármű, híd és építkezés is volt. Néhányan több napig készítették, amíg teljesen elkészült. Utána bejelölték, hogy ki hol szeretne lakni. Bár nem tudományos igénnyel, de tulajdonképpen egy szociogramm készült. Másnap postásat játszottunk, levelet „írtunk” amit, aztán a postásnak ki is kellett hordania a címzetteknek. Ez a postás nagyon udvarias volt, és a címzettek is szépen megköszönték leveleket. Volt egy vidám lakó, aki még viccelt is. Később, egy beszélgetés alkalmával elmondta, hogy a nagypapája szokott így tréfálkozni, amikor levelet hoz neki a postás.
Nagy örömmel építettek járműveket a kis Lego-ból és a Dupló alapokat és kiegészítőket használva egy egész város épült vonatállomással, kórházzal, vasúti átjáróval. A játékban figyeltek arra, hogy a vonat éppen kinél áll meg, kinek szállít valamit (pl építőanyagot). A 3 fős lánycsapat farmot épített lakóházzal, istállóval, állatokkal. Kicsit távolabb repülőtér is készült.
A szituációs játékokban postán is és a benzinkúton is pontosan tudták, ki hogyan szokott köszönni, (pl. nem tegezzük le azokat, akiket nem ismerünk, vagy akikkel ezt nem beszéltük meg)
Aki elfáradt, karkötőt font a legjobb barátjának. Az elmúlt évben a sodrással próbálkoztunk, idén a hármas fonást próbálgattuk. Nagyon kedves jelenség volt, amikor a barátok megkérdezték egymástól, a kedvenc színeket, vagy segítettek, magyarázták, melyik szál hová kerüljön.
*
Az egyik beszélgetés alkalmával arról volt szó, hogy miért vagyunk együtt a barátainkkal, miért jó velük? Néhányan emlékeztek arra, hogyan ismerkedtek meg a legjobb barátjukkal. Nem sokkal ezután mosolyogva hozott egy elkészült rajzot az egyik kislány. Látszik, hogy gyors munka, de tele van szeretettel: Apa, Anya ül az asztalnál egymással szemben. Az asztal megterítve, rajta a finom ételek, virág, és kék szófelhőben piros szívecskék.
Kommentár hozzá:
Apa és Anya együtt vacsoráznak, mert nagyon szeretik egymást. (kuncogás) Szerelmesek. 🙂
Iskolánkban a település 800. évfordulója alkalmából iskolatörténeti kiállítás nyílt, amit közösen megtekintettünk.
Stevan Sremac Ált. Isk. - Emlékiskola
Társas kapcsolatok ápolása – fotóalbum (család, barátok…)