Relaxációs gyakorlatokkal kezdtük meg Boldogságóra foglalkozásunkat.
A társas kapcsolatok témát a család témahéthez építettem, beleszőve a közelgő adventi ünnepet, karácsonyt.
A tavaszi ébresztő verses mesével hangoltam a gyerekeket a témára, bábokkal kiegészítve ismerhették meg a mese tartalmát.
A szomorú Szilárd és boldog Blanka játék továbbra is jelen volt. Nagyon tetszett a gyerekeknek, újra és újra szerették volna felvidítani társukat, ami pozitív visszajelzést adott számomra is.
A játékot egy közös építés zárta, majd közös énekkel zártuk foglalkozásunkat.
Társas kapcsolatok ápolása
Nagy várakozással tekintettünk a novemberi feladatok megvalósítása elé. Nem csalódtunk, ismét érdekes feladatokat kaptunk. Muskétásaim nagy lelkesedéssel vettek részt mind az elméleti, mind a gyakorlati megvalósításban. Szívesen gyűjtöttek tulajdonságokat, fogalmazták meg mit jelent az igaz barátság, miért fontosak a társas kapcsolatok. Könnyedén neveztek meg számukra értékes embereket, illetve az ők pozitív tulajdonságait. Legszívesebben azonban a fotóalbumot készítették, itt teljesedtek ki igazán.
Az órát a hónap dalával kezdtük, a barátok egyre közelebb kerültek egymáshoz. Ezt követően megbeszéltük, hogy az osztálytársak, milyen módon erősítik kapcsolatukat: szeretik egymást, együtt játszanak, segítenek egymáson. A pókháló játékot nagyon kedvelték, őszintén elmondták társaik szemébe nézve, jó tulajdonságaikat. Zárókörben megfogalmaztuk a legfontosabb embereket, akik közel állnak hozzánk.
Az órát a hónap dalával kezdtük, a barátok egyre közelebb kerültek egymáshoz. Ezt követően megbeszéltük, hogy az osztálytársak, milyen módon erősítik kapcsolatukat: szeretik egymást, együtt játszanak, segítenek egymáson. A pókháló játékot nagyon kedvelték, őszintén elmondták társaik szemébe nézve, jó tulajdonságaikat. Zárókörben megfogalmaztuk a legfontosabb embereket, akik közel állnak hozzánk.
November hónapban a társas kapcsolatok ápolását helyeztük előtérbe. Számomra nagyon fontos, és az a célom, hogy a gyermekek érezzék át a szeretet érzését, ami az egyik legfontosabb boldogság forrás. Ezt az érzést próbáltam mélyíteni bennük, amit úgy érzem sikerült is. Foglalkozások előtt mindig elénekeltük „Ha boldog vagy…” c. dalt ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Szabad játékidőben közösen építettünk, színezgettünk, barátságláncot készítettünk. Nagyon sokat beszélgettünk a barátságról, hogy mennyire fontos az emberek életében. Zárókörben pókhálót készítettünk fonal segítségével. Mindenki nagyon jól érezte magát, felszabadultak voltak és örömmel játszottak.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Számba vettük a fontosabb emberi kapcsolatokat, beszélgettünk azokról a fontos emberi tulajdonságokról, amelyek miatt szeretjük társainkat. Összefonódó barátság karikát készítettünk a téma szimbolizálására. A gyerekek körberajzolták tenyerüket és beleírták a számukra fontos tulajdonságokat a társas kapcsolatok szempontjából.
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI
Másodikos tanítványaim idén élték meg az első boldogságórákat. Már várják a foglalkozásokat.
Kíváncsi voltam, hogy emlékeznek-e az előző hónapok témáira, örömömre nagyon pontosan mondták ki azokat. Így került fel a táblára az alapítvány neve és logója, illetve az eddigi témák, s hozzá az új cím is. Elbeszélgettünk az alapítvány nevének értelméről is.
Az első foglalkozásunk két mondatkirakóval indult pármunkában: a szólások a barátságról szóltak.
A róka és a farkas a lakodalomban c. mese után megállapítottuk, melyik szólást kapcsolhatjuk a történethez.
A kör közepén c. gyakorlatban először a társas kapcsolatainkat helyeztük be szókártyákon, majd az élethelyzetekről beszélgettünk, amik szintén rákerültek a halmazábrára.
Nagy sikert aratott a szoborpark, melyre három fős, saját választású csoportokban pillanatok alatt felkészültek a gyerekek. A feladványok többségét sikerült kitalálni.
Egy másik alkalommal barátság karkötőt készítettünk, amiben a 2-5 fős közös tervezést követte a technikai kivitelezés. A gyerekek alkotó munkáját az egymáshoz tartozás öröme is áthatotta.
Ebben a hónapban a gyerekekkel a társas kapcsolatok ápolásáról, a barátok fontosságáról beszélgettünk. Mesét olvastunk, zenét hallgattunk a barátságról, és megbeszéltük miért fontos, hogy az életben társunk, barátunk legyen. Miért lehetünk hálásak a barátainknak? Milyen egy igaz barát? Mit kell tennünk, hogy a barátságok, kapcsolatok szorossá váljanak? Készítettünk egy barátság virágot, aminek a szirmai a barátok nevét és ujjlenyomatát tartalmazta. Nagyon élvezték a feladatot és az óra minden percét!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskola
Novemberben a Boldogságórák témája: A társas kapcsolatok ápolása
Ebben a hónapban a gyerekek figyelmét egymásra, társaikra, barátaikra irányítjuk.
Célunk volt, hogy a gyerekek érezzék, megtapasztalják mennyire fontosak a jó kapcsolatok egészségünk és lelki jóllétünk szempontjából is
A hónapban a társas kapcsolatok ápolásával foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van egy barátra, egy társra akihez kötődik, aki segíti és, mellette áll a jó és a rossz dolgokban. Bevezető játékunkban minden gyermek előszőr a csoportba járó legkedvesebb barátját megajándékozta egy szívecskével, majd pár kedves gondolatot mondott el neki. Közösen készítettünk egy tablót: „Én és a barátom címmel”. Elhelyeztük a Boldogság Vár harmadik lépcsőfokára a „Barátság” szimbólumát. Barátságláncot készítettünk, amelyet az Óvodánk aulájában el is helyeztünk, hirdetve: „Jobb Veled a Világ” !