Megbeszéltük a gyerekekkel hogy az ember társas lény.Nem jó egyedül lenni.Mennyire rossz akinek nincsenek barátai,szülei,rokonai. Mennyire fontos ápolni a barátságokat.Történeteket meséltem a barátságról,melyet kielemeztünk.Ezután egy montázst készítettünk,mely kifejezi hogy mennyire fontos másokkal kapcsolatban élni.
Készítettünk barátságötöst.Arra kértem a gyerekeket hogy rajzoljanak egy kezet és az ujjakba írják bele azokat hogy szerintük mi az a 5 legfontosabb dolog amitől jó barátok lehetünk. Hasonló feladatot kaptak a kör közepén feladatban. Koncentrikus köröket rajzoltak középen az” én” áll. Megfogalmazták és beírták hogy hozzájuk képest hol helyezkednek el a kapcsolataik. Elvégeztük a dolgozz a házadon feladatot.Tisztelet,bizalo,szeretet,megértés fogalmakkal dolgoztunk melyet egy ház szimbolizált. E mellett sokat hallgatunk dalokat és meditálunk.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok témáját idén a közlekedés hetén dolgoztuk fel. Egyre bővülő körben, fokozatosan szélesítve a kapcsolatok körét, szépen feltérképeztük, kik állnak hozzánk legközelebb, kik kissé távolabb. Nagyon hamar azt is észrevették a gyerekek, hogy vannak, akikkel egyáltalán nincs kapcsolatunk – őket nem ismerjük. Szóba kerültek az utazási szokások (bár ide nem terveztem). Kiválóan tudják, hogy szükséges, és használják is a személyautóban a gyerekülést, a szülők a biztonsági övet. Kevesen utaznak a közösségi járművekkel.
Óriás-térképet is színeztünk a fiúk nagy örömére, ahol sokféle jármű, híd és építkezés is volt. Néhányan több napig készítették, amíg teljesen elkészült. Utána bejelölték, hogy ki hol szeretne lakni. Bár nem tudományos igénnyel, de tulajdonképpen egy szociogramm készült. Másnap postásat játszottunk, levelet „írtunk” amit, aztán a postásnak ki is kellett hordania a címzetteknek. Ez a postás nagyon udvarias volt, és a címzettek is szépen megköszönték leveleket. Volt egy vidám lakó, aki még viccelt is. Később, egy beszélgetés alkalmával elmondta, hogy a nagypapája szokott így tréfálkozni, amikor levelet hoz neki a postás.
Nagy örömmel építettek járműveket a kis Lego-ból és a Dupló alapokat és kiegészítőket használva egy egész város épült vonatállomással, kórházzal, vasúti átjáróval. A játékban figyeltek arra, hogy a vonat éppen kinél áll meg, kinek szállít valamit (pl építőanyagot). A 3 fős lánycsapat farmot épített lakóházzal, istállóval, állatokkal. Kicsit távolabb repülőtér is készült.
A szituációs játékokban postán is és a benzinkúton is pontosan tudták, ki hogyan szokott köszönni, (pl. nem tegezzük le azokat, akiket nem ismerünk, vagy akikkel ezt nem beszéltük meg)
Aki elfáradt, karkötőt font a legjobb barátjának. Az elmúlt évben a sodrással próbálkoztunk, idén a hármas fonást próbálgattuk. Nagyon kedves jelenség volt, amikor a barátok megkérdezték egymástól, a kedvenc színeket, vagy segítettek, magyarázták, melyik szál hová kerüljön.
*
Az egyik beszélgetés alkalmával arról volt szó, hogy miért vagyunk együtt a barátainkkal, miért jó velük? Néhányan emlékeztek arra, hogyan ismerkedtek meg a legjobb barátjukkal. Nem sokkal ezután mosolyogva hozott egy elkészült rajzot az egyik kislány. Látszik, hogy gyors munka, de tele van szeretettel: Apa, Anya ül az asztalnál egymással szemben. Az asztal megterítve, rajta a finom ételek, virág, és kék szófelhőben piros szívecskék.
Kommentár hozzá:
Apa és Anya együtt vacsoráznak, mert nagyon szeretik egymást. (kuncogás) Szerelmesek. 🙂
Iskolánkban a település 800. évfordulója alkalmából iskolatörténeti kiállítás nyílt, amit közösen megtekintettünk.
Stevan Sremac Ált. Isk. - Emlékiskola
Társas kapcsolatok ápolása – fotóalbum (család, barátok…)
Először meghallgattuk a gyerekekkel „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” dalt. Utána a „Fújj-fújj” relaxációs gyakorlattal folytattuk. Megkérdeztük egymástól, hogy „Kis barátom, hogy vagy?”. Beszélgettünk a barátságról, illetve annak jelentőségéről. Elmeséltem a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő című meséjét. Barátság-falat készítettünk virágszirmokból. Végül pedig táncoltunk együtt.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Társas kapcsolatok ápolása
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
Az órán szabadon választott csapatokban, párokban lehetett lenni. A gyerekek nagy örömmel álltak neki a munkának, hiszen rengeteg ötletük volt a plakát megvalósítására. Boldogok voltak, hogy rajzaikat az iskola „Boldogságfalán” láthatták viszont.
Ebben a hónapban a figyelem központjába a család és a barátság került. A hónap végére elkészült a családi fotóalbumunk.
A gyermekek számára fontos volt: Mama, apa, kutya, anya, papa, csoporttárs.