A barátság füzér készítése közben beszélgettünk a barátság fontosságáról, közben elmondhatták a társuknak, hogy miért kedvelik egymást. Meghallgatuk a Titi Hajnalka: Mese a barátokat kereső kis sárkányról c. mesét.
Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekek izgatottan várták a következő Boldogságórát. Érdeklődéssel hallgatták és bekapcsolódtak a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalba. Figyelmesen meghallgatták „Boldog Dóra” mondókáját és elutaztunk vele együtt Kerekerdőre, hogy megismerjük a „Tavaszi ébresztő”, barátságról szóló történetét. A témának megfelelően beszélgettünk arról, hogy milyen kapcsolatain vannak és lehetnek. Nagyon jó hangulatban elkészítettük a csoportunk barátság pókhálóját és az asztaloknál kiszínezték a témához kapcsolódó feladatokat a munkafüzetből, amiket örömmel vittek haza szüleiknek.
A foglalkozás zárásaként előkészítettük a barátság jelét, amik elhelyezésével feljutottunk a harmadik lépcsőfokra, közben szólt a „Boldog vagyok” dal.
A boldogság órán a 4. osztályosokkal a társas kapcsolatok témakörében barátság lufit készítettünk, hogy megértsük, hogyan hozhatják létre a jó kapcsolatok a boldogságot. A lufik szimbolizálták a barátságok erejét, hiszen egy barát segítségével könnyedén felemelhetjük egymást, ahogyan a lufi is felfelé száll. Minden diák egy-egy lufit készített, amelyet közösen díszítettek, ezzel kifejezve, hogyan látják a barátságot és a boldogságot. A foglalkozás végén beszélgettünk arról, hogy a barátok támogatása segíthet abban, hogy boldogabbak legyünk, és hogyan érhetjük el a legnagyobb örömet, ha együtt ünnepeljük az élet apró örömeit.
E hónapban a társas kapcsolatok ápolása témában a Mósómaci csoporttal közösen tartottunk egy boldogságóra foglalkozást. Szerettük volna,hogy óvodánk másik két csoportja is részese legyen, ezért aztán meghívót készítettünk nekik,miszerint várjuk őket az udvaron 10-kor egy közös táncolásra. Ezt megelőzően nekünk egy szuper foglalkozasban volt részünk. Egy kis testmozgással kezdtük el a délelőttöt,majd néhány relaxáló gyakorlatot végeztünk. Mivel éppen libás hetet tartottunk az óvodában így nem másra jártunk körjátékot,mint a „Száz liba egy sorba” és a „Hatan vannak a mi lidaink”. A gyerekek nagyon élvezzék a körjátékokat. Volt hatalmas nevetés és vidámság. A két csoport készített egymasnak képeslapot,amit odaadtak egymásnak. Nagy szeretettel adták és fogadták. Nagyon jól telt a közös délelőttünk. Majd az egész óvoda táncolt az udvaron.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban az egészséges életmódhoz és a Márton naphoz kapcsoltuk a hónap témáját.
– Csapatmunka erősségmondóka megtanítása.
– Balog Edit : A barátság című mese megismerése, mondanivalójának megbeszélése.
– Közösség ,barátság fogalmának megbeszélése ( család, óvodai csoport ..stb.).
– A mesében szereplő belső tulajdonságok megbeszélése,rokonértelmű szavak
gyűjtése.
– Add tovább ! Érzelmek testbeszéddel , öröm ,szomorúság.
– Barátságfüzér készítése.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
November hónapban a barátságról a társas kapcsolatok ápolásáról beszélgettünk. A hónap dalát Ha boldog vagy mutasd meg… énekeltük, barátságláncot ragasztottunk. Szituációs játékot játszottunk bábokkal, együtt építettünk, amiben közösen gyönyörködtünk. A zárókörben pókhálót készítettünk fonalból, ami az összetartozást fejezte ki.
November hónapban a társas kapcsolatok ápolásáról szólt. Sokat beszélgettünk ezzel kapcsolatban, mivel az ember társas lény, megfelelő fejlődése érdekében szüksége van a közösségre, szociális kapcsolatokra, egymás tiszteletére. Ezt próbáltam tudatosítani a gyermekekben. Nap , mint nap szívesen énekelték Ha boldog vagy című dalt. Témával kapcsloatos játéktevékenységeket játszottunk Kis barátom hogy vagy?. Megismerték a Tavaszi ébresztő című mesét, ami nagyon tetszett nekik. Közösen színeztünk, szituációs játékokat játszottunk. Barátságkarkötőt készítettünk, amit oda adhattak egymásnak. Nagy jó hangulatban teltek el ezek a foglalkozások.
A hónap témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Sokat beszélgettünk a barátságról, boldogságról, szeretetről. Elmeséltem nekik a Süni irigy lesz című történetet. Beszélgettünk a szereplőkről, azok viselkedéséről. Később az önként vállalkozó gyerekek segítségével el is báboztuk. Ezt követően eljátszottuk a „Kis barátom, hogy vagy”? játékot, amit kiscsoportban sokat játszottunk, és nagyon szerették. A barátságlánc elkészítéséhez 10 cm-rs papír emberfigurákat vágtunk ki, amit a gyerekek kiszíneztek, majd felragasztottuk egy kartonra. Ismét elővettük Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát. Beszélgettünk, majd különböző szituációs feladatokat oldottunk meg a témához kapcsolódóan. Végül a szőnyegen közösen építettünk fakockából. Ebbe a tevékenységbe minden gyermek bekapcsolódott.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás csoport
A Boldogságóra Erősség Program ajánlott havi témája 2.:
Csapatmunka
A kis csoport a havi ajánlott témák közül az Erősségprogramhoz csatlakozott. Nagyon tetszett nekik az Erősségmondóka, ezt mint a csapatkiáltást úgy használták, egymás biztatására:
„Csapatom fontosabb,
Mint saját dicsőségem,
Mert a csapatmunka
az én erősségem.”
A hangos csatakiáltás mintha elnyomta volna a bizonytalanságot, kételkedést, egymáson átgázolást. A játékok is a társas kapcsolatokat, a csoportmunkát erősítették.
A széktámogató játék helyett, kitaláltuk a Bot-támaszt. Itt is csak egymásra támaszkodva, egymásra figyelve sikerülhetett a folyamatos játék. A botot elengedve, már a mellette lévő társára kellett figyelni, mikor engedi el. A folyamatos játék, a csapatmunka csak összehangoltan valósulhatott meg. https://www.youtube.com/shorts/8jwuslvhLYs