A VI.osztály diákjai idézeteket olvastak fel a barátságról, értelmezték azokat, majd összesítették gondolataikat az Adj egy barátötöst kézen. Ezt a táblára is felírták, rajzolták. Elolvastuk a Görög mese a barátságról történetet, amely igen találó témájú volt. Mottónk lett: csak azt mondani ami igaz, ami jó és ami hasznos! Zárásképp alkottunk egy verset a barátságról.
Társas kapcsolatok ápolása
A VI.osztály diákjai idézeteket olvastak fel a barátságról, értelmezték azokat, majd összesítették gondolataikat az Adj egy barátötöst kézen. Ezt a táblára is felírták, rajzolták. Elolvastuk a Görög mese a barátságról történetet, amely igen találó témájú volt. Mottónk lett: csak azt mondani ami igaz, ami jó és ami hasznos! Zárásképp alkottunk egy verset a barátságról.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel sokat beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról,arról,hogy miért van szükségük barátokra.
Kreatív,ötletes munkák születtek,ezekből állítottuk össze az osztály “fotóalbumát”.
A kapcsolatok kialakítása, ápolása fontos, hisz ezekből építjük barátságainkat. Hosszabbakat, rövidebbeket, szorosat esetleg lazábbat.
Mit szeretnénk magunknak, mit adunk mi másoknak? Teszünk-e a barátságért, és hogyan? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozva, ötletelve, írva, rajzolva beszélgetve, győzködve alkotta meg a csoport az ötujjas kívánságot, és az emberi kapcsolatok házát. A legfontosabb szó a kölcsönösség lett. Ha szeretném, én is adjak.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Osztályfőnöki órák keretében először beszélgettünk arról, miért fontosak számunkra a különböző társas kapcsolataink, milyen pozitív hatásai vannak ránk, miért boldogabbak a társas kapcsolatokban élők, miért és hogyan ápolhatjuk a barátságokat.
Meghallgattuk Bagdi Bella: Jobb veled a világ című számát, mellyel felidéztük a tavalyi bemutató óránk emlékezetes pillanatait is.
Majd a feladatok közül közösen kiválasztottuk a Fotóalbum készítését, amit kiegészítettünk a „Barátságötös”, illetve a gyerekek által átnevezett „Barátságtízes” ötletével is. A tablóra került még egy idézet is, amit aztán kiraktunk a tanterem falára.
Egy jó játék igazán fejleszti a társas kapcsolatokat
Boldogságóráinkon rövid bevetetés után játékos feladatokat oldottunk meg írásos formában és szóban is. Keresztrejtvényt fejtettünk, mesét hallgattunk, a barátsággal kapcsolatos közmondásokat tanultunk meg, nyelvtörők minél gyorsabb elmondásával próbálkoztunk. Sokat beszélgettünk a számunkra fontos emberek tulajdonságairól, az udvarias viselkedés fontosságáról és énekeltünk is a boldogságért. Minden kisgyerek nagyon jól érezte magát, bátran és felszabadultan beszélt az ezzel a témával kapcsolatos meglátásairól, tapasztalatairól. Aktívak voltak a feladatok megoldása közben, élvezték a játékokat.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: Társas kapcsolatok a hétköznapokban
Helyszín: M. 19-es épület 316-os tanulószoba
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
kollégiumi nevelőtanár
Cél:
– Ismerjék fel a társas kapcsolatok szerepének fontosságát, melyeket más emberekkel tartunk fenn, hétköznapi tevékenységeink elvégzésében, valamint nagymértékben hozzájárulnak testi, lelki, szellemi jólétünkhöz.
– A közösségre, szociális kapcsolatokra, személyiségfejlődésünkre gyakorolt pozitív hatásának felismertetése.
– A „kapcsolati hálónk” elkészítésével (önreflexiós gyakorlat) lássák meg, ismerjék fel, hogyan hatnak érzéseinkre, gondolatainkra, viselkedésünkre ezek a viszonyok.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Boldogságórás kis csapatom színes kezei