Gyorsan, jókedvűen készítették el tanulóink a barátsághálót.
Társas kapcsolatok ápolása
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás – Vegyes korosztályú csoport
A közös fotó-albumunkba bekerültek a legfontosabb barátok rajzai, az egymást szerető testvérek, jó szomszédok, emeletes ház lakóközössége, kedvenc iskolatársak, osztálytársak, barátok, játszótársak, a mindenről gondoskodó szülők, a segítő nagyszülők.
A gyerekek maguk választották ki a számukra legértékesebb kapcsolatokat, a szépet és jót örökítették meg. Közben könnyű volt őszinte beszélgetést kezdeményezni arról, hogy kapcsolataik milyen összezörrenésekkel is járnak és mi lehet a megoldás, hogy a szeretet, a barátság visszaálljon. Jellemzőket gyűjtöttünk, kinek mit jelent a jó kapcsolat. Ezeket találtuk: segít nekem, számíthatok rá, játszik velem, sokszor vele vagyok, odajön ha szomorú vagyok, megvéd engem, ha kérek valamit megkapom tőle, megőrzi a titkomat…
Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
Mese a magányra ítélt gonoszkodó törpéről.
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
,,Én és a világom”- könyvecske- készítés.
Mindegyik gyermek saját könyvecskét készített (rajzokkal, képekkel) magáról és az őt körülevevő kedves személyekről (barátok, család). A tevékenységeinkbe (amelyek megelőzték a napló készítését) a szülőket is bevontuk, akik nagy lelkesedéssel vettek részt.
Néhány kérdés (a sokból), amelyre kerestük a válaszokat:
– Milyen vagyok?
– Milyen szeretnék lenni?
– Hogyan fejezem ki érzeseimet?
– Mi tesz boldoggá?
– Miért fontos a családom?
– Miért kellenek a barátok?
– Hogyan viszonyulnak egymáshoz a barátok?, stb.
Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
Az 5.b – s tanulók gyakori páros kapcsolatai.
A havi téma feldolgozása után, a gyerekek arról az osztálytársukról készítettek rajzot, akiben a legjobban megbíznak és akire a leginkább számíthatnak a hétköznapok során.
A gyerekek életében nagyon fontossá vált a Boldogságóra. Kapcsolataikban egyre jobban figyelnek egymás érzéseire. Minden reggel a „Szép nap” című dallal kezdjük a napot. Megfogalmazzuk miért is vagyunk hálásak. De a többi vidám dalt is szinte mindennap kérik, énekeljük. Többen járnak szakköre az osztályból, ahol nagyon fontos az összhang, az egymásra figyelés. A csoportba 2 autizmussal élő gyermek is jár, ez nagy odafigyelést jelent. Számukra is nagyon fontos a társaik felé nyitás. Így ennek a hónapnak az „üzenete” is nagyon fontos volt az osztály életében!
A VI.osztály diákjai idézeteket olvastak fel a barátságról, értelmezték azokat, majd összesítették gondolataikat az Adj egy barátötöst kézen. Ezt a táblára is felírták, rajzolták. Elolvastuk a Görög mese a barátságról történetet, amely igen találó témájú volt. Mottónk lett: csak azt mondani ami igaz, ami jó és ami hasznos! Zárásképp alkottunk egy verset a barátságról.
A VI.osztály diákjai idézeteket olvastak fel a barátságról, értelmezték azokat, majd összesítették gondolataikat az Adj egy barátötöst kézen. Ezt a táblára is felírták, rajzolták. Elolvastuk a Görög mese a barátságról történetet, amely igen találó témájú volt. Mottónk lett: csak azt mondani ami igaz, ami jó és ami hasznos! Zárásképp alkottunk egy verset a barátságról.