Az ember társas lény, megfelelő fejlődése érdekében szüksége van a közösségre, szociális kapcsolatokra, barátokra. Csoportunkban is igyekszek ezen kapcsolatok ápolására. Alakítottunk „Barátságkört” és elkészültek csoportunk „Barátságvirágai”is.
Társas kapcsolatok ápolása
A hónap témája a társas kapcsolatok ápolás. Meghallgattuk az ehhez tartozó dalt, beszélgettünk a barátságról, miért van szükségünk barátokra és barátság nyakláncot készítettünk.
Az elkészült nyakláncot minden gyerek a hozzá közel álló kis pajtásának ajándékozta.
A hónap témája a társas kapcsolatok ápolás. Meghallgattuk az ehhez tartozó dalt, beszélgettünk a barátságról, miért van szükségünk barátokra és barátság nyakláncot készítettünk.
Az elkészült nyakláncot minden gyerek a hozzá közel álló kis pajtásának ajándékozta.
A mi iskolánkban a mindennapokban is nagy hangsúlyt fektetünk a társas kapcsolatok jelentőségének. Mi pedagógusok a tanítási-tanulási folyamatban arra figyelünk, hogy egy összetartó osztályközösséget alkossuk. Fontos feladatnak tartjuk a gyerekek társas kapcsolatainak építését.
Videót készítettünk, mely jó barátokról szól, ám valami megrontja közöttük a
kapcsolatot. A végén helyreáll a béke a gyerekek között 🙂
A feladat neve: Barátság veszélyben
Nagyon élvezték a gyerekeke a forgatást! 🙂
A társas kapcsolatok hónapjában is heti rendszerességgel tartottunk boldogságórákat az 5 E és 6 C osztályokban. Elkészítettük a barátság-ötöst, sokat beszélgettünk az igaz barátságról. Számba vettük, hogy mennyi közösségnek vagyunk is a tagja, többek között a határon túli magyarokénak, egyháznak, településnek stb.
A hónap utolsó óráján a diákok nagy lelkesedéssel vetették bele magukat a rajzolásba, ragasztásba. Így készült el a két fotóalbum-oldal.
A pókhálójáték során tudatosodott az összetartozás és a szeretet érzése. Valamint az is, hogy a segítségnyújtás nagyon fontos boldogságforrás.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
November hónapban nagyon sokat beszélgettünk a társas kapcsolatokról és azok ápolásáról. A gyerekek életében nagyon jelentős szerepet töltenek be a barátok, osztálytársak, iskolatársak akikkel a mindennapjaikban a legtöbb időt töltik együtt. Beszélgetéseken és feladatokon keresztül dolgoztuk fel a témát, ami szerintem nagyon közel állt hozzájuk és nagyon élvezték a közös munkát. Örömmel vettem észre, hogy sokszor bizalommal fordulnak hozzánk- pedagógusokhoz, problémáikkal, lelki gondjaikkal a gyerekek. Egyúttal pedig a boldogságukat is egyre inkább megosztják velünk. A Fotóalbum nevű tablónkon, pedig a gyerekek az alábbi témákat rajzolták meg: szülők egymással, szülők a gyerekekkel, gyerekek szakköri foglalkozáson, és háziállatok. Ebben a hónapban is sokat tanultunk egymásról és egymástól. 🙂
A csoportommal a foglalkozást mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal kezdtük meg, ami megalapozta a jó kedvet. A CD-ről hallgatott dal (Ha boldog vagy… c.) mozgásos alapokkal még inkább tetszett a gyermekeknek. Velünk tartott a tevékenység során Boldog Dóra is, akivel együtt meghallgatták a Tavaszi ébresztő c. mesét, mely után arról beszélgettünk, hogy milyen is egy jó barát, hogyan viselkedik. Minden kisgyermek el tudta mondani a hozzá kapcsolódó tulajdonságokat. Remélem, hogy ezeken a beszélgetéseken keresztül fejlődik személyiségük és a továbbiakban ők is hasonlóan bánnak társaikkal. A végén három csoportban játszottak együtt építőkockákkal, LEGO-val, ahol összefogva építettek társaikkal egy vagy több közös dolgot. A gyermekek jól érezték magukat, jó hangulatban telt a tevékenység.