Ebben a hónapban sok időt töltöttünk együtt. Közös programokat szerveztünk. Sokat játszottunk és beszélgettünk.
Az osztályközösségünket még szorosabbá kovácsoltuk.
Társas kapcsolatok ápolása
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Ebben a hónapban sok időt töltöttünk együtt. Közös programokat szerveztünk. Sokat játszottunk és beszélgettünk.
Az osztályközösségünket még szorosabbá kovácsoltuk.
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Ebben a hónapban sok időt töltöttünk együtt. Közös programokat szerveztünk. Sokat játszottunk és beszélgettünk.
Az osztályközösségünket még szorosabbá kovácsoltuk.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
Az apró meglepetések szerzése, a mások megsegítésének tudata a Napsugár csoport tagjait igazi cinkostársakká kovácsolta a hét folyamán. Egész héten nagy örömmel gyűjtögették a zöldségeket és gyümölcsöket, majd péntek reggel nagy izgalommal várták, hogy átadhassák szegényebb sorsú társaiknak. A tevékenységen igazi barátokként játszottak együtt és a végén megtapasztalhatták az adakozás örömét: kicsi dolgokkal nagy örömet szerezni a társaiknak.
Tabló a tanulók által választott, szívükhöz legközelebbi társas kapcsolati típusokból készült összeállítás.
A kis nulladikos tanulóink barátság karkötőt készítettek. A páros játékok segítettek a barátságos környezet kialakulásában. Új barátságok születtek ❤️👌.
Szent Gellért Katolikus Álltalános Iskola és Gimnázium
1. osztály társas kapcsolatok
A Csipet-csapat és a Társas kapcsolatok
Novemberben ismét több órát fordítottam a boldogságórákra, mivel úgy láttam, a gyerekek szívesen beszélgetnek, mondják el élményeiket, erre pedig a havi egy alkalom nagyon kevés.
Ebben a hónapban is a mese olvasásával kezdtünk, majd megbeszéltük, mitől jó egy barátság, és azt is, hogy ki milyen szempont alapján választ magának barátot. Ezt követően összegyűjtöttük egy jó barát jellemző tulajdonságait, s közben a gyerekek rájöttek arra, hogy egy barátnak nem kell tökéletesnek lennie, a legfontosabb dolog, hogy megőrizze a titkokat, és legyen vele a bajban is. Harmadik-negyedikes tanulóktól ez nagyon mély gondolat. Karácsonyhoz közeledve képeslapot vittem nekik, amiből mindenki választott egyet, és a legjobb barátjának írt rá kedves gondolatokat. Ezeket a képeslapokat az utolsó tanítási napon fogják átadni egymásnak.
A közösség, az összetartozás is szóba került, és erre nagyon jó volt az a játék, amikor közösen kellett a gyerekeknek rajzolniuk. Minden tanuló 1 darab zsírkrétát kapott, és úgy kellett egy rajzot elkészítenie, hogy a társait kellett megkérnie, hogy akinél például a sárga volt, az rajzoljon neki napot, akinél pl. a zöld, az füvet, stb. Az óra végére kisebb hiányossággal elkészült a 20 közösen készített rajz, és az volt az érdekes, hogy több gyerek jelezte, hogy az ő rajza még azért nincs kész, mert másnak színezte az eget, vagy a füvet a sajátja helyett.
A hónap végére az újonnan érkezett 4 tanuló ezeknek a boldogságóráknak köszönhetően könnyebben illeszkedett be az osztályközösségbe, és emellett szorosabb barátságok alakultak ki a gyerekek között. Ezt bizonyítja az is, hogy amikor a hónap zárásaként mindenkit a barátjával szerettem volna lefotózni, a harmadikos lányok azt kérték, hogy róluk egyetlen közös kép készüljön, mert ők mindannyian barátnők. Tartalmasan telt ez a hónap is.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Hegyi patak – Vegyes korosztályú csoport / Készségfejlesztő Iskola/
A kapcsolatokról és ellentettjéről a magányról beszélgettünk a szakiskolás tanulókkal Boldogságórán.
A társas kapcsolatok minőségét elemeztük képekről. A testbeszédeket eljátszottuk. A bizalmi, társas kapcsolatok mellett az egyedüllét és magányosság jeleit is elemeztük. Nagyon jól dramatizálták azt is, milyen az, amikor vannak ugyan emberek körülöttük, de mi egyedül érezzük magunkat. Ezután került sor a magányos Naftalin történetének kitalálására. Nekik a történetben az kerekedik ki, miért van egyedül?
„Naftalin, a törpe ma is magányosan sétálta körbe birtokát, hiszen valamiért egy ideje senki feléje sem nézett.”
Tudta, hogy miért történik ez vele. Az utóbbi időben már elviselhetetlenül viselkedett a többiekkel. Mindig mindenkit piszkált, mindenkivel baja volt. Először még elviselték, kérték hogy hagyja abba, majd ide jutott. Egyedül van.
-Jó egyedül, mert gondolkodhatok, de nagyon unalmas. Senki sincs aki segítene, hogyan oldjam meg ezt a magányos kérdést.
Majd addig törte a fejét, hogy eszébe jutott, mit mondott neki korábban az egyik barátja, amikor elege lett belőle. Azt mondta, hogy csak akkor maradhatnak továbbra is barátok, ha megbánja amit tett, bocsánatot kér és megpróbál majd másképp viselkedni.
Nem volt bátorsága elé állni, ezért levelet írt amiben minden rosszaságát megbánta. Leírta, hogy jóvá teszi. Ezután várt és várt.
Majd amikor megkapta a választ boldogan rohant a barátjához és elmondta még azt is, hogy magányosan nagyon rossz volt.
Jó, hogy a kapcsolatokban mindenkinek jár még egy esély!