Fotók
Társas kapcsolatok ápolása
Tiszalúci Önálló Napközi Otthonos Óvoda
A téma feldolgozása során, arról beszélgettünk, miért fontos, hogy legyen barátunk és miről ismerni fel egy igazi jó barátot. Minden gyermek megnevezhette barátját és elmesélhetett egy hozzáfűződő kedves élményét. Jó volt látni és hallani, hogy mindenkinek van barátja, akivel jót játszhat, beszélgethet. A hónap során a csoportban mindenki elkészítette a barátjának a barátságkarkötőt, melyet át is adott és egy teljes héten át mindenki örömmel is viselt. A hónap vége felé közösen létrehoztuk a barátság karácsonyfát, melyen a díszeket a barátok közösen készítették el, egymást megkeresve, egymással kooperálva, ezzel is kifejezve egymás iránti kötődésüket. Többször meghallgattuk a hónap dalát, melyet játékos mozgással kísérve boldogan énekeltek.
Böbe óvónéni
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Különös jelentősége volt az e havi témánknak, az őszi szünetben költözött el egyik gyermek az osztályból, akit sokan szerettek, így a beszélgetés nagy része a kapcsolattartás lehetőségeiről szólt.
Novemberben a feladatunk a társas kapcsolatok ápolása volt. Ezért egyre több közös tevékenységet végeztünk: barátságláncot készítettünk, amely jelképezte a csoportunk összetartozását, egymásnak barátságkarkötőket kötöttünk, közös várakat építettünk, együtt énekeltünk, táncoltunk. Végül elbáboztuk a Süni irigy lesz című mesét
A társas kapcsolatok hónapjában rajzzal fejeztük ki, hogy kikkel állunk kapcsolatban. Majd megbeszéltük, hogy milyen hatással vannak ránk (család, testvérek, barátok). Jó érzés, hogy szerető közeg vesz körül bennünket.
Móricz Zsigmond Görögkatolikus Kéttannyelvű Általános Iskola
A gyerekek már nagyon várták mikor lesz boldogságóra, örömmel beszélgettek a kapcsolatokról, vidáman énekelték a dalt és közben elkészítették rajzaikat, aláírták, kivel játszanak, majd beragasztották a fotóalbumunk oldalára.
A novemberi dal nagyon tetszett a gyerekeknek. Jól megalapozta a hangulatot a téma megbeszéléséhez. Ügyesen összegyűjtöttük, hogy mit gondolnak arról, ki a jó barát. A mese meghallgatása után megfelelő erkölcsi érzékkel tudták bizonyítani, hogy a róka miért nem volt jó barát. Vita alakult ki arról, hogy a farkas megérdemelte-e a sorsát. Mindenki leírta egy szivecskébe zárva, hogy neki ki a barátja és miért. Érdekes dolgokat tudtunk meg tanítványainkról a kolléganőmmel. Majdnem egy mini szociometria született.
A novemberi tevékenységünk a kapcsolatok köré épült. Beszélgettünk a családi, rokoni, baráti, felebaráti kapcsolatokról. A gyerekek végül a barátságról készítettek egy-egy tenyér-rajzot, melyen mindenki megjelenítette, számára ki, mi fontos egy barátságban. A boldogságról szóló e hónapi dal egyik kedvencük lett.