Ezen a foglalkozáson a társas kapcsolatokról, mint fogalomról, majd, mint fontosságárálól, szerepéről beszélgettünk. Azt is megnéztük – szituatív játék keretén belül- , hogy milyen az, amikor valakinek nincsenek kapcsolatai, mert vagy ő nem fogad el másokat, vagy őt nem fogadják el?
Ezek okait is megvizsgáltuk, mintahogyan azt is, hogy mindezt, hogyan lehet, hogyan tudjuk elkerülni… Sokat segített nekünk a ho’onoponopo hawai módszere és Bagdi Bella dala. Azóta a Tücsök csoportos gyermekeink szívesen és egyre adekvátabban használják a „varázs” szavakat.
Társas kapcsolatok ápolása
Beszélgettünk a baràtsàgról,jó barátokról….
Vígasztaltuk a szomorú baràtunkat.
Építkeztünk.
Elkészítették a baràtsàglàncot.
Ők kérték,hogy ki- ki mellett legyen.
Majd a feladatokat. Végén jutalom matrica,illetve ölelés.
A társas kapcsolatokkal nap mint nap találkozunk, hiszen közösségben élünk. Társaink hozzánk való viszonya és a mi viszonyulásunk nagyban befolyásolja közérzetünket, cselekedeteinket, hangulatunkat. Ezt a kis másodikosok is nagyon jól megérezték, Meg tudták fogalmazni, hogy mik a jó barátság feltételei, nagyon nagy hangsúly volt a bizalmon és az őszinteségen. Tudják, hogy mi a különbség kapcsolatok és barátság között. Egész hónapban igyekeztek egymáshoz kedvesek, segítőkészek lenni.
Az osztály játékos délutánját összekötöttük a Boldogság órával. A játékos délután keretein belül több csapatmunka feladatot is kipróbált az osztály. Kipróbáltuk a képösszerakó, széktámogató és a szigetjátékot. A gyerekek mindegyik játékot élvezték, de a legjobban a szigetjáték tetszett nekik. Rengeteget nevettünk, az osztály ügyesen működött együtt.
Az osztály játékos délutánját összekötöttük a Boldogság órával. A játékos délután keretein belül több csapatmunka feladatot is kipróbált az osztály. Kipróbáltuk a képösszerakó, széktámogató és a szigetjátékot. A gyerekek mindegyik játékot élvezték, de a legjobban a szigetjáték tetszett nekik. Rengeteget nevettünk, az osztály ügyesen működött együtt.
Az osztály játékos délutánját összekötöttük a Boldogság órával. A játékos délután keretein belül több csapatmunka feladatot is kipróbált az osztály. Kipróbáltuk a képösszerakó, széktámogató és a szigetjátékot. A gyerekek mindegyik játékot élvezték, de a legjobban a szigetjáték tetszett nekik. Rengeteget nevettünk, az osztály ügyesen működött együtt.
Az osztály játékos délutánját összekötöttük a Boldogság órával. A játékos délután keretein belül több csapatmunka feladatot is kipróbált az osztály. Kipróbáltuk a képösszerakó, széktámogató és a szigetjátékot. A gyerekek mindegyik játékot élvezték, de a legjobban a szigetjáték tetszett nekik. Rengeteget nevettünk, az osztály ügyesen működött együtt.
A novemberi Boldogságórák témája a Társas kapcsolatok ápolása volt. Mese, dal és játékok segítségevel a gyerekek megtanulták miért fontosak a kapcsolatok és hogyan ápoljuk őket. Készítettek barátságfüzért, megszőttük a barátság pókhálóját. A Szívmanó és a Pozitív gyerek vagyok c. kártyák segítségével az érzelmi intelligenciájuk fejlődött.
A közös színezés öröme talán a legnagyobb,nagyon szeretnek együtt közösen dolgozni,a boldog mosolygós emberek füzér nagyon jó közös munka volt.
A mozgás mindig boldogsággal tölt el minket mind a hulahopp karikával való ügyeskedés mind a kooperációs ernyővel való mozgás nagyon vidámra sikerült.A felrepítés majd helycsere kimondott kedvenc lett.
A nagy fa és a kezükkel jelzett helyük jó beszélgetést eredményezett,mivel jó volt tőlük hallani ,hogy mit és hová gondolják magukat a világban a családban.
A megosztott öröm dupla öröm a megosztott bánat fél bánat.Ez a mondás kísért minket végig egész hónapon .
Az osztály kapcsolathálóját lehet szemléltetni a kötődésekkel.
Kire bízhatod a titkaidat?
Ki az igazi társad az osztályközösségben?