Iskolánk előkészítő osztályos gyerekei 4 különböző óvodából érkeztek. Az elmúlt nem egészen 3 hónap közös iskolai élet segített nekik összeszokni, barátkozni, alkalmazkodni. A novemberi téma nagyon jól jött az előző akkomodációs időszak megbeszélésére, értékelésére. Tevékenységünk a Step By Step himnuszával kezdődött, mikoris három nyelven ( magyar, román, angol ) elénekeltük, hogy mi mind barátok vagyunk. A következő lépés az volt, hogy mindenki elmesélte, hogy számára mit jelent a társ. Fiatal koruk ellenére nagyon szépen belefoglalták a családot, az iskolát, a baráti kapcsolatokat a beszélgetésbe. Ezt párválasztás követte. A párok elmondták egymásról, hogy miért kedvelik a választott személyt. Ezek után egy újabb párválasztás következett, ezúttal olyan személyt kellett választaniuk, akiknek valamilyen okból kifolyólag jó tanácsra volt szükségük. Ez a lépés is nagyszerűen sikerült, nagyon jó tanácsokkal láttak el egymást annak érdekében, hogy az osztályközösségünk jobban működjön. Szobor játék következett. A párok szobrokat kellett kialakításának a következő témákra: ne aggódj, szeretlek, megbántottál, kibékültünk, béke, köszönöm, barátok, dühös vagyok rád, adj még egy esélyt, segíts nekem. Boldogságóránkat egy hatalmas képkeret készítésével zártuk, amelyben mindenki elhelyezte saját kis alkotását arról, hogy számára kivel a legjobb a világon. Nagyszerű napunk volt együtt kis osztályközösségünkben kicsi társainkkal.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok témaköre nagy sikert aratott a diákjaink körében.
A tanórán a társas kapcsolatok fontosságát a boldogság szempontjából, kapcsolatok ápolását és fejlesztését hangsúlyoztuk.
A tanóra új ismeret feldolgozó, tantárgyi koncentrációt biztosító, műveltségi területeket átfogó és érzelmi intelligencia–fejlesztő. A didaktikai feladatai a meglévő ismeretek rendszerezése, bővítése új ismeretek átadásával, szemléletformálás, kritikai gondolkodás kialakítása, önálló vélemény megfogalmazása.
Az órához szükséges volt az interaktív tábla internet kapcsolattal, kivetítő felület és számítógép, segédlapok, cérnagombolyag, kis papír cetlik, szines ceruzák és más kreatív eszközök.
Rövid feladatleírás:
Bevezető beszélgetésünk a társas kapcsolatok fontosságáról, az emberekről, akik körbevesznek és a jó társas kapcsolatok boldogságfokozó hatásáról szólt.
Az első feladat a Tom Marshall „ház“ elemzése , a négy legfontosabb társas kapcsolat elem elhelyezése, és a közös értékelés volt.
Egy kis jótékony masszázsal folytattuk az órát. A csoport körbeállt, mindenki megmasszírozta az előtte állót az instrukciók szerint, majd megfordult a csoport.
Majd a Kapcsolati háló feladatlap kitöltése következett. A feladatlapon családtagokat, illetve barátot, iskolatársakat kellet megnevezni, majd öt olyan embert meghatározni, akire bármikor lehet számítani, és aki számíthat ránk is.
A „Magányos beteg“ feladatnál három mondatot volt szükséges alkotni, ahogy a magányos beteget megvigasztalnánk, a társaságba bevonnánk.
Ismét körbe állt a csoport egymással szemben és cérnagombolyagot adott át mindenki a másiknak hálamondattal együtt a következőnek, míg megalakul a pókháló.
Kollektív ölelés előtt egy „Free hugs“ kezdeményezésről szóló videót tekintettünk meg, majd mindenki megölelt mindenkit.
Végül a csoport házifeladatot kapott, ami már utalt a decemberi hónap témájára – a jó cselekedetekre. Egy papírra mindenki ráírta a saját nevét és beledobta a dobozba, majd mindenki húzott egy nevet. A Jó angyal feladata egy héten keresztül kedveskedni a választottnak figyelmességgel, apró ajándékokkal vagy kedves titkos üzenetekkel. A feladatot a következő órán fogjuk kiértékelni. Kiváncsian várom, hogy ki ismerte föl az angyalát… 🙂
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Hogy mennyiféle társas kapcsolatot létesítenek a gyerekek, a rajzok bizonyítják. Az ebből készült fotóalbum kis képecskéin jól látszik, mennyire boldogok az adott baráti, „orvosos”, táncos, focista vagy épp családi kapcsolataikban.
A Maroslelei Zengő Óvoda boldogság óráit küldöm, a társas kapcsolatok ápolásáról.
A társas kapcsolatokról eddig is nagyon sokat beszélgettünk,beszélgetőkörön és olvasás órákon.
Ezt az órát Fújj-fújj relaxációval kezdtük,ami azért volt ide kapcsolódó,hiszen akkor tanultuk a f betűt.
A hónap dalát minden nap elénekeltük,meghallgattuk,így ekkor már kívülről fújták.
A róka és a farkas című mesét meghallgattuk,megbeszéltük,ki hogyan viselkedett,hogyan kellett volna viselkednie,majd illusztráltuk.
Szoborparkot játszottunk,amit nagyon élveztek.Élő szobrokat alkottunk,megformáltuk a szeretetet,a haragot,a kibékülést,a gondoskodást,a köszönömöt és a hálát és az összetartozást és azt,hogy számíthatok a társamra.Nagyon élveztük a játékot,ötletes megoldások születtek.Összetartozásként egy nagy körben megöleltük egymást.
Zárókörben mindenki megnevezte a tőle jobbra ülőnek egy értékes tulajdonságát.
A csoport társaskapcsolatainak ápolását párválasztó gyermekjátékokkal, valamint zenés táncos mulatság rendezésével igyekeztünk fejleszteni.
A kislányok egyforma karkötőt készítettek maguknak.
A feltöltendő feladatot csoportmunkában oldották meg a gyerekek.A csoportokat aszerint alakítottuk, ki milyen szabadidős foglalkozásra, művészeti körre jár.Ők az ott alakult kapcsolataikat próbálták ábrázolni.Akik nem járnak szakkörökre, a családi, baráti kapcsolataikat rajzolták le,miközben hallgatták a hónap dalát.
Csóri Mátyás Király Általános Iskola
A sok beszélgetés, az egymásra való figyelés, valamint családunk, barátaink és érzelmeink központba állításával utaztunk társas kapcsolataink tengerén.Nagyon jó volt!
Csóri Mátyás Király Általános Iskola
A sok beszélgetés, az egymásra való figyelés, valamint családunk, barátaink és érzelmeink központba állításával utaztunk társas kapcsolataink tengerén.Nagyon jó volt!
Csóri Mátyás Király Általános Iskola
A sok beszélgetés, az egymásra való figyelés, valamint családunk, barátaink és érzelmeink központba állításával utaztunk társas kapcsolataink tengerén.Nagyon jó volt!