A hónap dalának meghallgatásával, megtanulásával kezdtük a témára való hangolódást.
A gyerekeknek annyira tetszett a dal, hogy gyakran kérték újra és újra énekelni. Érzékenyítésként Nick Vujicic videót tekintettünk meg és beszéltünk át, mely a társas kapcsolatok alapjául szolgált.
Humoros képeket rajzoltak különböző kapcsolatokat ábrázolva.
Társas kapcsolatok ápolása
A hónap dalának meghallgatásával, megtanulásával kezdtük a témára való hangolódást.
A gyerekeknek annyira tetszett a dal, hogy gyakran kérték újra és újra énekelni. Érzékenyítésként Nick Vujicic videót tekintettünk meg és beszéltünk át, mely a társas kapcsolatok alapjául szolgált.
Humoros képeket rajzoltak különböző kapcsolatokat ábrázolva.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A tanulók örömmel végezték a feladatot, ráébredtek, hogy milyen fontosak a társas kapcsolatok.
Kedves „Boldog” Társak! Sajnálatos technikai probléma miatt csak ma tudom feltölteni a novemberi fotónkat. Farkasné
Ezen a boldogságórán többször elénekeltük a témához kapcsolódó dalt. Már mindenkinek sikerült megtanulnia! Párokat alakítottunk és élő szobrokat alakítottunk ki: szeretet, haragban vagyunk, kibékültünk, számíthatsz rám, gondoskodás, köszönöm, összetartozunk témákhoz. Nagyon élvezték a játékot a gyerekek; ugyanakkor komolyan vették a feladatot. Megbeszélték a párok a szoborképet és nagyon koncentráltak a bemutatás közben.
A gyerekeknek nagyon tetszett az óra. Ügyesen elmondták mi a véleményük a barátságról. A mese készítése kissé nehezen ment, de abban is lelkesen kivették a részüket. Az óra végén elkészítettük a barátság logónkat is.
Meghallgattuk és megtanultuk a hónap dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. A mesehallgatás után beszélgettünk a társas kapcsolatokról, mindenki elmondta, kik veszik körül, és miért fontos, hogy szeretetben éljünk. Ezután különféle kapcsolatokat rajzoltak: családi, testvéri, baráti, osztálytársak.
Nagyon örülök, hogy csatlakoztam a programhoz. Nagyon sok pluszt adott már eddig is. Az elmélettel meg tudjuk alapozni a témák feldolgozását. Nagy szabadságot biztosít, hogy a témakörökhöz mindig több választható feladatot kínál. Az osztállyal ebben a tanévben kezdtem meg a közös munkát. Úgy érzem hamar összecsiszolódtunk és ebben nagy szerepe volt a Bolságóráknak is.
A november a társas kapcsolatok ápolásáról szólt. Nagyon vártam ezt a témát. A gyerekekkel való beszélgetések során a társas kapcsolatok ápolásának egyik legjobb módjának a táncot választották. Az idei díjátadón Bagdi Bella megtáncoltatta a jelenlévőket. Jómagam és a kollégáim is nagyon élveztük ezt a néhány percet és visszarepített minket a felhőtlen gyermekkorba. A boldogságórán megnéztük a videót amit akkor készítettünk. A gyerekeknek nagyon tetszett a felnőttek játékos tánca, mely elég volt kedvcsinálónak.
A tánc során egymás észlelése, érzelmek kifejezése, társas kapcsolatok pozitív irányba történő elmozdulása, jókedv, boldogság, közös élmény megélése észrevétlenül ott bujkált a gyerekek között. Miután a gyerekekekkel megtanultuk a táncot a videóról, ők akarták önállóan énekelni és felváltva irányítani a táncot. A tánc során egységben, egymás mozdulataira ráhangolódva éltük meg a pillanatot, mely után a felszabadultság érzésével dolgoztunk tovább. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon jó csapatépítő lehetőség is attól függetlenül, hogy már ötödik éve vannak egy osztályban a tanulók.
Létrehoztam egy facebook csoportot (Kreaktivity 5.b), ahol a szülők követni tudják a gyermekek boldogságóra foglalkozásait, témáit, elkészült alkotásokat. Láthatják, hogy milyen jókedvvel dolgozunk. A gyermekek meg tudják mutatni, könnyebben tudják elmondani, hogy milyen témákat érintünk. Úgy gondolom ez a szülők, család szemléletformálásához is hozzájárul.
Kreaktivity 5.b: A csoport nevünk arra utal, hogy a gyerekek kreatívak, aktívak és nagyon szeretnek játszani.
Ebben a hónapban a kapott segédanyag feldolgozása után kiválasztottunk öt társas kapcsolatot, melyet 3-4 fős csoportokban rajzoltak meg a gyerekek. A rajzok hátoldalára készítették el a képleírást. A Boldogság falunkon a képleírást nyomtatva tettük a rajzok mellé (olvashatóbb, jobban látszik).
Választott társas kapcsolatok:
Szülők ( rajz témája: Álomesküvő; gyerekek képleírása: Házasságkötés a szülők között. Ez az egyik legfontosabb dolog az életükben. Bármilyen nehéz is elhinni, ők is voltak fiatalok és valószínűleg ekkor ismerték meg egymást. És itt kezdődött el az ő történetük. Egy új, közös életet tudnak kezdeni. Közös gyerek. Van társuk az életben. Van egy olyan ember az életükben, akivel egyaránt szeretik egymást, együtt töltik minden idejüket. Többé nem létezik olyan, hogy én, már csak mi vagyunk.
Család—Karácsony ( gyerekeke képleírása: Karácsonykor együtt a család. A család gondoskodik rólunk, megvéd minket. Szeretet vesz minket körül, együtt boldogok vagyunk. Sokat szórakozunk, sok közös élményt szerzünk, mindig nevetünk. Számíthatunk egymásra, kitartunk egymás mellett jóban, rosszban. Megvigasztaljuk egymást. Első a család, második a barátok. Szüleinknek köszönthetjük, hogy élünk!!!)
Testvérek ( gyerekek képleírása: Sokat civakodunk, de aszívünk mélyén szeretjük egymást. Mindig: szeretjük, segítjük, megvédjük egymást, még akkor is ha előtte összevesztünk. Tudunk hülyéskedni, bántalmainkat megbeszélni, közösen tanulni. Télen együtt építünk hóembert. Nyáron együtt fürdünk a víziparkban. Bárhol, bármikor tudunk bunkert építeni.)
Néptánc (kis közösségek) ( gyerekek képleírása: A kis közösségek a második családunk. A csoportok azért jók, mert barátokat szerezhetsz. A néptánc csoportunk jó, összetartó közösség. Szeretjük egymást, jókat tudunk beszélgetni, együtt táncolni. A tánc a mozgásigényünknek is jó. Különlegessége, hogy népviseletes ruhában lehetünk. A lányoknak szépen be van fonva a haja. )
Barátság ( gyerekek képleírása: Mindig számíthatunk egymásra. A legjobban örökké tartanak. Vitatkozunk, de tudjuk, hogy ki is békülünk. A barátoknak mondjuk el a legfontosabb titkainkat. Segítenek a társaságban játszani, beszélgetni, összefogni, mulatozni. Sok időt töltünk a szabadban együtt.)
Mi azzal szeretnénk az iskola tanulóinak, pedagógusainak és minden hozzánk betérőnek boldog perceket szerezni, hogy az iskolánk bejárata melletti Boldogság falunkra kitesszük az elkészült alkotásainkat, az oktatási segédanyagból a hónap témájához kapcsolódó leírást.