A novemberi hónapban a gyermekeket a társas kapcsolatok ápolásának témájával ismertettem meg.
A tevékenységet relaxációval és közös énekléssel kezdtük.
– Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalát énekeltük és közösen táncoltunk rá.
– A relaxáció során alkalmaztam a következő gyakorlatokat:
– „Repül a karom ha akarom, ha nem akarom”
– „Domborítok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga”
– „Napimádás”
A gyermekek nagy lelkesedéssel és örömmel végezték a gyakorlatot.
A témához a gyermekek az előre kivágott emberformát kiszínezték. Ezt követően egy körbe álltunk úgy, hogy mindenki a barátja mellé állt, akivel szívesen játszik, akit kedvel. Így közösen felragasztottuk az emberformákat egy nagy kartonra, és létrehoztuk a barátságláncot.
A téma feldolgozásához Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő című meséjét meséltem el a gyermekeknek, amit örömmel és izgalommal hallgattak.
Boldog Blanka és Szomorú Szilárd szituációs játékkal folytattuk, ahol a gyermekek egymást vidíthatták fel, ami nagyon jól sikerült.
A gyermekek csapatokat alkotva, együtt alkothattak, építhettek, a kész alkotásokat együtt néztük meg, és mindenki elmondhatta neki melyik tetszik a legjobban.
Az építés után Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalával zártuk a tevékenységet, melyre közösen táncoltunk újra. A gyermekek az asztalnál a barátság jele, és a hálás vagyok a barátaimért színezőt színezték, színezhették.
A társas kapcsolatok témájában nagyon aktívan részt vettek, örömmel és izgalommal várták a játékokat, lelkesen vettek részt ezekben.
Társas kapcsolatok ápolása
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Társas kapcsolatok ápolása
Lerajzoltuk az összegyűjtött jó híreket és egy kincsesládában őrizzük azokat.Folyamatosan bővítjük a gyűjteményünket.
Lerajzoltuk az összegyűjtött jó híreket és egy kincsesládában őrizzük azokat.Folyamatosan bővítjük a gyűjteményünket.
Nem a legboldogabban indult a napunk. Egy tanítványom műtétét másodjára halasztották el. Aztán kiderült, hogy a kislány újra Covid – tesztje újra pozitív. Lelkileg ezek az események kissé megviselnek bennünket. De fölszívtuk magunkat és újult erővel vágtunk bele a boldogságóra feladataiba. Bár rövid időre, de felhőtlenül játszottak a gyerekek. Aztán jöttek azzal az ötlettel, hogy kellene tudatni vírusos osztálytársunkkal, hogy vele vagyunk és szurkolunk érte. Így jött a labdára írt üzenet ötlete. Szépen zárult a napunk.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Tanítványaim levelet írtak szeretteiknek (barát, osztálytárs, szülő). Miután elkészültek a levélírással, azt tervezgették, hogy milyen módon és mikor rejtik el a levelüket a címzett táskájában vagy kabátjában.
Másnap pedig arról számoltak be, hogy mekkora örömöt és meglepetést okoztak ezzel a kis ajándékkal szüleiknek.
Nagyon büszke vagyok kis tanítványaimra.
„Barátság szív”
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük.
Péter Tímea: Fülöpke az óvodában -az örök barátság című mesét meséltem el,megbeszéltük a mese történetét.
Lerajzolta minden gyerek a legjobb barátait egy-egy szívben,majd egy nagy szívet alkottunk és így készült el a barátszívünk.
A foglalkozás befejezéséül Bagdi Bella:” Ha boldog vagy…..” című dalát hallgattuk meg és táncoltunk rá.
A társas kapcsolatok hónapjának feladatait oldottuk meg és felfedeztük, hogy már a harmadik lépcsőfokra jutottunk fel! A napraforgó relaxációval kezdtük a boldogságóránkat, majd a „Lemegy a nap, lankad a kar…”-al folytattuk.
A hónap dalára most is örömmel, felszabadultan táncoltunk, énekeltünk.
Megismertük a mackó meséjét, a tavaszi ébresztőt, és beszélgettünk róla. A” Fülöpke az óvodában” mese kicsiknek, nagyoknak egyaránt tetszett. Sokat beszélgettünk a barátságról, arról hogy minden kapcsolat alapja a szeretet. Megállapítottuk, hogy kellenek a barátok, és szükségünk van egymásra! Majd a gyerekek megfogalmazták érzéseiket,hogy mi a jó és szép a barátságban. Nagyon ügyesen megfogalmazták érzéseiket.
A boldogságmacinkat egymásnak körbeadva elmondtuk a társunknak, hogy mi az a jó és szép amit látunk benne. Nagyon kedveseket mondtak egymásról nagy szeretettel.
Újból eljött hozzánk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játszani.Együtt találtuk ki és folytattuk az elkezdett történetet. Megtudtuk, hogy mindenkinek egy barátja legalább van.
A „Megismersz” játékot örömmel és izgalommal játszottuk, a nagycsoportosaink már egy apró részletről is felismerték, kitalálták a kedves pajtásukat.
Majd a „hálás vagyok a barátaimért” feladat során örömmel jelölték be barátaikat is a feladatlapon
A „Fogjunk össze..”játék során a két csapatunk remek építményeket alkotott.Szükség volt itt a közös gondolkodásra, együttműködésre, és egymás elfogadására is.
A záró részben örömmel adtuk át egymásnak a színes barátságkarkötőt,amit büszkén viseltek és vitték haza.
Újból jó kis boldogságóránk volt!
A társas kapcsolatok téma feldolgozásánál sok együttműködést fejlesztő, bizalomjátékot játszottunk a 2. osztályos gyerekekkel. Páros dalos játékokat elevenítettünk újra, s ezután tértünk át az adott témára. A „jó hír” című feladatot úgy oldottuk meg, hogy párban voltak a tanulók és mindegyikük mondott a másiknak egy örömhírt, amitől a másik boldog lenne, ezt le is rajzolták. Voltak, akik egy lapon rajzoltak. Ezután a Mikulásnak is írtak egy levelet azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnének kérni tőle. A Mikulástól többek között nemcsak játékot kértek, hanem volt olyan kislány, aki leírta, hogy azt szeretné kérni, hogy vége legyen a vírusnak, és megölelhessük egymást. Iskolánk hátrányos helyzetű, érzékeny diákjait ez a hír tenné a legboldogabbá.
A társas kapcsolatok téma feldolgozásánál sok együttműködést fejlesztő, bizalomjátékot játszottunk a 2. osztályos gyerekekkel. Páros dalos játékokat elevenítettünk újra, s ezután tértünk át az adott témára. A „jó hír” című feladatot úgy oldottuk meg, hogy párban voltak a tanulók és mindegyikük mondott a másiknak egy örömhírt, amitől a másik boldog lenne, ezt le is rajzolták. Voltak, akik egy lapon rajzoltak. Ezután a Mikulásnak is írtak egy levelet azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnének kérni tőle. A Mikulástól többek között nemcsak játékot kértek, hanem volt olyan kislány, aki leírta, hogy azt szeretné kérni, hogy vége legyen a vírusnak, és megölelhessük egymást. Iskolánk hátrányos helyzetű, érzékeny diákjait ez a hír tenné a legboldogabbá.