Fényképalbum
Társas kapcsolatok ápolása
Az óra nagyon jó hangultban telt. Az összes tanulónak sikerült egyből ráhangolódnia a témára, így szinte mintha csak beszélgettünk volna, nagyon szuperul és gyorsan eltelt az idő. Ezt a született rajz is alátámasztja.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal, „napimádás” kezdtük, levegő beszívásával majd kifújásával kieresztettük a rossz és szomorú dolgokat magunkból. Beszélgetőkört alkottunk, ahol megbeszéltük miért jó, ha van barátunk és mit is jelent a barátság. A foglalkozást Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő c. meséjével folytattuk. Ezt követte a „Kis barátom hogy vagy?” c. játék amely során, mindenki elmondhatta, hogy hogyan érzi magát. Barátságláncot készítettünk, ahol a gyermekek az előre kivágott emberfigurákat, kiszínezték ugyan olyanra mintha saját maguk lennének, a jelüket a figura hasára rajzoltuk, majd a barátok átadták egymásnak az elkészült bábokat, és egy nagy kört alakítottunk ki, az általam előre elkészített papír karácsonyfa körül amit elhelyeztünk a „boldogság falunkon”. Ezután, barátságnyakláncot készítettünk, tésztából és fonalból, melyet mindenki a kiválasztott barátjának ajándékozott. A foglalkozást Bagdi Bella: „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” c. dalával zártuk.
Novemberi hónap témája a társas kapcsolatok.A munkafüzet segítségével dolgoztuk fel az anyagot.
A hónap témáját a munkafüzet segítségével dolgoztuk fel.Közben a hónap dalát hallgatjuk.
Karácsony közeledtével sokat beszélgettünk a szeretetről, összetartozásról. A gyerekek örömmel rajzolták le magukat és barátaikat.
A novemberi hónap témája a társas kapcsolatok voltak.Az anyagot a munkafüzet segítségével dolgoztuk fel.
A hónap témájában ismét nagy lelkesedéssel alkottak a gyerekek. Sokat beszélgettünk a kapcsolatokról, aminek az alapja a szeretet, az odafigyelés, az elfogadás és az önzetlenség. A tanulók örömmel megosztották élményeiket egymással, így még jobban megismerhették egymást.
Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium
A foglalkozást 9. osztályban tartottam. A cél az volt, hogy az osztályon belüli négy csoport tagjai közelebb kerüljenek egymáshoz, beszélgessenek egymással, nyissanak egymás felé.
Első feladatként sétálni kellett a diákoknak a teremben, és olyan társsal kart karba öltve sétálni egy kört, akivel nem, vagy csak keveset beszélnek a hétköznapokban. Pár kör és új és új párválasztás után egy így kiválasztott társsal kellett szemben leülni, és egy fél perces bizalomnézés után megosztani vele egy közelmúltbeli kellemetlen élményt. A társ feladata a megnyugtatás, a rossz élmény feloldása volt. Majd szerepet cseréltek.
A foglalkozás feloldása/befejezése ölelés volt. Először a társ megölelése, majd ismét a kevésbé ismert társsal találkozva egymás megölelése.
A foglalkozás megmozdította a diákokat, közelebb ketültek egymáshoz, remélem, hogy az elindult folyamat nem fejeződik be ezzel.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A 2-5-6. összevont osztályban dolgoztuk fel a témakört. A hangsúlyt az értésinkre helyzetük, hogy mit érzünk akkor ha a társainkat, barátainkkal, családunkkal vagyunk. Ezt 3 órában dolgoztuk fel.
1. órában megbeszéltük mik is a társas kapcsolatok, kik a társaink, miért szeretünk velük lenni. Második órában a segédletek alapján játszottunk, elmondtuk egymásban mit szeretünk, és meghallhattuk a hónap dalát. A harmadik órában pedig elkészítettük a fotóalbumot, ahová olyan képeket kerestünk, ahol a szeretteinkkel vagyunk.