Hangolódás az ünnepekre
Osztályunkban negyedik éve hagyomány,hogy minden gyerek „angyalkája” lesz egy osztálytársának.Akinek a nevét húzta,annak láthatatlanul segít nap,mint nap átlépni a nehézségeken,meglepni egy-egy aprósággal.Az angyalka akkor dolgozik jól,ha észrevétlen,de azért olykor felfedezhető a munkája.Minden gyerek nagy izgalommal sürgölődik a mindennapokban,hogy örömet szerezzen társának.
Társas kapcsolatok ápolása
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
Hangolódás az ünnepekre
Osztályunkban negyedik éve hagyomány,hogy minden gyerek „angyalkája” lesz egy osztálytársának.Akinek a nevét húzta,annak láthatatlanul segít nap,mint nap átlépni a nehézségeken,meglepni egy-egy aprósággal.Az angyalka akkor dolgozik jól,ha észrevétlen,de azért olykor felfedezhető a munkája.Minden gyerek nagy izgalommal sürgölődik a mindennapokban,hogy örömet szerezzen társának.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Készségfejlesztő iskolásként, értelmileg akadályozott tanulókkal csatlakoztunk a programhoz, már több, mint egy éve. A sajátosságainkból adódóan számunkra nagyon fontos téma a társas kapcsolatok ápolása, hisz a kamaszok mindennapjait leginkább ez befolyásolja. Szerencsésnek mondhatom magam, mert kicsiny közösségünk igazi közösség, melyet a kapcsolati hálóval nagyon szépen illusztrálni is tudtunk. A fonalat annak a társunknak gurítottuk, akivel igazán jóban vagyunk. Azt szeretem benned, hogy…. Igazán szerteágazó háló jött ki! E havi mesének a Görög mese a barátságról címűt választottam, melynek a tanulságait elemeztük. Majd a foglalkozás lezárásaként, -mivel adventi időszak van-, minden napra írtunk egy olyan tevékenységet, amivel másik társunknak, vagy épp családtagunknak örömet fogunk aznap okozni, amit reggelente foguk kiválasztani a faliújságról. Ismét egy jó hangulatú órán vettünk részt
Szabó Edit gyógypedagógus
Az óra elején megnéztük a Bógyó és Babóca barátság című részét. Ezután próbáltunk beszélni róla, hogy pontosan mit is takar ez a fogalom. A szőnyegen körbeülve elmeséltük egymásank, hogy az iskolán kívül kik a barátaink.
Majd barátságkarkötőket fontunk egymsának fonalból. Közben vidám dalokat hallgattunk. Megint sikerült egy boldog órat tartani.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Konyári Óvoda, Pillangó csoport
A Pillangó csoport kiscsoportosainak – túl a beszoktatás időszakán – most kezdenek alakulni társas kapcsolataik. Mostanra megtanulták egymás nevét, keresik egymás társaságát, örülnek egymásnak.
Megfigyelhetőek a baráti kapcsolatok első jelei: az, hogy kik játszanak szívesen együtt, ki, kivel érzi a legjobban magát – ezen megfigyelések tapasztalatainak nagyrészét többször megerősítette, amikor sétáink előtt párt kellett választaniuk maguknak. (Kinek szeretnéd a kezét megfogni?)