A gyerekek három csapatban maguknak választottak témát. Megbeszélték és dramatizálva előadtak egy – egy jelenetet.
Rajzokat készítettek saját témáikhoz, kiszínezték és felragasztották egy-egy tablóra. A piros, a fehér és a zöld csapat kihelyezte a folyosóra a kész tablókat.
Társas kapcsolatok ápolása
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A társas kapcsolatok ápolása
Közös emlék
A Magyar nyelv napja alkalmából, partneri kapcsolat révén, ellátogatott a Nagykárolyi Városi Könyvtár munkatársa, Sălăgean Linda, a „Bogyó és Babóca” kiscsoportba, ahol a gyerekek nagy érdeklődéssel figyelték és hallgatták meg A három kismalac című mese, papírszínház mozgatható, színes rajzokkal ellátott lapjait. Erről az eseményről kezdeményeztünk beszélgetést:
Óvónéni: Gyerekek, melyik volt a kedvenc mesétek, amit itt hallottatok az óvodában?
Aletta: A három kismalac, tudod, amit Linda néni hozott nekünk abban a ládában!
Óvónéni: Milyen ládában, Aletta?
Aletta: De butus vagy, óvónéni! Hát nem emlékszel? Linda néni letette az asztalra, kinyitotta és benne voltak a tányéron a cukorka malacok!
Óvónéni: És miért tetszett neked Aletta ez a mese annyira?
Aletta: Mert Linda néni nekem adta a plüss malackát, hogy vigyázzak rá, amíg elmeséli a mesét.
Óvónéni: És te vigyáztál a malackára?
Aletta: Nem, odaadtam Benedeknek, hogy ő vigyázzon rá, mert nagyon sírókás volt!
Óvónéni: Örült a malackának Benedek?
Aletta: Igen, óvónéni! Már nem sírókázott tovább!
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük. A gyermekek felolvasták A róka és a farkas lakomája című mesét. Beszélgettünk a meséről, a szereplők tulajdonságairól. Összegyűjtöttük a jó barát jellemző tulajdonságait. A baráti kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk.Minden gyermek lerajzolta a barátjával kedvenc közös tevékenységét. Mikor elkészültek bemutatták barátjukat, illetve rajzukat! Az órán többször is meghallgattuk a hónap dalát, aki szeretett volna táncolt is a zenére. Az óra lezárásaként megbeszéltük „Együtt lenni jó !” legyen az családi, baráti, vagy iskolai kapcsolat.
Novemberben tartott sportnap kereteben a diakok tobb sportagban is megmerethettek a tudasukat! A nyertesek éremmel terhettek haza, es egy örök élménnyel, ahol gyakorolhattak a fair play jatekot!
Az óvodás korú gyermekek számára a társas kapcsolatok leginkább a barátságok által valósulnak meg. A kis óvodásainkkal beszélgettünk a csoportban és azon kívül kialakult barátságokról, a barátok személyéről, arról, hogy miért jó ha az embernek van barátja, miért szeretjük a barátunkat, hogyan segíthetünk a barátunknak. A gyerekek nagy élvezettel meséltek a különböző élményeikről, melyeket a kis barátaikkal együtt éltek meg. Minden esetben pozitívan álltak a barátság fogalmához, a játékok és beszélgetés által még inkább sikerült a gyermekeket és a társas kapcsolataikat megismernünk.
A gyerekek csoportokban beszélték, számukra mi fontos a barátságban . Ebből készült a mi barátságnapunk.
Az óra fő részében A róka és a farkas a lakodalomban című mesét dolgoztuk fel. Sokat segített az igaz barátság megértésében. A sziámi játék igazi sikert aratott, és egyre jobban átélik a gyermekek a meditációs gyakorlatokat is.
A boldogság óra igazi felüdülést jelent számomra is.
Az osztály ebben a témában rajzokat készített, a rajzok nagy része haza került, hogy megmutassák, milyen érzelmekkel fordulnak a szülők, a nagyszülők, a barátok felé. Egy montázs készítettünk az általuk választott rajzokból!
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek egy hetirendet készítettek, melyben minden napra jutott valaki, akivel valamilyen módon erősítették, ápolták kapcsolatukat.