Elsőként felelevenítettük, az Optimizmusról beszélt dolgokat, érzelemkitalálósat játszottunk az arcunkkal
A társas kapcsolatok c. foglalkozást az általános kapcsolatok megbeszélésével kezdtük . (Születés- és előtte- való családi kapcsolatok, körülmények során kialakult kapcsolatok, és baráti kapcsolatok.)
Szeretem? Nem szeretem? a következő téma. Itt megfejtettük, hogy nem biztos, hogy minden kapcsolat egyformán “szoros” lehetnem pozitív és negatív vonásai egy kapcsolatnak. Megpróbáltuk “kielemezni” a kevésbé rokonszenves de kapcsolatban lévő osztálytárssal való konfliktushelyzetet, megbeszéltük, ötleteket adtunk rá, hogyhogy lehetne segíteni, jobbá, pozitívabbá tenni a kapcsolatot.
Beszélgettünk arról, hogy a kapcsolatok kialakításában, ápolásában nagy szükség van a támasznyújtásra, önzetlenségre, adok-kapok egyensúly fenntartására.
Játszottunk Sziámi játékot, illetve “Kapj el, ha eldőlök” játékot.
A foglalkozás végére tettem a Barátság fogalmát. Miért fontos? Mit ad Neked? Milyen egy jó barát? Ezekre a kérdésekre kaptunk szebbnél szebb válaszokat, és megegyeztünk abban, hogy a kevésbé jó barátságokat is megpróbáljuk felvirágoztatni 🙂
Társas kapcsolatok ápolása
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Az életben az egyik legnagyobb ajándék, amikor jó társakat, barátokat találsz, akikre, ha csak rágondolsz, már boldog vagy. – fogalmaztuk meg közösen a gyerekekkel.
Pozitív gondolatok szülőknek a boldogság és a társas kapcsolatok kölcsönhatásáról…
„Társas kapcsolataink tudatos ápolása nagyon fontos az egészség, a lelki jólét szempontjából…”
„…jobban meg tudunk birkózni az élet kihívásaival, ha van kihez fordulni!”
Gyerekeknek – emlékeztető képek az együttjátszás öröméről,- relaxáció/Napimádás/, zene ajánlása
„Süni irigy lesz bábjáték felelevenítése, amit az oviban ősszel elbáboztunk…
Kértük, hogy készítsenek „Barátságvirágot, – küldjenek üzenetet barátaiknak…
Vers az örök barátságról /Kovács Barbara: örök barátság
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A baráti kapcsolatoknak kiemelkedően fontos szerepe van életünkben. A közös élmények, beszélgetések, nehézségek és örömök mind összekötnek bennünket azokkal, akik fontosak számunkra.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Relaxaciós játékok, kapcsolat építő játékok után, beszélgetés a barátságról. Ki a jó barát?
A feladatlap színezése, társas kapcsolatok embléma közös elkészítése. közös ölelés, tánc az adott dalra.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Puzzle készítés.Beszélgetés a társas kapcsolatok fontosságáról.Élmények a barátokkal kapcsolatban.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Ezen a foglalkozáson sokat beszélgettünk arról, hogyan is lehet barátokat szerezni. Mit kell tennünk azért, hogy megszeressenek bennünket? Legfontosabb következtetésünk azt volt, hogy ha valaki jót cselekszik, kedves a többiekhez könnyen talál barátokat. Naftalin törpéről írt történetünk is példa erre.
Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
Hiába az otthon maradás, versenyszellemünk nem ismer határt. Az osztály minden tagja benevezett a puzzle versenybe. Apró és nagy örömök forrása volt ez. De még jobb volt, hogy ezt anyával, apával és a tesóval csinálhattuk.
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük, majd beszélgettem a gyerekekkel a barátságról.
Megkérdeztem tőlük: Miért jó, ha van barátunk?
Ki a legjobb barátod?
A gyerekek név szerint felsorolták barátaikat, társaikat, volt, aki a testvérét említette, vagy az otthoni barátait nevezte meg.
Azért jó, ha van barátunk, mert megoszthatjuk vele az érzéseinket, elmondhatjuk neki az örömünket és a bánatunkat.
Elmondtam a gyerekeknek Bezzegh Andrea: Tavaszébresztő című versét a barátságról.
Beszélgettünk arról is, hogy milyen lehet az arcunk, a mimikánk, ha vidámak, milyen, amikor szomorúak vagyunk. Megnézték magukat a tükörben is, majd lerajzolták vidám és szomorú arcukat.
A gyerekek elkészítették barátság virágaikat is. Volt olyan gyermek, akinek több barátja is van, ő több virágot is készített.
Otthon mindenki lerajzolta saját családját, vagy barátait és másnap a rajzot elhozták az óvodába megmutatni egymásnak.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola 6. osztályosai még otthonról is tartják a kapcsolatot egymással.