Ösztönösen tudjuk,hogy azok az emberek, akiknek legalább egy vagy több közeli barátjuk van,sokkal boldogabbak. Az emberek másokkal való együttműködési készsége a boldogságszint előrejelzője.
Társas kapcsolatok ápolása
Ebben a hónapban a „Jó híreket” egy dobozba gyűjtöttük. Ma fogjuk megnézni, mennyi jó híreket hallottunk, kaptunk egymástól novemberben.
Rajzos formában mutatják be a gyerekek a számukra fontos emberi kapcsolatok alakulását vírushelyzet idején.
A 4. osztály Tóth Istvánné vezetésével dolgozta fel az e havi témát.
A hónap dala meghallgatása után, beszélgettek arról, hoyg miért fontos a társas kapcsolatok ápolása.
A 4. osztály Tóth Istvánné vezetésével dolgozta fel az e havi témát.
A hónap dala meghallgatása után, beszélgettek arról, hoyg miért fontos a társas kapcsolatok ápolása.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Beszámoló
Boldogságóra online anyag, T24-es épület
2020.november 23.
A barátság és a társas kapcsolatok fontossága
Helyszín: Online tér
Téma: Társas kapcsolatok
Foglalkozásvezető: Dr Csehóné Just Réka
Cél: A kollégisták ismerjék fel a társas kapcsolatok, barátságok fontosságát, amelyek megfűszerezik, boldogabbá teszik napjaikat, pozitív hatást gyakorolnak az egyén mentális és testi egészségére, különösen a jelen, elszigetelt helyzetben.
Eszközök: kiküldött ppt anyag, laptop
Résztvevő diákok száma: 10 fő
Foglalkozásvázlat:
1. Bevezető gondolatok
2. Társas kapcsolatok és az internet szerepe home officeban – egy kedves reklámfilm megtekintése
3. Néhány tipp, hogy az izolációban is megfelelő módon meg-, átélhessük a társas kapcsolatok jótékony hatását
4. Társas kapcsolatok pozitív hatásai a mentális és fizikai egészségünkre
5. Lezárás
A tanulók a diákon 4 megválaszolandó feladatot kaptak.
Az első kérdésben arra kellett válaszolniuk, hogy akad-e jelen élethelyzetükben olyan ismerősük, barátjuk, akit akár hajnalban is felhívhatnának a problémájukkal.
A második feladatban néhány mondatban egyénileg megfogalmazták, hogy miért fontos a társas kapcsolatok ápolása ebben az elszigetelt helyzetben.
Harmadik feladatként az „Öreg barátok” című ötletet alkalmaztam, amelyre igen elgondolkodtató, ügyes válaszokat írtak mindannyian.
Negyedik feladatként a zárókörben írniuk kellett egy dolgot, amit egy barátjuktól tanultak, illetve egyet, amit egy barátjuknak ők maguk tanítottak a pozitív gondolkodást elősegítendő.
A felajánlott feladatok közül a „Többfunkciós plakát” került be az anyagba. Az erre küldött válaszokból készült egy tabló.
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Tevékenység célja: a gyerekek érezzék, megtapasztalják mennyire fontos a jó kapcsolat egészségünk és lelki jóllétünk szempontjából.
A csoportom ebben a hónapban elismerő leveleket írt és adott át, barátnak, barátnőnek, édesanyának. Minden gyermek arról számolt be, hogy a levél írása közben mindvégig kellemes érzések töltötték el. Amikor átadták a leveleket és látták a „címzettek” reakcióit, mindannyian jóleső öröm érzéséről meséltek a társaiknak, amelyet később, a felidézés alkalmával is szívesen újra átéltek.