Madarat tolláról, embert barátjáról.
A foglalkozást a kapcsolatok összegyűjtésével kezdtük. Beszélgettünk ezek mélységéről, tartósságáról, minőségéről. A gyerekek, főleg a családi és baráti kapcsolataikról hoztak példát.
Jó és rossz barátokról mindenki tudott történetet.
Feldolgoztuk a Róka és a farkas a lakodalomban című mesét, majd értelmeztük a közmondásokat.
A legjobb baráttal való kapcsolatból rajzok készültek.
Társas kapcsolatok ápolása
Társas kapcsolatok hónapja
Az órakezdő relaxációs gyakorlat a „napimádás” volt. A gyakorlat során minden fáradtságot, szomorúságot, feszültséget és egyéb negatív érzést kiengedtek a gyerekek magukból.
A boldogságóra honlapjáról meghallgattuk a hónap dalát, a Jobb veled a világ című dalt.
A ráhangolást követően a téma bevezetését kérdésekkel készítettem elő:
Mit jelent a társas kapcsolatok kifejezés?
Miért fontosak a társas kapcsolatok az életünkben?
Az első feladat a táblázat volt, amiből azt derítettem ki, hogy mennyire ismerik egymást. Mindenkit megemlítettek a gyerekek, engem is. Nagyon örültem, hogy csupa pozitív megjegyzés hangzott el. Az év eleji szociometriai vizsgálat eredményéhez hasonló eredmény született.
A téma feldolgozása tablókészítésével történt. Csoportmunkában két kép készült. Mind a két csoport egyet értett abban, hogy a Család és a barátok címet adja a képnek.
A dicsérő kifejezések megírását élvezték a gyerekek. Szemtől szembe elmondták az általuk választott társuknak az elismerő szavakat. A jóérzés, ami a gyerekeket eltöltötte, az arcukról leolvasható volt.
Az óra lezárása zenehallgatással valósult meg.
A csoportunkban a gyermekek fiatal életkorát figyelembe véve, a társas kapcsolatok megalapozására fordítunk kiemelt figyelmet. A téma feldolgozásánál is erre alapoztuk a tevékenységeinket. Meghallgattuk a gyerekekkel Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalát. Nagyon tetszett, a mozgással kísért, vidám dalocska a csoportnak, mindenkinek mosolyt csalt az arcára. Ezután mindenki kiszínezte a saját kis bábuját, és elkészítettük a barátság körünket. Elmondtuk, hogy mi mindannyian barátok vagyunk, szeretünk együtt lenni, egymással játszani. Minden gyermek készített egy szívecskét, melyet odaadott a barátjának. Nagyon élvezték a gyermekek a tevékenységeket, szívesen kapcsolódtak be azokba.
A csoportunkban a gyermekek fiatal életkorát figyelembe véve, a társas kapcsolatok megalapozására fordítunk kiemelt figyelmet. A téma feldolgozásánál is erre alapoztuk a tevékenységeinket. Meghallgattuk a gyerekekkel Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalát. Nagyon tetszett, a mozgással kísért, vidám dalocska a csoportnak, mindenkinek mosolyt csalt az arcára. Ezután mindenki kiszínezte a saját kis bábuját, és elkészítettük a barátság körünket. Elmondtuk, hogy mi mindannyian barátok vagyunk, szeretünk együtt lenni, egymással játszani. Minden gyermek készített egy szívecskét, melyet odaadott a barátjának. Nagyon élvezték a gyermekek a tevékenységeket, szívesen kapcsolódtak be azokba.
Társas kapcsolatok
A Boldogságórák szépen alakulnak csoportunkban. Az elcsendesedés, relaxáció fokozottan segítik a gyermekek tevékenységhez kapcsolódását, ráhangolódását.
E havi témánk nagyon kedves számunkra, hiszen kiemelten fontosak a társas és baráti kapcsolatok.
Nagy érdeklődés övezte a szívecskék elkészítését. Jópáran többet is díszítettek. A tevékenységet beszélgetéssel, dalokkal, versekkel tettük még színesebbé.
Öröm volt hallani kedves kis mondataikat a szívecskék átadása során. „Barátomnak tekintelek, mert…”
„Egy örök barátság”- Fülöpke meséje csoportunk egyik kedvence, amit gyakran kérnek a gyerekek./ A későbbiekben szeretnénk a történetet dramatizálni./
Mindannyiunk számára igazi fejlesztő és feltöltő hatást gyakorolt a téma feldolgozása.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A zenés, mozgásos feladat nagyon tetszett a gyerekeknek. Miután a koreográfiát összeállították kiválasztották hozzá a zenét.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A zenés, mozgásos feladat nagyon tetszett a gyerekeknek. Miután a koreográfiát összeállították kiválasztották hozzá a zenét.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A zenés, mozgásos feladat nagyon tetszett a gyerekeknek. Miután a koreográfiát összeállították kiválasztották hozzá a zenét.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A zenés, mozgásos feladat nagyon tetszett a gyerekeknek. Miután a koreográfiát összeállították kiválasztották hozzá a zenét.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A boldogságóránk nagyon jó hangulatát a különféle játékok fokozták. Örömmel osztották meg gondolataikat és kedves szavakat mondtak egymásnak a gyerekek a „Barátomnak tekintelek, mert….” játék során. Érdekes és izgalmas volt mindenki számára a „Megismersz?” játék, ahol sokan pillanatok alatt felismerték a társukat. Ismét eljött hozzánk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka. Szerencsére sikerült Szomorú Szilárdot is jókedvre deríteni. Meghallgatták a Fülöpke az óvodában című mesét, aztán beszélgettek arról, mi is történt ezzel a kisfiúval. Végül a gyerekek által már jól ismert és kedvelt „ Szervusz kedves barátom” dalos játékkal egy kicsit mozoghattak, táncolhattak is együtt.