A 4. osztály Tóth Istvánné vezetésével dolgozta fel az e havi témát.
A hónap dala meghallgatása után, beszélgettek arról, hoyg miért fontos a társas kapcsolatok ápolása.
Társas kapcsolatok ápolása
A 4. osztály Tóth Istvánné vezetésével dolgozta fel az e havi témát.
A hónap dala meghallgatása után, beszélgettek arról, hoyg miért fontos a társas kapcsolatok ápolása.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Beszámoló
Boldogságóra online anyag, T24-es épület
2020.november 23.
A barátság és a társas kapcsolatok fontossága
Helyszín: Online tér
Téma: Társas kapcsolatok
Foglalkozásvezető: Dr Csehóné Just Réka
Cél: A kollégisták ismerjék fel a társas kapcsolatok, barátságok fontosságát, amelyek megfűszerezik, boldogabbá teszik napjaikat, pozitív hatást gyakorolnak az egyén mentális és testi egészségére, különösen a jelen, elszigetelt helyzetben.
Eszközök: kiküldött ppt anyag, laptop
Résztvevő diákok száma: 10 fő
Foglalkozásvázlat:
1. Bevezető gondolatok
2. Társas kapcsolatok és az internet szerepe home officeban – egy kedves reklámfilm megtekintése
3. Néhány tipp, hogy az izolációban is megfelelő módon meg-, átélhessük a társas kapcsolatok jótékony hatását
4. Társas kapcsolatok pozitív hatásai a mentális és fizikai egészségünkre
5. Lezárás
A tanulók a diákon 4 megválaszolandó feladatot kaptak.
Az első kérdésben arra kellett válaszolniuk, hogy akad-e jelen élethelyzetükben olyan ismerősük, barátjuk, akit akár hajnalban is felhívhatnának a problémájukkal.
A második feladatban néhány mondatban egyénileg megfogalmazták, hogy miért fontos a társas kapcsolatok ápolása ebben az elszigetelt helyzetben.
Harmadik feladatként az „Öreg barátok” című ötletet alkalmaztam, amelyre igen elgondolkodtató, ügyes válaszokat írtak mindannyian.
Negyedik feladatként a zárókörben írniuk kellett egy dolgot, amit egy barátjuktól tanultak, illetve egyet, amit egy barátjuknak ők maguk tanítottak a pozitív gondolkodást elősegítendő.
A felajánlott feladatok közül a „Többfunkciós plakát” került be az anyagba. Az erre küldött válaszokból készült egy tabló.
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Tevékenység célja: a gyerekek érezzék, megtapasztalják mennyire fontos a jó kapcsolat egészségünk és lelki jóllétünk szempontjából.
A csoportom ebben a hónapban elismerő leveleket írt és adott át, barátnak, barátnőnek, édesanyának. Minden gyermek arról számolt be, hogy a levél írása közben mindvégig kellemes érzések töltötték el. Amikor átadták a leveleket és látták a „címzettek” reakcióit, mindannyian jóleső öröm érzéséről meséltek a társaiknak, amelyet később, a felidézés alkalmával is szívesen újra átéltek.
A csoportom ebben a hónapban elismerő leveleket írt és adott át, barátnak, barátnőnek, édesanyának. Minden gyermek arról számolt be, hogy a levél írása közben mindvégig kellemes érzések töltötték el. Amikor átadták a leveleket és látták a „címzettek” reakcióit, mindannyian jóleső öröm érzéséről meséltek a társaiknak, amelyet később, a felidézés alkalmával is szívesen újra átéltek.
Mindennapi életünk legnagyobb részét társas közegben töltjük. Ezek a kapcsolatok sokfélék lehetnek. Ilyen pl. a barátság is.
Ebben a nehéz helyzetben még jobban oda kell egymásra figyelnünk.Színeztünk szívecskéket, amelyet egy-egy jó tulajdonság megjelölésével adtak át egymásnak a gyerekek. Mivel fonni nem tud mindenki, ezért gondoltam fonalból manósapkákat készítünk(hurkolássa), amely az adventi naptárt fogja jelképezni, ebben mindenki részt tudott venni.
Mindennapi életünk legnagyobb részét társas közegben töltjük. Ezek a kapcsolatok sokfélék lehetnek. Ilyen pl. a barátság is.
Ebben a nehéz helyzetben még jobban oda kell egymásra figyelnünk.Színeztünk szívecskéket, amelyet egy-egy jó tulajdonság megjelölésével adtak át egymásnak a gyerekek. Mivel fonni nem tud mindenki, ezért gondoltam fonalból manósapkákat készítünk(hurkolássa), amely az adventi naptárt fogja jelképezni, ebben mindenki részt tudott venni.
Jó Napot!
Küldöm a novemberi képeket a társas kapcsolatokról!
Köszönöm!
A hónap témája a társas kapcsolatok ápolása. A kapcsolatok nagyon fontosak az életünkben. Az otthon melege, a barátok kacaja, a kedves szavak jólesnek a szívünknek. Egy nagycsoportos óvodás, már ki tudja fejezni szóban is az érzelmeit, érzéseit. Ezért a napindítónkat- „Kis barátom, hogy vagy? ” játékkal kezdtük. Elmondták egymásnak a reggeli érzéseiket, a pozitívakat és a negatívakat is. Pl.:örülök, hogy itt lehetek! – nem szerettem volna ma oviba jönni! Baráti ölelést indítottunk körbe, hogy mindenki jól érezze magát.
A gyerekeknek elmeséltem egy történetet egy kislányról, akivel nem játszott senki. Megbeszéltük, mit érezhetett ez a kislány(szomorú volt, magányos, egyedül érezte magát). Megkértem a gyerekeket mondják el, milyen egy igazi barát. Gondolataik sokrétűek voltak: Hiányzik, ha nincs itt! Meghallgat! Játszik velem! Elmondja, higy miért szomorú vagy vidám! Ehhez kapcsolódóan színezésre buzdítottam őket. – Hálás vagyok a barátaimért! rajzot színezték ki és megjelölhetik, hogy melyik gyermek feje fölé, kinek a jele kerüljön. Annyira, figyelmesen dolgoztak, hogy még az aznapi ruha színére is ügyeltek, ki, – miben jött oviba.
A fénypont a “ barátság pókháló”szövése volt! „Azt szeretem benned, hogy …” – és a kedvesebbnél kedvesebb mondatokkal illették egymást a gyerekek. Érezni lehetett bennük a belső feszültséget, hogy el ne ejtsék a fonalat. Az elkészült pókhálónk, a csoportunk összetartozását jelképezte. Igyekeztem olyan érzelmi tartalmakat közvetíteni a gyerekek felé, hogy megéljék azt, barátot ne szóban keressenek, hanem játékuk, tevékenységük közben!