Én tartom
Társas kapcsolatok ápolása
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok téma feldolgozása során minden csoport elkészítette a saját „barátság szívecskéjét”. A nagyobbak játékokon keresztül dolgozták fel ezt a témát. Nagy sikert okozott a megismersz című játék.
A szívecskék elkészítése és a közös játékok közben felidéztük a közös élményeket. Még a legkisebbek is örömmel vettek részt a boldogságóra foglalkozáson, átadva egymásnak barátság szívecskéjüket.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok téma feldolgozása során minden csoport elkészítette a saját „barátság szívecskéjét”. A nagyobbak játékokon keresztül dolgozták fel ezt a témát. Nagy sikert okozott a megismersz című játék.
A szívecskék elkészítése és a közös játékok közben felidéztük a közös élményeket. Még a legkisebbek is örömmel vettek részt a boldogságóra foglalkozáson, átadva egymásnak barátság szívecskéjüket.
Sajnos online óra megtartására kényszerültünk, ami kevésbé hatásos, mint ha mindezt élőben, rendszeresen tudjuk végezni a tanulókkal. Két feladatot végeztünk el: először beszélgettünk a barátságról, és próbáltuk körbejárni az „azért vannak a jóbarátok” feladat kérdéseit, majd mindenki egyénileg elkészítette a kapcsolati hálóját. A beküldött elkészített feladatok közül töltök fel párat.
A héten a Nagyigmándi Kincseskert óvodában két csoportban: a kiscsoportos Napocskában, és a nagycsoportosokból álló Süni csoportban tartottunk boldogságórát.
Mindkét csoportban elbáboztuk Ferenczei Éva: Süni irigy lesz című meséjét. A bábozás nagy sikert aratott. Ezután megbeszéltük a gyerekekkel , hogy kik a barátaik, és mit is jelent számukra a barátság. A Napocska csoportban a gyerekek „barátság láncot” készítettek előre kivágott sablonokból, a nagycsoportos Sünisek pedíg a barátaik óvodai jelét rajzolták a színezőkre, és barátságkarkötőket készítettek egymásnak ajándékba. Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, aminek a lezárásaként megnéztük Bartos Erika : Bogyó és Babóca A barátság című meséjét
A gyermekek és fiatal felnőttek olyan kézügyességgel nem rendelkeznek, hogy rajzban tudnák megjeleníteni barátaikat, de a kedvenc fotóikat kiválogatták és a nénik segítségével dekorálták is! Élménydús beszélgetésnek volt,alapja ez a feladat!
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk! Nagyon fontos témakör, hiszen az osztályközösség is olyan, mint egy nagy család! Őszinték vagyunk egymáshoz, közösen tevékenykedünk, tiszteletben tartjuk a másik véleményét , megbízunk a másikban, szép szóval próbáljuk ösztönözni egymást, és ami a legfontosabb, hogy szeretetben élünk.
Hétfőnként mindig beszélgetőkörrel kezdünk, ahol a legjobb élményeket elevenítik fel a gyerekek. A reggeli relaxálást sem szoktuk kihagyni. A „Jó hírem van” feladatot örömmel készítették el a tanulók. Színesebbnél színesebb rajzok készültek, és egymást lelkesítve végeztük el a feladatot! Bagdi Bella dalait hallgatva, pozitív élményekkel folytatódott a napunk, majd a POTIVITY társasjátékkal játszottunk. Öröm volt hallgatni a gyerekek történeteit saját életükből, és csak hálás lehetek, hogy ilyen őszintén megosztották az osztálytársaikkal. Remek kis csapat a 2. osztály.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk! Nagyon fontos témakör, hiszen az osztályközösség is olyan, mint egy nagy család! Őszinték vagyunk egymáshoz, közösen tevékenykedünk, tiszteletben tartjuk a másik véleményét , megbízunk a másikban, szép szóval próbáljuk ösztönözni egymást, és ami a legfontosabb, hogy szeretetben élünk.
Hétfőnként mindig beszélgetőkörrel kezdünk, ahol a legjobb élményeket elevenítik fel a gyerekek. A reggeli relaxálást sem szoktuk kihagyni. A „Jó hírem van” feladatot örömmel készítették el a tanulók. Színesebbnél színesebb rajzok készültek, és egymást lelkesítve végeztük el a feladatot! Bagdi Bella dalait hallgatva, pozitív élményekkel folytatódott a napunk, majd a POTIVITY társasjátékkal játszottunk. Öröm volt hallgatni a gyerekek történeteit saját életükből, és csak hálás lehetek, hogy ilyen őszintén megosztották az osztálytársaikkal. Remek kis csapat a 2. osztály.
A társas kapcsolatok ápolása témában a gyerekek maguk választották ki, hogy családtagjaikkal, rokonaikkal vagy barátaikkal kapcsolatban készítik el munkáikat.
A gyerekek egy nagy piros körbe virágfejeket ragasztottak kicsi szívecskékből. A virág kis kerek közepe magukat a gyerekeket jelképezi, a szívecske alakú virágszirmok pedig a hozzájuk közel álló személyeket jelentik.
A társas kapcsolatok ápolása témában a gyerekek maguk választották ki, hogy családtagjaikkal, rokonaikkal vagy barátaikkal kapcsolatban készítik el munkáikat.
A gyerekek egy nagy piros körbe virágfejeket ragasztottak kicsi szívecskékből. A virág kis kerek közepe magukat a gyerekeket jelképezi, a szívecske alakú virágszirmok pedig a hozzájuk közel álló személyeket jelentik.