Technika órán, sakkpalota órán, szabadidőben sokat játszanak egymással a gyerekek. Párban és kisebb csoportokban keresik egymás társaságát.
Társas kapcsolatok ápolása
November hónapban a társas kapcsolatokkal foglalkoztunk az osztályommal. Ez a téma is nagyon fontos egy alsós gyermek életében. Először beszélgettünk a gyerekekkel, majd megnéztünk az ajánlott feladatok közül egy videót, ami nagyon megérintette a gyerekeket, sőt a természetfilmekből is mindet megnéztük közösen, hogy lássák nem csak az emberek élnek társas kapcsolatokban, hanem az állatok is. Közösen készítettük el a barátsághajókat, amit nagy öröm volt nézni, mert boldogan, lelkesen készítették el a barátaiknak. Végül elúszott a kishajó a tulajdonosához. Minden alkalommal hallgatjuk az aktuális Boldogságdalt, sokszor az első óra előtt is bekapcsolom nekik, mert így sokkal vidámabban indulnak a napjaink.
Nagyon sok kisgyerekben tudatosult, hogy az eberek és az állatok is társas lények és ” Együtt sokkal könnyebb minden!”
Szilvike néni!
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
A társas kapcsolatok témájának feldolgozását a családhoz tartozás szemszögéből közelítettük meg. Az első közösség és egyben legfontosabb tényező a gyermekek életében, saját családjuk. A kicsik a családban sajátítják el először az egyéni és közösségi értékeket, viselkedési mintákat. Ez a közösség nyújt számukra szeretetteljes, bensőséges légkört. Fontos, hogy tudják, kik tartoznak a családba, ismerkedjenek azzal, hogy mi a szülők, gyermekek, nagyszülők szerepe.
A kör közepére helyeztük a babaházat és azt játszottuk, hogy vendégségbe megyünk egymáshoz. Az 1,2,3,4 te kis cipő hová mész mondókára körbe jártunk, és a mondókába egyenként beleszőttük a gyermekek nevét, hogy mindenki sorra kerüljön. Mindig az a gyermek állt a ház mellé, akihez éppen indultunk. Beszélgettünk arról, hányan élnek a családban, mit jelent számukra az otthon. Mi a kedvenc tevékenységük, hogyan segítenek egymásnak, mivel kínálnak meg bennünket, ha odaérünk. A játékos szituáció hatására bátran megnyíltak a gyermekek.
A százlábú játék nagyon tatszett a gyerekeknek! Összetrtás egyik legjobb megjelenítése.
Az összetartozás jeleként csónakot hajtogattunk, az összetartozást rajzzal,gondolatokkal rögzítettük.
Átadtuk a legjobb barátnak.
Ebben az évben több oviból, csoportból is érkeztek hozzánk gyerekek, így a társas kapcsolatok kialakítására különös gondot fordítottunk.
Nagyon megérintette a lelküket „A fecske meg a szalmaszál” mese. Szívesen képzelték bele magukat a „Meleg fészek” relaxáció alatt a kismadarak helyébe. Rögtön puha fészket készítettek maguknak, ahová többen bekucorodtak. Társas kapcsolataik bővültek, mélyültek, új értelmet nyertek.
Ebben az évben több oviból, csoportból is érkeztek hozzánk gyerekek, így a társas kapcsolatok kialakítására különös gondot fordítottunk.
Nagyon megérintette a lelküket „A fecske meg a szalmaszál” mese. Szívesen képzelték bele magukat a „Meleg fészek” relaxáció alatt a kismadarak helyébe. Rögtön puha fészket készítettek maguknak, ahová többen bekucorodtak. Társas kapcsolataik bővültek, mélyültek, új értelmet nyertek.
A gyerekek lufiformát rajzoltak színes papírra és ráírtàk a nevüket . Ezt egy csokorba kötöttük , mely az összetartó kis közösségünket jelképezi.