A november 11-ei napot úgy indítottuk, hogy megosztottuk egymással azt a jó hírt, hogy ma van a Márton napi libanap az óvodában! Ennek mindenki nagyon örült. A lelkesedésüket, jó kedvüket úgy fejezték ki, hogy minden csoport a folyosón az általa készített lámpássokkal felvonult. Volt olyan csoport, ahol a gyerekek a jeles alkalomra saját dalt írtak és adtak elő mindenki legnagyobb örömére. A járványra való tekintettel sajnos nem vonulhattunk fel együtt (az összes csoport) ezért csapatonként külön-külön tettük meg az utat, végigjárva az óvoda folyosóját, integetve a többi gyereknek. Visszatérve mindenki a saját csoportjában ünnepelt tovább. Voltak, akik a szőnyegen ülve mesét hallgattak az óvó néni előadásában, majd ezt követően egy barátságkört alakítottak ki, kifejezve összetartozásukat. Mások vonatoztak és közösen énekeltek, mondókáztak és felvették az állomásokon álló csoporttársaikat. Egy másik csoportban a kisgyermekek megajándékozták egymást egy kedves rajzzal, vagy barátság szívecskével. Volt olyan csoport ahol körjátékokat játszottak, ahová mindenkit (saját csoporttársaikat) meghívtak, hogy közösen éljék át az éneklés örömét, élményét.
Zárásként volt eszem-iszom és készítettünk egy „jó híreket” tartalmazó szívet, amire felkerültek az elkészült fényképek és a gyerekek által egymásnak készített barátság szívecskék és rajzok.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok ápolása témát félig az iskolában félig online körülmények között dolgoztuk fel.
A társas kapcsolatok gyakorlására kiváló lehetőség volt , hogy az iskolában ilyenkor szoktunk diákigazgatót választani. A mi osztályunk is jelöltet állított, aki mögé az egész osztály felsorakozott. A gyerekek találták ki a kampány összes elemét, nekem csak koordinálni kellett.Ez volt ám a csapatmunka, ahol még jobban összekovácsolódott a társaság!
Plakátokat ragasztottunk, játékos vetélkedőket szerveztünk az iskola tanulóinak , illetve az iskola életében először megnyitottuk az iskolabüfét! Itt játékpénzzel lehetett vásárolni a diákoknak, melyeket előzetesen a vetélkedők során lehetett összegyűjteni.Természetesen nagy sikert arattunk a szavazáson, ahol a mi jelöltünk lett a diákigazgató!
Sajnos a sok betegség miatt, a november hónap második felét otthon töltöttük, digitális tanítás keretében!
Ebben a formában korlátozottak a lehetőségeink a tanulóinknál. A „Jó hírem van” feladatot mi egy kicsit átformáltuk, így születtek meg a „jó hír ládikák”!
Videós instrukció alapján színes ládikókat hajtogattak a gyerekek vagy fehér papírt díszítettek. Arra kértem őket, hogy ebbe a dobozkába gyűjtsék a jó híreiket, jó kívánságaikat,amiket az iskolában a barátaikkal meg szeretnének osztani. Ha visszatérünk, akkor az lesz a legelső dolog, hogy kibontjuk a ládikókat!
A társas kapcsolatok ápolása témát félig az iskolában félig online körülmények között dolgoztuk fel.
A társas kapcsolatok gyakorlására kiváló lehetőség volt , hogy az iskolában ilyenkor szoktunk diákigazgatót választani. A mi osztályunk is jelöltet állított, aki mögé az egész osztály felsorakozott. A gyerekek találták ki a kampány összes elemét, nekem csak koordinálni kellett.Ez volt ám a csapatmunka, ahol még jobban összekovácsolódott a társaság!
Plakátokat ragasztottunk, játékos vetélkedőket szerveztünk az iskola tanulóinak , illetve az iskola életében először megnyitottuk az iskolabüfét! Itt játékpénzzel lehetett vásárolni a diákoknak, melyeket előzetesen a vetélkedők során lehetett összegyűjteni.Természetesen nagy sikert arattunk a szavazáson, ahol a mi jelöltünk lett a diákigazgató!
Sajnos a sok betegség miatt, a november hónap második felét otthon töltöttük, digitális tanítás keretében!
Ebben a formában korlátozottak a lehetőségeink a tanulóinknál. A „Jó hírem van” feladatot mi egy kicsit átformáltuk, így születtek meg a „jó hír ládikák”!
Videós instrukció alapján színes ládikókat hajtogattak a gyerekek vagy fehér papírt díszítettek. Arra kértem őket, hogy ebbe a dobozkába gyűjtsék a jó híreiket, jó kívánságaikat,amiket az iskolában a barátaikkal meg szeretnének osztani. Ha visszatérünk, akkor az lesz a legelső dolog, hogy kibontjuk a ládikókat!
A társas kapcsolatok ápolása témát félig az iskolában félig online körülmények között dolgoztuk fel.
A társas kapcsolatok gyakorlására kiváló lehetőség volt , hogy az iskolában ilyenkor szoktunk diákigazgatót választani. A mi osztályunk is jelöltet állított, aki mögé az egész osztály felsorakozott. A gyerekek találták ki a kampány összes elemét, nekem csak koordinálni kellett.Ez volt ám a csapatmunka, ahol még jobban összekovácsolódott a társaság!
Plakátokat ragasztottunk, játékos vetélkedőket szerveztünk az iskola tanulóinak , illetve az iskola életében először megnyitottuk az iskolabüfét! Itt játékpénzzel lehetett vásárolni a diákoknak, melyeket előzetesen a vetélkedők során lehetett összegyűjteni.Természetesen nagy sikert arattunk a szavazáson, ahol a mi jelöltünk lett a diákigazgató!
Sajnos a sok betegség miatt, a november hónap második felét otthon töltöttük, digitális tanítás keretében!
Ebben a formában korlátozottak a lehetőségeink a tanulóinknál. A „Jó hírem van” feladatot mi egy kicsit átformáltuk, így születtek meg a „jó hír ládikák”!
Videós instrukció alapján színes ládikókat hajtogattak a gyerekek vagy fehér papírt díszítettek. Arra kértem őket, hogy ebbe a dobozkába gyűjtsék a jó híreiket, jó kívánságaikat,amiket az iskolában a barátaikkal meg szeretnének osztani. Ha visszatérünk, akkor az lesz a legelső dolog, hogy kibontjuk a ládikókat!
A társas kapcsolatok ápolása témát félig az iskolában félig online körülmények között dolgoztuk fel.
A társas kapcsolatok gyakorlására kiváló lehetőség volt , hogy az iskolában ilyenkor szoktunk diákigazgatót választani. A mi osztályunk is jelöltet állított, aki mögé az egész osztály felsorakozott. A gyerekek találták ki a kampány összes elemét, nekem csak koordinálni kellett.Ez volt ám a csapatmunka, ahol még jobban összekovácsolódott a társaság!
Plakátokat ragasztottunk, játékos vetélkedőket szerveztünk az iskola tanulóinak , illetve az iskola életében először megnyitottuk az iskolabüfét! Itt játékpénzzel lehetett vásárolni a diákoknak, melyeket előzetesen a vetélkedők során lehetett összegyűjteni.Természetesen nagy sikert arattunk a szavazáson, ahol a mi jelöltünk lett a diákigazgató!
Sajnos a sok betegség miatt, a november hónap második felét otthon töltöttük, digitális tanítás keretében!
Ebben a formában korlátozottak a lehetőségeink a tanulóinknál. A „Jó hírem van” feladatot mi egy kicsit átformáltuk, így születtek meg a „jó hír ládikák”!
Videós instrukció alapján színes ládikókat hajtogattak a gyerekek vagy fehér papírt díszítettek. Arra kértem őket, hogy ebbe a dobozkába gyűjtsék a jó híreiket, jó kívánságaikat,amiket az iskolában a barátaikkal meg szeretnének osztani. Ha visszatérünk, akkor az lesz a legelső dolog, hogy kibontjuk a ládikókat!
A társas kapcsolatok ápolása témát félig az iskolában félig online körülmények között dolgoztuk fel.
A társas kapcsolatok gyakorlására kiváló lehetőség volt , hogy az iskolában ilyenkor szoktunk diákigazgatót választani. A mi osztályunk is jelöltet állított, aki mögé az egész osztály felsorakozott. A gyerekek találták ki a kampány összes elemét, nekem csak koordinálni kellett.Ez volt ám a csapatmunka, ahol még jobban összekovácsolódott a társaság!
Plakátokat ragasztottunk, játékos vetélkedőket szerveztünk az iskola tanulóinak , illetve az iskola életében először megnyitottuk az iskolabüfét! Itt játékpénzzel lehetett vásárolni a diákoknak, melyeket előzetesen a vetélkedők során lehetett összegyűjteni.Természetesen nagy sikert arattunk a szavazáson, ahol a mi jelöltünk lett a diákigazgató!
Sajnos a sok betegség miatt, a november hónap második felét otthon töltöttük, digitális tanítás keretében!
Ebben a formában korlátozottak a lehetőségeink a tanulóinknál. A „Jó hírem van” feladatot mi egy kicsit átformáltuk, így születtek meg a „jó hír ládikák”!
Videós instrukció alapján színes ládikókat hajtogattak a gyerekek vagy fehér papírt díszítettek. Arra kértem őket, hogy ebbe a dobozkába gyűjtsék a jó híreiket, jó kívánságaikat,amiket az iskolában a barátaikkal meg szeretnének osztani. Ha visszatérünk, akkor az lesz a legelső dolog, hogy kibontjuk a ládikókat!
Online osztályfőnöki órán megbeszéltük a barátság és a társas kapcsolatok jelentőségét. A digitális oktatás miatt arra kértem a diákjaimat, hogy otthon írjanak egy levelet annak, akit nagyon szeretnek, becsülnek vagy példaképnek tartanak. Néhányan nemcsak a fogalmazást, hanem önmagukat is lefényképezték levélírás közben. Azoknak pedig, akik kevésbé szeretnek tollat ragadni, az volt a feladat, hogy valamilyen apró, otthon elkészíthető tárggyal fejezzék ki figyelmességüket szeretteik iránt. Volt aki advent kapcsán mézeskalácsot sütött a testvérével vagy szalvétából ajtódíszt készített. Kaptam fotót tortáról, habos-kávés meglepetésről, papír virágokról és asztaldíszről is.
Maroslelei Zengő Óvoda boldogság órái, a társas kapcsolatok ápolása témakörben.
Nagycsoportos óvodások lévén igyekeztünk a barátság fogalmát a heti tervünk témájába beilleszteni. „Költöző, és itthon telelő madaraink” Papírmadarakat vágtunk, miközben beszélgettünk az aktuális témáról, belecsempészve a barátság fogalmát. Mi lenne, ha készítenénk a barátainknak barátság madarakat? Kinek mit jelent? Eleinte nehezen fogalmazták meg a szó jelentését. Mi is a BARÁTSÁG? A legtöbbjüknek a szeretetet jelentette. De csak lassan tudatosodott, hogy a szereteten belül mi is az. Amikor megértették már záporoztak az okok. Nincs irigység, verekedés. Átadja a játékot, jóság, kedvesség, segítőkészség. Jó vele játszani! A tevékenységek végén a madaraikat átadták egymásnak, és feltették a csoportunk barátság fájára.
Nagycsoportos óvodások lévén igyekeztünk a barátság fogalmát a heti tervünk témájába beilleszteni. „Költöző, és itthon telelő madaraink” Papírmadarakat vágtunk, miközben beszélgettünk az aktuális témáról, belecsempészve a barátság fogalmát. Mi lenne, ha készítenénk a barátainknak barátság madarakat? Kinek mit jelent? Eleinte nehezen fogalmazták meg a szó jelentését. Mi is a BARÁTSÁG? A legtöbbjüknek a szeretetet jelentette. De csak lassan tudatosodott, hogy a szereteten belül mi is az. Amikor megértették már záporoztak az okok. Nincs irigység, verekedés. Átadja a játékot, jóság, kedvesség, segítőkészség. Jó vele játszani! A tevékenységek végén a madaraikat átadták egymásnak, és feltették a csoportunk barátság fájára.