Hetedikes az osztályom, és minket is elért a klikkesedés problémája. A hangadó gyerekek értékrendjéről is volt mit beszéljünk. A Pozitivity társasjátékot használtuk.
A kép sajnos tavalyi, mert az idén elfelejtettem fényképezni.
Társas kapcsolatok ápolása
Olyan sokféle jó hírt osztottak meg egymással a gyerekek! Volt, aki a karácsonynak örült, volt, aki a kiskutyájának, vagy éppen egy színezőnek. A születésnap nagyon népszerű volt a tortával és a bulikkal.
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA 1.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Körbe-körbe-karikába”- A/4-es lapon zsírkrétával vagy ceruzával köröket rajzoltatunk. „Körbe-körbe-karikába, így lazul a keze-lába, így pihen az óvodába. Egy percig nyitott szemmel, egy percig csukott szemmel „karikázik”
5’ A téma bevezetése Kis barátom, hogy vagy? Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 87.oldal mintájára csoport munka Mindenki sorban a tőle jobbra ülőtől szépen kérdezze meg, hogy: „kis barátom, hogy vagy?” A mellette ülő válaszoljon, majd ő tegye fel ezt a kérdést sorban a tőle jobbra ülőtől.
10’ A téma feldolgozása Téma feldolgozása mesével (Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 88-90.oldal) felolvasás Most maradjunk a szőnyegen és hallgassunk meg egy szép mesét, aminek a címe „Tavaszi ébresztő”.
10’ Kérdések a mese mondanivalójával kapcsolatban csoport munka Miről szólt a mese? Meg tudja valaki mondani nekem? Csukjuk be a szemünket és képzeljük el, hogy milyen lehet a barlangban. Szerinted milyen? És az milyen lehet, amikor egy hangya szalad át rajtad? És amikor az arcodat fújja a szél?
15’ Barátságlánc készítése (Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 87.oldal alapján) egyéni és csoport munka Adok mindenkinek egy kis emberfigurát, aminek a hasára mindenki rajzolja fel a jelét! Mindenki színezze ki és rajzolja olyanra, amilyennek saját magát látja! (pl: akinek barna a haja, az a figura haját is színezze barnára) Ha sikerült elkészíteni a kis emberfigurákat, keressük meg a barátokat, ők fogjanak kezet, és ragasszuk össze kör alakban a figurákat, hogy a barátok egymás mellett álljanak! Ez lesz a mi barátságláncunk! És a végén ezt leragasztjuk egy nagy kartonlapra!
2’ A téma lezárása Bagdi Bella: Repülj velem c. dalának meghallgatása zenehallgatás Bagdi Bella Repülj velem c. dalát a barátság jelének színezése közben hallgassuk meg!
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA 2.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Körbe-körbe-karikába”- A/4-es lapon zsírkrétával vagy ceruzával köröket rajzoltatunk. „Körbe-körbe-karikába, így lazul a keze-lába, így pihen az óvodába. Egy percig nyitott szemmel, egy percig csukott szemmel „karikázik”
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 81-85. oldal alapján beszélgetés Mi jut eszünkbe a barátságról? Milyen a jó barát?
15’ A téma feldolgozása Barátság szív
Oktatási segédanyag alapján egyéni és csoport munka Rajzoljuk meg a csoport barátságszívét! Kit miért tartotok a barátaitoknak? Hányan férnek el ebben a szívben? Kiket vonnátok még be? Rakjátok ki egy jól látható helyre!
15’ Barátságkarkötő készítése egyéni és csoport munka Készítsünk egy karkötőt barátunknak!
( közben Bagdi Bella CD szól)
2’ A téma lezárása Bagdi Bella: Repülj velem c. dalának meghallgatása zenehallgatás Bagdi Bella Repülj velem c. dalát a barátság jelének színezése közben hallgassuk meg!
A kollégiumi közösségépítés, boldogságóra társas kapcsolatok témakörén belül. Remek kora őszi délután volt.
Társas kapcsolatok ápolása- 4 perc kísérlet kipróbálása, Mi a közös bennünk?
Óvodánk kiemelt ünnepe a Márton nap, amelynek az egész közösség aktív résztvevője. Sajnos idén a vírushelyzet miatt nem tudtuk megtartani szokásos ünnepségünket, felvonulásunkat de a gyermekekkel, szűk körben megünnepeltük Márton napját. A témahét során igyekeztem megteremteni azt a meghitt, ünnepi hangulatot, amit most közösen nem élhet át a közösség. A gyermekeken érezhető volt az elcsendesedés, fokozott empátia, segítségnyújtás. A hét során megismerkedtek Márton történetével. Az egész mesemondás relaxációként valósult meg. A gyermekek behunyták a szemüket, úgy hallgatták végig a mesét. A mesemondás alatt a gyerekek érezhetően elcsendesedtek, megnyugodtak, pihentek. A mese végén látni lehetett rajtuk a „felébredést, visszatérést a jelenbe.”
Mesekör után pedig gesztenyéből raktunk ki közösen egy nagy szívet, melynek vonalát zseblámpával „rajzolták” meg, lassan, a vonalon végigvezetve a fényt.
Játéknak pedig „Elefánt-krokodil-pálmafa” játékot játszottuk: megadott mozdulatokkal alkották meg a játékban szereplő figurákat.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Nagyon örültünk, hogy együtt lehettünk:)
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Kiscsoportosok vagyunk , örülünk hogy együtt vagyunk , a vírushelyzet miatt. Alakulnak ki baráti kapcsolatok, akikről szívesen beszélnek szüleiknek.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Kiscsoportosok vagyunk , örülünk hogy együtt vagyunk , a vírushelyzet miatt. Alakulnak ki baráti kapcsolatok, akikről szívesen beszélnek szüleiknek.