Rászoruló családoknak gyűjtöttünk.
Társas kapcsolatok ápolása
A családra és a barátokra mindig számíthatunk, megoszthatjuk velük örömeinket, segítenek a sikerek elérésében és a nehézségek megoldásában.
Beszédes József Általános Iskola
A barátokkal töltött idő fontosságát kellett átgondolniuk a gyerekeknek és megfogalmazni, hogy miért jó a barátokkal lenni.
Óvodánk kiscsoportjában a társas kapcsolatok a beszoktatás alatt-után szépen kezdtek alakulni. Magát a beszoktatást is nagy mértékben befolyásolja, segíti a társas kapcsolatok, baráti kapcsolatok megléte. A beszoktatás alatt igyekeztünk ezeket a baráti kapcsolatokat maximálisan támogatni, elősegíteni, illetve – ha a helyzet úgy kívánta, – helyes irányba terelni.
Mind minden kapcsolatnak, így a társas kapcsolatoknak is az érzelem a mozgatórugója. Ebben a korban emiatt elég gyakori a váltakozás a barátok szemlyét tekintve. A mi részünk, feladatunk, hogy ezeket a baráti, vagy társas kapcsolatokat erősítsük, például különböző játékok együttjátszásával:
– Közös építés: kockából közös kuckó építése
– Szőnyegen körbeülve: gurítsd a labdát a barátodnak
– Van mellettem egy üres hely, üljön mellém….!
A mindennapi közös mesehallgatás, éneklés, körjátékozás, beszélgetés mind-mind a közösségformáló erővel bír és az összetartozást segítik elő.
A gyermekeink szeretnek óvodába járni, minden nap örömmel jönnek, ittlétük alatt jól érzik magukat. Megérkezvén az óvodába örömmel várják egymást, számon tartják, keresik a hiányzókat. Mindennap megbeszéljük, hogy ki, miért hiányzik, így gondolunk azokra, akik épp nincsenek „velünk”. A távollét után, amikor ismét találkoznak egymással, a gyermekek arcán sugárzik az együttlét öröme.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A társas kapcsolatok ápolásában sajnos eléggé közbe szól a járvány. Igyekszünk a legtöbbet kihozni a személyes kapcsolatok alapvető fontosságáról, hiszen ez nagyon nagy szerepet játszik, hogy boldogok legyünk. A gyermekekkel körbe leültünk a szőnyegre és eljátszottuk a „kis barátom, hogy vagy?” játékot. Nagyon jól érezte magát az egész csoport, sok napon keresztül a legkedveltebb játékok közé tartozott. Barátságláncot készítettünk, amihez minden kisgyermek egy előre kivágott sablonra lerajzolhatta magát. Ezután a körbeállás következett, amit a barátok összeállása előzött meg. A baráti társaságok pillanatok alatt kialakultak, inkább az okozta a „problémát”, hogy sok gyermek, több gyermeknek akarta fogni a kezét, mint kettő. Persze aztán gördülékenyen beálltunk egy nagy közös körbe, összeragasztottuk a rajzolt sablonokat, így elkészült a csoport barátságlánca. A csoportba járó kislányok nagyon kedvelt tevékenysége, amikor barátságkarkötőt készítenek a társaiknak. Nálunk ez már egy régebben kialakult dolog. Nagycsoportra nem csak a kislányok, hanem a fiúk is kapnak olykor-olykor egy karkötőt. A harmadik lépcsőfokra felraktuk a barátság jelét és a gyerekek jeleit, így megint egy lépcsővel közelebb vagyunk a boldogsághoz.
Segítjük a gyermekeket abban, hogy jól megtalálják helyüket a csoportban, a szűkebb-tágabb óvodai közösségekben.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 3. a osztály a tanévben nagyon kreatív és elmélyült módon ismerkedett a boldog élet titkaival. A boldogságórákon kívül a rajzóráikon is az érzelmek világával foglalkoztak egész évben.
Az osztály rendhagyó boldogságóra keretében dolgozta fel a barátság, család, emberi kapcsolatok témát. A tanév során többször is mentek a gyerekek és családtagjaik tanítóikkal túrázni.
A rendhagyó boldogság túra során beszélgettek a beszélgetés, megbocsátás, kapcsolódás fontosságáról. A mozgás boldogságfokozó hatásáról és az apró örömök élvezetéről is.
Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium
„Legszentebb dolog a barátság, többet ér mint minden királyság.” (Csukás István)
A boldogság egyik forrásának a gyerekek a jó hír mondását érzik.Munkájuk témájának éppen ezért a Jó hír címet választották.
Az internet előnye, hogy lehetőséget ad arra, hogy lássuk egymást, beszélgessünk, együtt legyünk.
Együtt sikerülhet túllenni ezen!
A Zoom aplikáción keresztül a diákokkal megbeszéltük a napi dolgaikat, teendőiket és jókat nevettünk.