Az novemberi boldogságóránkra a boldogságóra honlapon ajánlott videó megtekintésével, majd a történet megbeszélésével hangolódtunk rá.
Majd felidéztük, hogy ki hogyan talált barátra és összegyűjtöttük a jó barát ismertetőjegyeit is a személyes életünkből.
Ezután az igaz-hamis játékot játszottuk el a babzsákkal, közben pedig még jobban megismertük egymást.
Az órát a „Ha boldog vagy..” vidám dallal zártuk.
Társas kapcsolatok ápolása
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az novemberi boldogságóránkra a boldogságóra honlapon ajánlott videó megtekintésével, majd a történet megbeszélésével hangolódtunk rá.
Majd felidéztük, hogy ki hogyan talált barátra és összegyűjtöttük a jó barát ismertetőjegyeit is a személyes életünkből.
Ezután az igaz-hamis játékot játszottuk el a babzsákkal, közben pedig még jobban megismertük egymást.
Az órát a „Ha boldog vagy..” vidám dallal zártuk.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
A hónapban sokat beszèlgettünk a gyerekekkel arról, hogy mit is jelenthet az , hogy tàrsas kapcsolat, bizalom. Meghallgattuk a hozzà tartozó dalocskàt is. A feladat elkészítèse közben is felidèztük a hónapban beszèltekről. A hónap elejével ellentétben a gyerekek nagyon szépen megtudtàl fogalmazni, megvàlaszolni, hogy kinek mit jelent a bizalom, barátsàg, kapcsolatok.
Igaz, hogy egy képet készítettünk viszont ebben mindenkinek a keze munkája benne van.
Az ötödik és hatodikos gyermekekkel novemberben a boldogságórák keretében a társas kapcsolatok témáját dolgoztuk fel közösen változatos módszer és munkaformák alkalmazásával. A gyerekekkel meghallgattuk a hónap dalát, relaxáltunk. Megbeszéltük, hogy mik is azok a társas kapcsolatok, az órán a munkafüzeti feladatok nyújtottak segítséget. Dramatizáltunk, szerepjátékot játszottunk. Boldogság 5-öst készítettünk, illetve a gyerekek megmérettették magukat, ki mennyire ismeri egymást. A gyerekek ismét önfeledten, jókedvvel vettek részt az órákon.
A társas kapcsolatok témáját a Márton naphoz, az állatok téli menedékének témájához kapcsoltam. Az állatok hangjának utánzásának megfelelően a Bagdi Emőke relaxációs gyakorlatai közül a magánhangzók hosszú hangoztatását választottam.Ez nagyon tetszett a gyermekeknek, együtt az egész csoport hangoztatta a hangokat, ez már önmagában is társas élményt nyújtott.Boldog Dóra mindig a gyermekek között van, a tevékenységek elején mindig elmondjuk a mondókát, valamint folyamatosan hallgatjuk a Badgi Bella CD jét. Benedek Elek Rókáné foga libacombra vágyik c. mese közben a libák társas viselekdése példa lehetett a gyermekek előtt, abban, hogy milyen fontos a társak szerepe egy közös cél elérése érdekében. A mese szemléltetéséhez felhasználtam az előző nap a gyermekek által készített és a fényképeken látható liba bábot. A libás gyermekjátékdalok is a társas kapcsolatokat erősítették a gyermekek között. Az állatok őszből télbe való átmenetét, a menedékkresése támát a Varga Katalin A barna mackó kuckója meséje vezette be. A mese hallgatása során is érzehető a gyermekek számára a társas kapcsolatok pozitív hatása, a megfelelő társas szabályok, a nyugalom egymás megértése, és az együttérzés.
A társas kapcsolatok témáját a Márton naphoz, az állatok téli menedékének témájához kapcsoltam. Az állatok hangjának utánzásának megfelelően a Bagdi Emőke relaxációs gyakorlatai közül a magánhangzók hosszú hangoztatását választottam.Ez nagyon tetszett a gyermekeknek, együtt az egész csoport hangoztatta a hangokat, ez már önmagában is társas élményt nyújtott.Boldog Dóra mindig a gyermekek között van, a tevékenységek elején mindig elmondjuk a mondókát, valamint folyamatosan hallgatjuk a Badgi Bella CD jét. Benedek Elek Rókáné foga libacombra vágyik c. mese közben a libák társas viselekdése példa lehetett a gyermekek előtt, abban, hogy milyen fontos a társak szerepe egy közös cél elérése érdekében. A mese szemléltetéséhez felhasználtam az előző nap a gyermekek által készített és a fényképeken látható liba bábot. A libás gyermekjátékdalok is a társas kapcsolatokat erősítették a gyermekek között. Az állatok őszből télbe való átmenetét, a menedékkresése támát a Varga Katalin A barna mackó kuckója meséje vezette be. A mese hallgatása során is érzehető a gyermekek számára a társas kapcsolatok pozitív hatása, a megfelelő társas szabályok, a nyugalom egymás megértése, és az együttérzés.
A hónap üzenete az volt számunkra, hogy figyeljünk egymásra! De …Ne csak szűkebb környezetünkben, hanem nyissunk a világra! A MosolyManók felhívására gondoltunk azokra a szerényebb körülmények között élő családokra, akik karácsonyát ez a néhány szerény ajándék boldogabbá teszi. Természetesen az összetartozást is igyekeztünk kifejezni. Szuper jól érkeztük magunkat! Köszönjük az ötletet!
Az osztályban sokat beszélgettünk arról a téma kapcsán, hogy miért kellenek a barátok, a közös programok. A tablónkon összegyűjtötték a gyerekek a barátság legfőbb jegyeit, a fotómontázs képei ta kedvenc állataikkal készítették el.
Novemberben Lupsánné Kovács Eta: Barátság című versén keresztül közelítettük meg a „Társas kapcsolatok” témakörét. A gyerekek csoportokban dolgoztak és képkiegészítéssel jelenítették meg, hogy találtak barátokat a borsószemek, a mákszemek, a diócskák és a manó.
„Az igaz barát az, akire a szükségben is számíthatunk.”
A társas kapcsolatok témában jól érezték a gyerekek magukat. Szívesen beszéltek róla, és elmondták érzéseiket.
A hónap dala nagy sikert aratott nálunk, örömmel énekelték és mozogtak hozzá.
Beszélgetés során elmondták mitől boldogok, és ők hogyan tudnak örömet, boldogságot okozni másoknak.
A szeretet az egyik legfontosabb boldogságforrásunk mondat elhangzása után lelkesen sorolták, hogyan tudják a szeretetüket kifejezni mások iránt.
Együtt könnyebb minden megértésére a Fagyott babzsák játékot játszottuk. Élvezet volt nézni, és részt venni a játékukban, ahogy figyeltek egymásra és segítettek egymásnak. Mosoly csalt az arcukra, miközben segítettek a másiknak, az övék is leesett. Ekkor ment még egy társuk és segített.
A meseolvasás során Pöttömke piros vitorlásával ismerkedtek meg a gyerekek. A történet végén megbeszéltük a mese lényegét, tanulságát, a szereplők tulajdonságait. Elmondták, ki kivel barátkozna a szereplők közül. Érdekes volt hallgatni a gondolataikat, hiszen kis elsősökről van szó.
Három csapat három különböző helyszínt mutatott be. Élőképet alkottak, majd taps után beszélhettek a szereplők, eljátszották mi történt ott, mit érezhettek. Nagyon ügyesek voltak.
Barátsághajót hajtogattunk, amit a barátjuknak készítettek. Színezés közben ismét meghallgattuk a hónap dalát, és boldogan adták át a hajójukat a társuknak.
Hálás vagyok, mert jobban megismerhettem a kis tanítványaimat.