Novemberi hónap témáknak megfelelően a gyermekek ápolják a kapcsolataikat közös játékokkal.
Társas kapcsolatok ápolása
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A társas kapcsolatok és az ehhez kapcsolódó téma alk legközelebb a kisgyermekekhez.
Nagyon kedvelt téma volt a csoportunkban is. Elkészítettük fonással a barátság karkötőt és mindenki oda ajándékozhatta legjobb barátjának.
A barátságról tablót ragasztottunk és barátság pókhálót „szőttünk”
ahol elárulták a gyerekek, hogy, kihez kötődnek a legjobban a csoportban.
Sok színes eseménnyel egészítettük ki ezt a sokoldalú témát.
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A társas kapcsolatok és az ehhez kapcsolódó téma alk legközelebb a kisgyermekekhez.
Nagyon kedvelt téma volt a csoportunkban is. Elkészítettük fonással a barátság karkötőt és mindenki oda ajándékozhatta legjobb barátjának.
A barátságról tablót ragasztottunk és barátság pókhálót „szőttünk”
ahol elárulták a gyerekek, hogy, kihez kötődnek a legjobban a csoportban.
Sok színes eseménnyel egészítettük ki ezt a sokoldalú témát.
Az osztályunkban több jó baráti kapcsolat van 2-2 gyerek és kisebb csoportokon belül is. A téma érdekli a gyerekeket, szívesen vettek részt a beszélgetésekben. Szeretnek alkotni – ezért választottam a rajzos megoldást.
A hónap témájával kapcsolatban több verset és olvasmányt is elolvastunk, a témát ezeken keresztül alaposan körbejártuk. Fekete István Tüskevár c. regényéből Tutajos és Bütyök barátsága nagyon meghatotta a gyerekeket. Sokat beszélgettünk arról miért is van mindenkinek szüksége barátokra, társakra. Összegyűjtöttük közösen, mitől működik egy barátság- a szeretet, odafigyelés, bizalom, megértés, támogatás, elfogadás, tisztelet, titoktartás fogalmakat beszéltük át. Ebben a hónapban megpróbáltunk még jobban figyelni egymásra, olyan tevékenységeket választani, amiben együttműködésre egymás segítésére van szükség. Próbáltam bennük tudatosítani, hogy ez a kis közösség, amiben vannak milyen fontos, és minden egyén külön-külön is fontos. Ha szeretettel, barátsággal fordulnak egymás felé boldogabbak lesznek együtt a mindennapok.
Többször meghallgattuk a hónap dalát. A hónap vége felé közeledve, gyakran emlegettük a közelgő Mikulás ünnepét. Mindenki várja a Mikulást, ezért az osztály közösen megfogalmazott egy levelet a Mikulásnak, amit együtt eljuttattunk a Mikulás postaládájába. A gyerekek együtt verset is írtak, amit majd az iskolai Mikulás -ünnepélyen közösen előadnak.
Mikulás
Télapó itt van, megjött a szánnal
hozta a sok ajándékot a batyujában.
Reméljük, hogy hoztál sok jót
cukrot, diót, mogyorót.
Minden házba bekopogtat
ajándékot hozva,
szeretettel várjuk
minden karácsonyra.
Megkínálunk tejjel
és még sok jóval,
érezd magad otthon,
mint a saját házadban.
Egy kémény sem kormos,
örülünk, hogy látunk
örül az egész világ
hogy találkozunk.
Pihenj meg itt nálunk
hellyel kínálunk,
jövőre is nagy- nagy
szeretettel várunk.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Halak a tengerben piros vitorlásokkal
Játék a babzsákkal
Nagyon sokat nevettünk, amíg végre elkészült a kép. Sokadszorra sikerült csak állva maradni.
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése, konfliktusmegoldás, tűrőképesség ,közösségi nevelés.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Társas kapcsolatok ápolása
Idő: 2021.november 17.
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
| Pedagógus tevékenysége | Gyerekek tevékenysége | Módszerek, munkaformák | Eszközök | Célok |
| 1. Órakezdő relaxáció és éneklés: (5 perc) – Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás. – Szép napot kívánok a gyerekeknek! A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:) Bagdi Bella: Jobb veled a világ
2.Téma bevezetése: „Medve vagyok és cammogok” (5 perc) Szabály ismertetése.
|
Gyors elhelyezkedés Hallgatják körben állva a zenét, táncolva énekeljük a dalt. Megnézik a videót!
Lomha mozgással medvévé válnak. |
egyéni
frontális
frontális |
1.számú melléklet
laptop 2.számú melléklet
3.számú melléklet /szív kép/ |
Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.
Nyugodt ,derűs légkör megteremtése, érzelmi ráhangolódás az órára.
A nagy szívet ölelje meg mindenki!:)
Mindenki mosolyogjon a mai órán!
|
| 2.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása(10perc) Az ember társas lény! Szerintetek ez mit jelent? Miért van szükségünk egymásra? Kik azok az emberek, akik körül vesznek benneteket?
| Vélemények meghallgatása
| egyéni munka
|
4.számú melléklet /képek/
| Kellőképpen jól érezzék magukat és úgy mondják el megállapításukat..
Rávezetni őket a család ,barát fontosságára.
|
| 3.A téma előkészítése : (5 perc). A mese hallatán nem éppen azt fogod hallani, ami a mintaszerű barátság ,de a tanulságot próbáljuk levonni belőle! mese olvasása: A róka és farkas a lakodalomban
| mese hallgatása | frontális | 5.számú melléklet /Mese szövege/
| Értse meg ,hogy mi kell a boldogsághoz ,jól működő társas kapcsolathoz |
| 4. A téma feldolgozása (10 perc) A mese elolvasása után észrevételek meghallgatása, tanulság levonása
| egyéni munka | Mondják el észrevételüket! Lássák meg a helyes utat ! | ||
| 5. Az óra lezárása (6 perc) Szoborpark játék Szókártyák kihúzása után találják ki egymás szobrait!
Meditáció :Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
6.Értékelés (4perc) Téma tovább gondolása
Társasjátékkal fogunk megismerkedni. ismertetése Pozitivity Legyen minden hónapban egy ölelésnapunk!?) |
| Páros munka
egyéni munka | 6.számú melléklet /szókártyák/
7.számú melléklet https://www.youtube.com/watch?v=ugFvhdvPAhs | Próbálják imitálni a fülükbe súgott szavakat!
Szóbeli dicséret
|