A társas kapcsolatok fejlesztése nagyon fontos a személyiségünk fejlődésében, a gyermekek szocializálódásában. Novemberben erre fektettünk hangsúlyt a Boldog óra foglalkozásokon . A társas kapcsolatok alakulásában a kommunikáció kulcsfontosságú, az érzelmek kifejezése,jelenléte pedig befolyásolja a kapcsolatokat. Egy közösségben kell,hogy legyenek baráti kapcsolatok, de egyben is jól tudjon működni, a gyerekek számítsanak egymásra. Bizalmon,tiszteleten és megbecsülésen alapszik, ezek fontosságát próbáljuk megértetni a gyerekekkel a közös játékok ,tevékenységek során.
Alkottunk barátságláncit, zenére végeztünk harmonikus, hullámzó,ringató mozgást. Ujjlenyomat játékot próbáltuk ki a munkafüzet ők,melyben a kreativitás és az egymás munkája iránti kíváncsiság is megmutatkozott. Ki a barátod) barátnőd játékban egymásnak ajándékozták a saját magukat ábrázoló papír kisfiút,kislányt,melyet a gyerekek maguk készítették el előtte. Nagyon fontosnak tartom,hogy páros létszámban voltunk,és nem maradt olyan gyerek,akinek nem ajándékoztak volna papírbabát. Közösen készítettük el ragasztással a nagy szívét,rajta a kis gyermekfigurákkal.
Társas kapcsolatok ápolása
A gyermekekkel megtanultuk a Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek a Világomban minden rendben van című dalát, amit aztán hangszerekkel is kísértünk. Utána eljátszottuk a Keresek egy gyermeket… című játékot, aminek a lényege, hogy a barát külső és belső jó tulajdonságait kell felsorolni, erről kell felismerni magát a jó barátnak. Érdekes állítások hangzottak el, tudatosítani kellett, hogy a belső értékeink is mennyire fontosak, nemcsak a külső megjelenés. Közösen rajzoltunk és színeztünk egy Márton – napi ludat, így erősítettük az együtt végzett tevékenység motiváló erejét, és a hozzáfűződő hagyományápolást. Elkészítettük a Barátsághőmérőt, és a gyermekek jeleiket odarajzolhatták, ahogyan ők érezték magukat. Mindeközben sokat beszélgettünk, nevettünk, játszottunk, mindig figyelve egymásra.
November hónap témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Több alkalommal is elmeséltem az aktuális mesét, a Tavaszi ébresztőt. Ezután sokat beszélgettünk a barátságról, társas kapcsolatokról, boldogságról, szeretetről. A barátságlánc elkészítéséhez papír emberfigurákat vágtunk ki, amit a gyerekek kiszíneztek, majd felragasztottuk egy kartonra. A kis barátom, hogy vagy? játékot eddig is nagyon szerették, mostanában is sokat játszottuk. Ismét elővettük Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát, beszélgettünk, különböző szituációs feladatokat oldottunk meg. Végül a szőnyegen közösen építettünk fakockából. Ebbe a tevékenységbe minden gyerek bekapcsolódott.
November hónap témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Több alkalommal is elmeséltem az aktuális mesét, a Tavaszi ébresztőt. Ezután sokat beszélgettünk a barátságról, társas kapcsolatokról, boldogságról, szeretetről. A barátságlánc elkészítéséhez papír emberfigurákat vágtunk ki, amit a gyerekek kiszíneztek, majd felragasztottuk egy kartonra. A kis barátom, hogy vagy? játékot eddig is nagyon szerették, mostanában is sokat játszottuk. Ismét elővettük Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát, beszélgettünk, különböző szituációs feladatokat oldottunk meg. Végül a szőnyegen közösen építettünk fakockából. Ebbe a tevékenységbe minden gyerek bekapcsolódott.
A társas kapcsolatok téma hónap során a gyerekekkel a barátságot vettük górcső alá. Beszélgettünk arról kik a barátaink, miért pont ők azok, mit szeretünk bennük, miért jó hogy vannak barátaink, milyen érzés lenne ha nem lennének. Aztán halacska csoport lévén elkészítettük a saját kis akváriumunkat ahol mindenki tenyérlenyomata az melé került akivel ő a legjobban szeret játszani, vagyis akivel barátok így készült el a mi barátság tablónk.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Ált. Isk. 3. osztálya
A hónap témájának megfelelően a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Beszélgetőkört alakítottam ki a téma fontosságáról, ahol a gyermekek elmondhatták a gondolataikat, és az ötleteiket. Ha elakadt a beszélgetés egy két kérdéssel sikerült továbblendítenem. Ennél a témánál többféle feladat során ismerkedhettek meg a gyermekek a téma fontosságával. Elkészítettük a barátság kártyákat, amivel a baráti kapcsolataikat erősítettem, és az egymás közötti kommunikációt. Megbeszéltük, hogy ki kivel lakik a családi fészekben, kivel lenne szívesen egy fészekben, és mit szokott segíteni otthon. A nap végén a relaxációs feladatot végeztük el, ami nagyon jó hatással volt a gyermekekre. Mindenki szívesen pihent, elővettük a párnákat, és azon pihentünk, majd amikor felkeltünk, nyújtózkodtunk.
A téma nagyon közel állt hozzám, szívesen továbbadtam a gondolataimat a gyermekeknek.
Elsőseimmel a társas kapcsolatok témában barátság tenyereket rajzoltunk. Nagyon élvezték a baráttal való közös rajzolást, alkotást. Ezt a képek is mutatják.
Nagyon fontos a barátkozás náluk, hiszen szeptemberben jöttek iskolába, ahol teljesen új közösségbe csöppentek. Hiszem, hogy ahhoz, hogy szeressenek iskolába járni az is szükséges, hogy barátokra leljenek.
Elsőseimmel a társas kapcsolatok témában barátság tenyereket rajzoltunk. Nagyon élvezték a baráttal való közös rajzolást, alkotást. Ezt a képek is mutatják.
Nagyon fontos a barátkozás náluk, hiszen szeptemberben jöttek iskolába, ahol teljesen új közösségbe csöppentek. Hiszem, hogy ahhoz, hogy szeressenek iskolába járni az is szükséges, hogy barátokra leljenek.
Elsőseimmel a társas kapcsolatok témában barátság tenyereket rajzoltunk. Nagyon élvezték a baráttal való közös rajzolást, alkotást. Ezt a képek is mutatják.
Nagyon fontos a barátkozás náluk, hiszen szeptemberben jöttek iskolába, ahol teljesen új közösségbe csöppentek. Hiszem, hogy ahhoz, hogy szeressenek iskolába járni az is szükséges, hogy barátokra leljenek.