A boldogságóra témája, a társas kapcsolatok feldolgozása nagyon kedves volt a gyerekek számára. Az állatos játékok, a mozgás, a mesehallgatás közel áll az óvodás gyerekekhez, általuk kíváncsiak, érdeklődők lesznek. A felajánlott tevékenységek segítettek abban, hogy a foglalkozás során motiváltak, aktívak, jókedvűek legyenek. Örömmel készítették el a halrajt, ezzel nemcsak az egymáshoz való tartozást, kötődést kívántuk hangsúlyozni, hanem az egymással való törődést, együttműködést, a társas kapcsolatok fontosságát igyekeztünk erősíteni.
Társas kapcsolatok ápolása
Téma: Társas kapcsolatok
Van olyan kisgyermek a csoportunkban, aki nehezen teremt kapcsolatot, vagy valamilyen tulajdonsága miatt kiszorított helyzetbe kerül. Éppen ezért próbáltam a peremhelyzetben lévő gyerekeket is jobban bevonni a társakkal való játékba. Beszélgettünk arról, hogy ki hogyan érzi magát a csoportban. Kinek ki a barátja? Miért szeret vele játszani? Barátság láncot alkottunk a szőnyegen kézfogással, majd ennek megfelelően felragasztották egymás mellé a saját magukról alkotott képüket. Bízom benne, hogy a foglalkozás elmélyíti a már meglévő baráti kapcsolatukat és új barátságok kialakulását is elősegítette!
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Sajnos a folyamatos fertőződési helyzet miatt csak a hónap végén került sor erre az órára, így ezt majd más keretben még folytatni kell, hisz ez nem 1-2 órás problémakör. Bár ezek a gondolatok az etika órán is felmerültek már más megközelítésben, erről sokat kell ebben a csoportban beszélni, mert már 3. éve járnak egy osztályba, de még mindig sok az idegenkedés egymástól.
Az órát nyugtató, lecsendesítő, békéltető relaxációs gyakorlattal kezdtük. Nagy szükség volt erre, az előző izgalmas testnevelés óra után.
A téma azzal a kéréssel vezettem be, hogy gondoljanak valakire, aki fontos nekik, aztán mondják el, miért, mi pedig megpróbáltuk kitalálni, kire gondolt.
Ezután a barátságról beszélgettünk, miért fontos ez nekünk.
A következő a mese olvasása, megbeszélése volt, Elmondták, miért nem barát a róka, és miért nem szertnének együtt lenni ilye tulajdonságú gyerekkel. Azt is megfogalmazták, mit várnak el egy igazi baráttól.
Az óra végén a rejtvényt fejtették meg, sajnos a járványhelyzet miatt a csoprtmunkát kerüljük, amennyire lehet, de így is segítettek egymásnak. A megfejtés „SZERETLEK” szó kimondásának fontosságáról mondták el tapasztalataikat, érzéseiket.
Zárásként elénekeltük a hónap dalát.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Sajnos a folyamatos fertőződési helyzet miatt csak a hónap végén került sor erre az órára, így ezt majd más keretben még folytatni kell, hisz ez nem 1-2 órás problémakör. Bár ezek a gondolatok az etika órán is felmerültek már más megközelítésben, erről sokat kell ebben a csoportban beszélni, mert már 3. éve járnak egy osztályba, de még mindig sok az idegenkedés egymástól.
Az órát nyugtató, lecsendesítő, békéltető relaxációs gyakorlattal kezdtük. Nagy szükség volt erre, az előző izgalmas testnevelés óra után.
A téma azzal a kéréssel vezettem be, hogy gondoljanak valakire, aki fontos nekik, aztán mondják el, miért, mi pedig megpróbáltuk kitalálni, kire gondolt.
Ezután a barátságról beszélgettünk, miért fontos ez nekünk.
A következő a mese olvasása, megbeszélése volt, Elmondták, miért nem barát a róka, és miért nem szertnének együtt lenni ilye tulajdonságú gyerekkel. Azt is megfogalmazták, mit várnak el egy igazi baráttól.
Az óra végén a rejtvényt fejtették meg, sajnos a járványhelyzet miatt a csoprtmunkát kerüljük, amennyire lehet, de így is segítettek egymásnak. A megfejtés „SZERETLEK” szó kimondásának fontosságáról mondták el tapasztalataikat, érzéseiket.
Zárásként elénekeltük a hónap dalát.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Sajnos a folyamatos fertőződési helyzet miatt csak a hónap végén került sor erre az órára, így ezt majd más keretben még folytatni kell, hisz ez nem 1-2 órás problémakör. Bár ezek a gondolatok az etika órán is felmerültek már más megközelítésben, erről sokat kell ebben a csoportban beszélni, mert már 3. éve járnak egy osztályba, de még mindig sok az idegenkedés egymástól.
Az órát nyugtató, lecsendesítő, békéltető relaxációs gyakorlattal kezdtük. Nagy szükség volt erre, az előző izgalmas testnevelés óra után.
A téma azzal a kéréssel vezettem be, hogy gondoljanak valakire, aki fontos nekik, aztán mondják el, miért, mi pedig megpróbáltuk kitalálni, kire gondolt.
Ezután a barátságról beszélgettünk, miért fontos ez nekünk.
A következő a mese olvasása, megbeszélése volt, Elmondták, miért nem barát a róka, és miért nem szertnének együtt lenni ilye tulajdonságú gyerekkel. Azt is megfogalmazták, mit várnak el egy igazi baráttól.
Az óra végén a rejtvényt fejtették meg, sajnos a járványhelyzet miatt a csoprtmunkát kerüljük, amennyire lehet, de így is segítettek egymásnak. A megfejtés „SZERETLEK” szó kimondásának fontosságáról mondták el tapasztalataikat, érzéseiket.
Zárásként elénekeltük a hónap dalát.
Egyre több gyermeknek van jó pajtása, jó barátja. Mi ennek nagyon örülünk!
Szeretnek együtt lenni, együtt játszani a gyerekek.
A rajzokból ítélve az osztály nemcsak rajzolni szeret, hanem labdázni, focizni is.
A novemberi boldogságóra témája: a társas kapcsolatok ápolása volt. Iskolánkban a tanórai keretben minden osztályban megvalósult a téma.
Igencsak hálás a társas kapcsolatok ápolása témakör, ezért nagyon jól sikerült órák voltak. A beszélgetések, a páros és csoportos munkák, a barátság ötös rajz elkészítése, a szituációs játékok, a különböző szerepkörök kiosztása és megbeszélése, igazán boldoggá tette gyermekeinket. A feladatokban: önismereti és társismeret feladatok, játékok is szerepeltek, melyek segítettek abban is, hogy feltérképezzük az osztály szerkezetét, az esetleges periféria lévő gyermekek jobban bekapcsolódhassanak a közösség életébe és munkájába.
A jól sikerült órákból sokat profitáltunk és a következő évben is ehhez hasonló jó feladatokat és játékokkal fogunk alkalmazni
A karantén után kiemelten fontosnak tartjuk, hogy újra együtt lehetünk, ismét egy valós közösséget alkothatunk!
Embertársaink mellett nagyon fontos az állatokkal való kapcsolat is. Általában minden gyereknek van valamilyen háziállata, a köztük kialakult viszony bensőséges.