Ez alkalommal Boldog Dóra a legjobb barátjával Fridazsófival érkezett hozzánk és mesélt nekünk a kettejük barátságáról. Ezután már könnyen megnyíltak a gyerekek és elmondták ők mit gondolnak a barátságról,nekik miért fontos. Dóra minden gyereknek hozott „barátságköröket”, s arra kért mindenkit, hogy ujjlenyomat pecséteket adjanak azoknak, akik a legjobb barátaik. Izgalmas volt ezeket elkészíteni és látni, ahogy gyűlnek a pecsétek. Ez alkalmat adott a csoport kapcsolatrendszerének feltérképezésére is. Minden gyerek kapott pecsétet, vannak sokan, akik sok pecsétet gyűjtöttek és nagyon sok lett a kölcsönös választás. Készítettünk barátságkarkötőt, sógyurmából barátságszíveket. Ezáltal erősödtek a régebbi barátságok és újak is kötődtek. A továbbiakban a családi kapcsolatok kerültek a középpontba, melynek mottója : „a család a legnagyobb kincs”. Remek „családi fotók” készültek, melyeket „bekereteztünk” és közben jókat beszélgettünk.
Társas kapcsolatok ápolása
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Az állatvilágban gyakori, hogy csoportban mozognak az állatok a sikeres célba érés vagy a túlélés
érdekében.
A videók megnézése után mindenki ekészítette a saját madarát és megpróbáltuk röptetni őket.
„Ha gyorsabb akarsz lenni, az úton egyedül indulj el,
de ha igazán messzire akarsz jutni, melléd egy társ is kell.”
A téma feldolgozásához közös játékra invitáltam a gyerekeket.
Kukorica és gombok….ezekből egy kis fantázia segítségével raktak ki különböző „képeket”. Volt, aki önállóan készítette el az általa elképzelt figurát, voltak, akik közösen készítették.
A Százlábú is összeállt, bár nem volt egyszerű a feladat. Móka és kacagás kísérte a kialakuló alakzatot.
Szógyűjtés a „társ” előtagot felhasználva:
– társam, társaim, társak, társaság, társastánc, társasjáték, társkereső…
De miért is van szükségünk a másikra?
– legyen aki segít, ha valamit nem értek, legyen, akivel tudok játszani, elmondani neki, ha öröm vagy bánat ért, csak úgy legyen egy barátom. Nem jó egyedül….ilyen és hasonló megfogalmazások hangzottak el a beszélgetés során.
A hónap során készültek Barátság papírhajók is. Igazán érdekes feladat volt hajtogatni és megírni a kis hajókat, hogy oda találjanak a címzetthez.
A hónap dalát meghallgattuk, majd meg is tanultuk.
Remélhetőleg a társas kapcsolatok erősödtek, és még inkább megérezték a gyerekek a társakban rejlő erőt és bizalmat
Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hónap témája nagyon közel állt a gyerekekhez, hiszen nagyon jó közösséggé formálódtunk már a közel másfél év alatt.
A hónap feladatait elvégeztük, hajtogattunk csónakot, eljátszottuk Macóka történetét, tesi órán igyekeztünk egymás ölébe ülni és kitartani a végsőkig, míg a combizmaink bírták, miközben sokat nevettünk. Közmondásokat gyűjtöttünk a barátságról, melyeket a következő héten activity formájában el is mutogattunk egymásnak. Rajzórán körbe rajzoltuk a kezünket és egymás mellé tettük a faliújságon, jelképezve az összetartozásunkat.Nagyon érezhető volt, hogy mennyire tartják fontosnak a barátságot és sokat megtudtunk a felnőttekkel kialakított kapcsolataik minőségéről és mennyiségéről. Megbeszéltük mi az amiben még jobbá és elfogadóbbá kell válniuk és mi az amiben már most is nagyon jók. Pl. egymás megsegítése már egész jól megy.
Azt hiszem sikerült megerősítenünk az egymás iránti tiszteletünket, bizalmunkat, segítő és játékos mivoltunkat, és felfedezni újabb lehetőségeket a még jobbá válás érdekében.