Az állatok

Barátaink-és-társaink-az-állatok.jpg

1. Ráhangolás: Mit látsz a képen?
Beszélgettünk arról, hogy kinek mit mond a kép, mit sugall a kép, kik készíthették, mi lehetett a céljuk vele, hogyan tudnánk a társas kapcsolatok témában felhasználni ezt a képet. A tanulók jól ráéreztek arra, hogy a kép célja az egymás segítése, az eggyé tartozás kifejezése lehetett, sőt kedvet kaptak arra is, hogy is készítsünk egy hasonló képet.
2. Jelentésteremtés:
Tanmese a barátságról
A tanulók nagy figyelemmel hallgatták a hűséges sólyom történetét, s bátran nyilatkoztak arról, kinek mit mond a történet. Jól felismerték és megfogalmazták mire taníthat ez a mese. Miután beleélték magukat a vadász szerepébe, annak jellemfejlődését is felismerték és megfogalmazták.
Az én köröm
Minden tanuló elkészítette az „Én köröm” feladatot. A család került a legközelebb az ÉN-hez, majd a rokonok, barátok, osztálytársak, tanárok stb. kerültek egy-egy körrel távolabbra. Több tanulónál az állatok (kutya, macska ló stb.) a családdal egy körbe kerültek, így könnyen sikerült rávezetni őket a következő feladatra: a tabló készítésére.
3. Reflexió:
Idézz fel egy olyan esetet… – játékkal zártuk a foglalkozást. A tanulók 2 borítékból húztak: az egyikben az osztálytársak nevei, a másikban pozitív megerősítő cselekedetek felsorolása volt. A tanulónak a kihúzott osztálytársa nevét össze kellett illesztenie a húzott kártya szövegével, fel kellett idéznie egy esetet és visszajeleznie számára. A gyerekek nagyon segítőkészen igyekeztek emlékeket felidézni, ha valakinek nem jutott eszébe a megfelelő

Képek