A korona vírus miatt az ánTsz bezárta az intézmény nem tartok foglalkozásokat.
Társas kapcsolatok ápolása
Ráhangoló relaxációt és bevezető beszélgetést követően meghallgattuk A róka és a farkas a lakodalomban c. mesét. Megbeszéltük a mese tanulságait, majd megvitattuk, hogy milyen tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy jó kapcsolataink legyenek. Mire jó az összefogás? Elkészítettük a Barátság- tavunkat.
Táncoltunk a hónap dalára.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Egy közösség részesévé válni. Apró kis lelkek találkoznak és ismerkednek egymással nap mint nap. Jó látni őket. Ahogy megfigyelnek ahogy játszanak ahogy egy játék köré leülnek. Együtt. Száll az ének, szól a vers.
Beszélgetünk. Olyan érzelemgazdag kis 3 évesek, öröm velük lenni.
Átélik a meghitt játékos szituációkat és gondolataikkal gazdagítják azt.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
3.c osztály, Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI Soltvadkert
A hetedikesek német nyelvi csoportjában különösen nagy hangsúlyt helyezünk a bizalomteljes, boldog légkör kialakítására, valamint a társas kapcsolatok ápolására. A „család, barátok” témakör még nagyobb lehetőséget biztosított ennek hangsúlyozására, a diákok különböző feladatokon keresztül fogalmazták meg, miért is fontosak az igaz barátok, a család. A barátság témában elsőként egy mind map-et készítettünk, melynek során a diákok előzetes tudásuk alapján megfogalmazták, milyen egy igazi barát (ezt az ábrát pedig a témában való elmélyülés során kiegészítettük további tulajdonságokkal). A diákok számára különösen fontos volt, hogy egy barát megbízható, kedves, őszinte, vicces és segítőkész legyen, akinek van ideje ránk, valamint sosem hagy cserben minket.
A család témában szintén a diákok előzetes tudására alapozva egy szófelhőt készítettünk, melyben a család fontosságához kapcsolódó szavak, melléknevek jelennek meg, többek között a szeretet (a diákok kivétel nélkül ezt tartották a legfontosabbnak), a figyelem, boldogság, jókedv, élmények megbeszélése és problémák közös megoldása.
A Társas kapcsolatok ápolását rendhagyó megközelítéssel dolgoztuk fel. A szükségünk van egymásra és az együtt többre megyünkből kiindulva tartottunk egy Stikeez börzét tartottunk. A végén mindenkinek meg lettek a hiányzó figurái aki listával érkezett és elégedett volt. Az is kapott figurát ajándékba aki nem gyűjtötte.
Boldogságóra – November: Társas kapcsolatok gyakorlása
Felvezetésként a szőnyegen körben ülve halk, lazító zenét hallgattunk. Ennek hatására mélyebb hangvételű beszélgetést tudtam kezdeményezni a gyermekekkel. Miért is vágyunk mások társaságára? Miért fokozza a boldogságérzetünket mások társasága? Elsősorban a gyermeki kapcsolatokat hozták fel, mint vágyat a társaság gyanánt. Eszükbe sem jutott, hogy akár szülőkkel, testvérekkel, közelebbi rokonokkal, nagyszülőkkel is lehet „társaságot” alkotni. Egyértelműen a gyermekcsoportunkra gondoltak, mivel ezen belül képesek a saját érzéseiket (bánatukat, örömüket, vágyaikat, feszültségüket) elmondani, megélni. A süni irigy lesz című mese meghallgatása után a gyermekek többsége még jobban megerősödött abban, hogy milyen jó, hogy vannak barátaik. Az együttlét öröme, a közös boldogság jobban összekovácsolja őket, mélyebb érzések jöhetnek elő belőlük.
Lezárásként ismét bekapcsoltam a magnót és halk, lazító zene közben körben ülve tenyérrel simogatták egymás hátát, ezzel is éreztetve, erősítve az összetartozás és együttlét örömének érzését.
A 3. osztályban
A téma bevezetését zenehallgatással indítottam, majd a társas kapcsolatok felvezetésére érzékenyító kisfilmeket vetítettem a gyerekeknek az elfogadásról, a bizalomról, a közösség erejéről, a baráti kapcsolatokról, a szeretetről. Az elemző beszélgetésben aktívak voltak a tanulók. Megosztották egymással gondolataikat.
A „barátság hét” 2. rajzóráján megerősítő tevékenységként libás lámpást rajzoltak az elsősöknek.
Az 1. osztályban
A kicsik kiválasztották a számukra legkedvesebb rajzot, színezték és kiegészítették saját ötleteikkel. Meghajtogatták a lámpaformát, megragasztották és örömmel vitték a kész alkotásokat a nagyobb társaiknak. A zsibongóban készült képek is tükrözik a támogató, motiváló légkört.
Zárásként a két korcsoport együtt hallgatott meditációs zenét.
Az egyik fő célom az volt, hogy a két osztály tagjai ismerjék meg jobban egymást. Alakuljanak új barátságok, erősödjenek a régi kapcsolatok.
A harmadik foglalkozás Márton hetére esett, ezért úgy gondoltam a társasa kapcsolatok fontosságát Szent Márton történetén keresztül vezetem be. Elmeséltem nekik Szent Márton történetét és felhívtam figyelmüket a közösség összetartó erejére. Együtt kukoricát morzsoltunk, és különféle ludas memória-és puzzle játékokat játszottunk. A Hatan vannak a mi ludaink című dalos játékot is eljátszottuk közösen, majd libás képeket lehetett ragasztani.