A mai foglalkozást a tornateremben szerveztük, mert több nagymozgásos játékot is terveztem. A gyermekek jókedvűen érkeztek, körbeálltunk és röviden megbeszéltük, miért fontos, hogy jó kapcsolatot építsünk ki az osztályban és az élet más területein is. Bele tudjuk-e érezni magunkat a társaink helyzetébe, érezzük-e, hogy minek örül vagy mi bántja a mindennapokban. Mivel tudjuk segíteni társainkat és miért fontos ugyanez nekünk is.
Meghallgattuk a hónap dalát egy közös körtánccal, majd párokba rendeződtünk és tükörkép gyakorlattal igyekeztünk egymás mozgását utánozni. Nagyokat kacagtak a tanulók egymás mozdulatain, grimaszain.
A következő feladat előtt megbeszéltük, milyen szomorú, ha elromlik egy barátság például egy félreértés miatt, ezért elkészítettük a csoportunk „barátság megjavító gépét”. Óriási építőelemekből hordták és építették, mérnöki pontossággal a gyermekek a gépezetet. Mindenki megpróbált belebújni, rámászni a szerkezetre.
A megjavított barátság hangulatában, boldog, összetartó, erős halrajként úszott tovább a csoport a teremben.
A hónap dalára páros tánccal, vidáman zártuk a boldogság óra foglalkozásunkat.
Társas kapcsolatok ápolása
Elérkeztünk a társas kapcsolatokhoz, a bemelegítés után tanultuk Bella dalát. Meghallgatták a mesét a gyerekek és megfogalmazták, hogy nekik miért is az a barátja, akit választott. Elkészítettük a mi kis barátságszívünket, miközben énekeltük Bella dalát.
Kezdetnek a munkafüzet 40. oldalán lévő táblázat másolatát osztottam ki, azzal, hogy mindenki-mindenkitől szerezzen be aláírást, mert ez 13 fős osztálynál megoldható.
Miután ez megvolt, kértem nézzék át van-e meglepő az aláírások helyi között. Kiderült szinte mindenkit ért 1-2 meglepetés.
A munkafüzet 41-43. oldal idézeteiből beszéltünk meg 10-et, közben több személyes példát is felhoztak, így szinte kiszaladtunk az időből.
Jelző csengőnél került sor a Szókratészről szóló mese felolvasására és pár mondatos értelmezésére.
A társas kapcsolatok hónapjában, meghallgattuk a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek ” című dalt. Novemberi boldogságórákon többek között a jó barátságokról beszéltünk, igaz barátégokról, a viszonzásról. Meghallgatták A róka és a farkas a lakodalomban című mesét, ami után hosszasan beszélgettünk, hogy milyen barát a róka valamint azt, hogy így nem viselkedik egy igaz barát.
Nagyon érdekelte őket ez a hónap téma. Közösen készítettünk tököket, párokban dolgoztak, ahol a munka megosztás és az együttműködés volt a cél. Sikeresnek mondható ez a projekt, de ezt a képek is mutatják.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A Boldogságóra Program novemberi hónapjának témája „A társas kapcsolatok gyakorlása”, ezért a „Bogyó és Babóca” csoport kisóvodásai meghallgatták Bartos Erika „Barátság” című meséjét. A gyermekeknek nagyon tetszett az óvónő által felolvasott mese. Színes papírlapból kivágtunk egy szép piros cseresznyét, melyet a mágneses táblára rögzítettünk jobb oldalán Babócával, míg bal oldalán Bogyóval. A gyermekekkel megbeszéltük, hogy a mesében szereplő konfliktus forrása az az egy szem cseresznye volt, melyre mindkét szereplőnek „fájt a foga”. Felsorakozással egy véleményvonalat alakítottunk ki, mellyel a gyermekek kifejezhették, hogy melyik szereplővel is értenek egyet és miért? Természetesen a legtöbben Babócának adtak igazat.
Közösen egy varázsgépet építettünk óriás építőkockából, hogy megjavítsuk Bogyó és Babóca balszerencsésen indult barátságát. A gyerekek javaslatára párba álltak azok, akik az utóbbi időben sokat civakodtak a csoportban, így közösen, párban megépíthették a saját „barátságjavító varázsgépüket”, mely után kibékülésképpen meg is ölelték egymást.
Ezt követően a csoport tagjai cseresznye szörppel koccintottak és „egy tálból cseresznyéztek”, hogy megünnepeljék a régi barátságok „megjavulását”.
A tevékenység lezárásaként felálltunk és Bagdi Bella „Jól érzem magam boogie” című dalára táncoltunk, a dal szövegében elhangzott „utasításoknak” megfelelően.
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!