Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Társas kapcsolatok ápolása
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
OM: 201770 Zsadányi Tündérkert Óvoda
5537 Zsadány, Béke u. 56.
Csoport: Méhecske
Pedagógusok: Sallai Anikó , Balázsné Barta Anikó Judit
Időszak: 2022-11-14 – 2022-11-20
Heti terv címe: A társas kapcsolatok ápolása (Boldogságóra program 3.) Testrészeinkkel való ismerkedés
Módszer: Bemutatás , Ellenőrzés , Magyarázat , Szemléltetés , Beszélgetés , Segítségnyújtás , Dicséret , Cselekedtetés
Foglalkoztatási forma: Csoportos , Egyéni , Mikro -csoportos , Páros , Együttes
Bevezetés: A mindennapos testnevelés során sok olyan mondókát ismerünk, ami a testrészeinket felsorolja és meg is mutatjuk a mondóka mondása közben.
Hétfő
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Cél: Egymásra való odafigyelés fejlesztése a körbejárás, együtt mozgás segítségével.,
Feladat:A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése a testrész érintései egyenletes, játékos lüktetéssel.
Molnár Orsi: Ugi bugi Gryllus: Őszi falevél
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek
Külső világ tevékeny megismerése
A Boldogságóra program 3. témája: Társas kapcsolatok ápolása
Testrészekkel való ismerkedés
Mindennapi mozgás
Itt a szemem, itt a szám Hüvelyk ujjam almafa Jancsi bohóc a nevem
Azt kérdezed, hogy vagyok?
A fejem, a vállam, a térdem a bokám
Kedd:
Verselés, mesélés
*Sarkadi Sándor: Édes ősz
*Bartos Erika: Bogyó és Babóca/ Barátság
*Pont, pont vesszőcske…
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
*Átrajzolt kézfej színezése ceruzával
*Barátságkarkötő fűzése fonalra színes feldarabolt szívószálakból
Mindennapi mozgás
*Hüvelyk ujjam almafa
*Jancsi bohóc a nevem
*Azt kérdezed, hogy vagyok?
*A fejem, a vállam, a térdem a bokám
*Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok
Szerda:
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Molnár Orsi: Ugi bugi
Gryllus: Őszi falevél
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek
A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése páros mozdulatokkal (taps, kézrázás, csípő összeérintés, térdrogyasztás..)
Külső világ tevékeny megismerése
Testrészekkel való ismerkedés
A Boldogságóra program 3. témája: Társas kapcsolatok ápolása
Mindennapi mozgás
Jancsi bohóc a nevem
Molnár Orsi: Ugi bugi
Mindennapos testnevelés,
Mondókával egybekötött mozgásos játékok
Itt a szemem, itt a szám
Azt kérdezed, hogy vagyok?
Csütörtök:
Verselés, mesélés
Hüvelykujjam almafa…
Nemes Nagy Ágnes: Gesztenyefalevél
Ujjaimat mutogatom…
László Gyula: Szálló levelek
Pont, pont vesszőcske…
Bartos Erika: Bogyó és Babóca/ Barátság
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Barátságszirmokból barátságvirág ragasztása (különböző színű és formájú virágszirmok)
Mindennapi mozgás
Jancsi bohóc a nevem
A fejem, a vállam, a térdem a bokám
Hüvelykujjam almafa…
Péntek:
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
*Ujjlenyomatokból barátságvirág készítése (temperával)
*A barátság jelének kiszínezése (Boldogságóra program 3.)
Mindennapi mozgás
*A busz kereke csak körbe forog
*A fejem, a vállam, a térdem a bokám
*Mindennapos testnevelés,
*Mondókával egybekötött mozgásos játékok
*Itt a szemem, itt a szám
*Azt kérdezed, hogy vagyok?
Mozgás
Halraj mozgásban (Boldogságóra program 3. Téma: A társas kapcsolatok ápolása
Labdagurítás, feldobás, elkapás Páros labdagyakorlatok
Reflexió:
A gyerekek nagyon szeretik a dalokat hallgatni és mozogni rá. Emlékeztek a korábbi dalokra is és kérték, hogy hallgassuk meg a pozitív gyerek vagyok című dalt is. Jól éreztük magunkat, feljutottunk a harmadik lépcsőfokra. Az egyik kisfiú megkérdezte, hogy mikor érünk fel a tetejére?
Balázsné Barta Anikó Óvodapedagógus
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A társas kapcsolatokkal ismerkedtünk meg. Megbeszéltük mit jelent illetve mi is az. Elkészítettük barátság szirmokból a barátság virágokat. Halrajként együtt úsztunk a csoportba, mint társak, közösen, együtt.
Eljátszottuk az Azért vagy a barátom című játékot, amelyben kezdetben a gyermekek csak a társuk külső tulajdonságait említették, majd rávezettük őket, hogy belső tulajdonságokat is említsenek. Ezután kedves gondolatok születtek. Ellátogattunk az iskolába, megnézni a tavaly tőlünk elballagott gyermekek osztályát. Nagy volt az öröm, ölelték egymást az óvodás és már iskolás társak. Egymást segítve mindenki készített egy mackó síkbábot. Az összetartozás érzése összekapcsolta a különböző életkorú gyermekeket is, szinte egy csapattá válva. A barátságlánc készítése érdekes volt, mert voltak, akik mindenképpen egymás mellé akarták rakni rajzaikat. Ők a nap folyamán is nagyon ragaszkodnak egymáshoz, barátok.