Összetartozás jelképezése
Társas kapcsolatok ápolása
Kezdetnek a munkafüzet 40. oldalán lévő táblázat másolatát osztottam ki, azzal, hogy mindenki-mindenkitől szerezzen be aláírást, mert ez 13 fős osztálynál megoldható.
Miután ez megvolt, kértem nézzék át van-e meglepő az aláírások helyi között. Kiderült szinte mindenkit ért 1-2 meglepetés.
A munkafüzet 41-43. oldal idézeteiből beszéltünk meg 10-et, közben több személyes példát is felhoztak, így szinte kiszaladtunk az időből.
Jelző csengőnél került sor a Szókratészről szóló mese felolvasására és pár mondatos értelmezésére.
A társas kapcsolatok hónapjában, meghallgattuk a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek ” című dalt. Novemberi boldogságórákon többek között a jó barátságokról beszéltünk, igaz barátégokról, a viszonzásról. Meghallgatták A róka és a farkas a lakodalomban című mesét, ami után hosszasan beszélgettünk, hogy milyen barát a róka valamint azt, hogy így nem viselkedik egy igaz barát.
Nagyon érdekelte őket ez a hónap téma. Közösen készítettünk tököket, párokban dolgoztak, ahol a munka megosztás és az együttműködés volt a cél. Sikeresnek mondható ez a projekt, de ezt a képek is mutatják.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A Boldogságóra Program novemberi hónapjának témája „A társas kapcsolatok gyakorlása”, ezért a „Bogyó és Babóca” csoport kisóvodásai meghallgatták Bartos Erika „Barátság” című meséjét. A gyermekeknek nagyon tetszett az óvónő által felolvasott mese. Színes papírlapból kivágtunk egy szép piros cseresznyét, melyet a mágneses táblára rögzítettünk jobb oldalán Babócával, míg bal oldalán Bogyóval. A gyermekekkel megbeszéltük, hogy a mesében szereplő konfliktus forrása az az egy szem cseresznye volt, melyre mindkét szereplőnek „fájt a foga”. Felsorakozással egy véleményvonalat alakítottunk ki, mellyel a gyermekek kifejezhették, hogy melyik szereplővel is értenek egyet és miért? Természetesen a legtöbben Babócának adtak igazat.
Közösen egy varázsgépet építettünk óriás építőkockából, hogy megjavítsuk Bogyó és Babóca balszerencsésen indult barátságát. A gyerekek javaslatára párba álltak azok, akik az utóbbi időben sokat civakodtak a csoportban, így közösen, párban megépíthették a saját „barátságjavító varázsgépüket”, mely után kibékülésképpen meg is ölelték egymást.
Ezt követően a csoport tagjai cseresznye szörppel koccintottak és „egy tálból cseresznyéztek”, hogy megünnepeljék a régi barátságok „megjavulását”.
A tevékenység lezárásaként felálltunk és Bagdi Bella „Jól érzem magam boogie” című dalára táncoltunk, a dal szövegében elhangzott „utasításoknak” megfelelően.
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!