Ebben a hónapban elbáboztam a gyermekeknek a Süni irigy lesz című mesét, majd a társas kapcsolatok ápolásáról beszélgettünk a beszélgetőkörünk alatt, ill. arról, hogy „miért jó, ha van barátom?”. Hogy vagy körrel indítottam a beszélgetést, majd elősegítettem, hogy mondatokban próbáljának meg válaszolni, és tudjanak értékes gondolatokat adni barátaiknak, akikért szívesen jönnek oviba, vagy szívesen találkoznak ovin kívül, akivel jó játszani, bandázni, beszélgetni, nevetni. Jó volt látni a gyermekek arcát, amikor értékes gondolatokat kaptak és sok nehéz kérdésről is szó esett, hogy milyen rossz amikor valakit kizárnak a játékból csipp-csupp tettek, elszólások miatt. Meghallgattuk és gitárral is eljátszottam a gyermekeknek, és együtt énekeltük táncoltuk a hónap dalát, ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalocskát, amely mindenkinek jókedvet, vidámságot hozott. A társas kapcsolatainkat mézeskalács kép készítésével is színesítettük és barátságkarkötőt készítettünk, mely a mozgékonyabb fiúkat is lecsendesítette és beszélgetésre invitálta a társaságot. Jó hangulatban teltek ezek a napok, sokat mosolyogtunk, és a barátoktól ujjlenyomatokat is szerezhettek, kiszínezhették miért fontos számukra a barátság. Tornatermi játék kapcsán pedig igazi vidámságot hozott az ejtőernyő, melyet közösen lehetett megfogni és labdát pattogtatni, hangosan nevetni, sikítani, örömünket kifejezni. A tevékenység zárásaként a kiscsoportosok segítettek elkészíteni a hónap szimbólumát és még a sírósabbak is örömmel színezték az előző hónap mosolygós arcait. A karkötők egész hónapban készülnek, sokszor összeül a csapat fonogatni.
Társas kapcsolatok ápolása
Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium,Kollégium és Általános Iskola
Társas kapcsolatok ápolása
Ahhoz, hogy jobban megismerjék egymást az elsősök, szerveztünk egy közös programot, amikor tanításon kívül is sok időt tölthetünk el együtt az iskolában. Péntek délután 18 órakor visszajöttünk tanítás után, hoztuk a hálózsákjainkat, pizsiket, és vidám, játékos programokkal töltöttük az estét. Vacsorára pizzát rendeltünk, és egy nagy teremben tornaszőnyegeken megágyazva aludtunk.
Az esemény nagyon izgalmas kaland volt a gyerekeknek, és erősíti bennük az összetartozás érzését.
Csodapókjaimmal feldolgoztuk a hónap témáját. Közösen arra a megállapításra jutottak, hogy a családon kívül számukra a legfontosabb társas kapcsolat a barátság. Minden gyerkőc szóban bemutatta a csoportban lévő legjobb barátját. Mit tart értékesnek a barátjában, miben segítik egymást, mi a közös bennük, vagy esetlegesen miben különböznek. Mivel a gyerekek kreatívak és ügyeskezűek, egy festett portréval kedveskedtek egymásnak. A jelmondatunk: A barátomat segítem, tisztelem és kedvelem.
Székesfehérvári Kossuth lajos Általános Iskola
Gary Chapman szeretetnyelv-tesztje alapján azonos szeretetnyelv csoportok matricái.
Társas kapcsolatok ápolása-elméleti háttér feldolgozása
Pozitív hatások
Barátság
Bizalomjáték
Képfeldolgozás
Mennyire ismeritek egymást?
Barátságötös
Barátság építése,karbantartása
Dolgozz a „házadon”
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.
Ősz az erdőben
E havi foglalkozásunkon nagy hangsúlyt kapott az ősz, az őszi erdő. Különböző technikák felhasználásával készítettünk egy őszi erdőrészletet. Közös munka volt, különböző korú gyerekek együtt vagy egymás mellett differenciáltan tevékenykedtek. Szükség esetén segítettem őket a kivitelezésben, ötletadásban. A nagyobb gyerekek is szívesen segítenek kisebb társaiknak. Az ilyen „munka”, az együttes örömteli tevékenykedés jól egybefogja a közösséget, erősíti többek között a gyerekek szociális készségeit.
Munka közben jól esett a közös verselgetés, beszélgetés, dalolgatás, CD hallgatás Bagdi Bella dalaival.
E közben észrevétlenül sok ismeretet szereztek a gyerekek a természetről, állatokról.
Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét elmeséltem nekik, majd utána megbeszéltük, feldolgoztuk a javaslatnak megfelelően. Sokan okosan mondták el véleményüket a mese szereplőivel kapcsolatban.
Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a kézműves tevékenység 2-3 napon keresztül tartott, a gyermekek aktívak, kreatívak voltak.
A kész „munka” , az őszi erdő csoportszobánkat díszíti, majd kitesszük az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék.