Együtt, közösen, összedolgozunk a tökéletes eredmény érdekében!
Társas kapcsolatok ápolása
Októberben nem sikerült feltöltenem az optimizmusról szóló óránkat, ezért a novemberi beszámolómat ezzel szeretném kezdeni. Talán sosem volt ilyen fontos, hogy megtanuljunk optimista szemüvegen keresztül szemlélődni , így tekinteni a szűkebb és tágabb környezetünkre. Egyre több gyermekre jellemző a klímaszorongás, amely megbélyegezheti mindennapjaikat. Ebben a hónapban egy másik iskolai programhoz kapcsolódva, a Fenntarthatóságról beszélgettünk. Relaxációs gyakorlattal kezdtünk, majd körben ülve beszélgettünk a fenntarthatóságról és arról, hogy mi személy szerint mit tehetünk azért, hogy hozzájáruljunk a környezetvédelemhez? Ökoiskola lévén kiemelt feladatunk a környezeti nevelés is. Szerettem volna rávilágítani arra, hogy ha mi magunk példát mutatunk és így mások is csatlakoznak hozzánk, van remény hogy változtassunk. Nagyon jó ötleteket sorakoztattak fel a gyerekek, lelkesen gyűjtögették a lehetőségeket. Az egyik tanulóm ötlete alapján a gyakorlatban is hozzákezdtünk a környezetünk még szebbé tételéhez. Szemetet szedtünk, gereblyéztünk.
November a társas kapcsolatok hónapja. Fontosnak tartjuk az egyéni kapcsolódásokat és a közösség erejében is hiszünk. A szokásos relaxáció után egy játékba kezdtünk. Minden tanulóm kapott egy A/4-es lapot, amelyre fel kellett írni a nevüket. Majd körben haladva a mellette jobbra ülőnek kellett adni a lapot. Így mindenki egy társa lapját kapta meg. Akinek a nevét olvasták, neki szóló pozitív üzenetet kellett írnia. Majd újra eggyel jobbra adták a lapot, míg végül mindenkihez visszajutott a saját papírlapja. A kör végére mindenki kapott egy személyre szóló fantasztikus energialöketet 12 pozitív megerősítéssel. (Azt szeretem benned, hogy…, Az a legjobb tulajdonságod, hogy…)
A tanulóim megkértek, hogy én olvassam fel nekik a saját lapjukat. Izgatottam várták. Olykor könnyeket csaltak egymás és az én szemembe is. A legjobb visszajelzés az a sok mosoly volt, és egy kedves kérdés, miszerint „Anita néni, legközelebb is írunk ilyet? Azt hiszem, ez mindent elárul. Megbeszéltük, hogy ha úgy érezzük, hogy nem igazán jól indul egy napunk, vagy szomorúnak érezzük magunkat, mindig elolvassuk ezeket a sorokat, hogy emlékeztessük magunkat arra, hogy a TATÁI 7. osztály egy összetartó kis csapat.
Kreatív foglalkozásként kitaláltuk, hogy a tagozatunkkal elkészítünk egy közös projektet. Egyénenként kis karácsonyfákat színezett ki minden tanuló, amelyet a végül egy nagy egész karácsonyfának ragasztottunk össze.
Októberben nem sikerült feltöltenem az optimizmusról szóló óránkat, ezért a novemberi beszámolómat ezzel szeretném kezdeni. Talán sosem volt ilyen fontos, hogy megtanuljunk optimista szemüvegen keresztül szemlélődni , így tekinteni a szűkebb és tágabb környezetünkre. Egyre több gyermekre jellemző a klímaszorongás, amely megbélyegezheti mindennapjaikat. Ebben a hónapban egy másik iskolai programhoz kapcsolódva, a Fenntarthatóságról beszélgettünk. Relaxációs gyakorlattal kezdtünk, majd körben ülve beszélgettünk a fenntarthatóságról és arról, hogy mi személy szerint mit tehetünk azért, hogy hozzájáruljunk a környezetvédelemhez? Ökoiskola lévén kiemelt feladatunk a környezeti nevelés is. Szerettem volna rávilágítani arra, hogy ha mi magunk példát mutatunk és így mások is csatlakoznak hozzánk, van remény hogy változtassunk. Nagyon jó ötleteket sorakoztattak fel a gyerekek, lelkesen gyűjtögették a lehetőségeket. Az egyik tanulóm ötlete alapján a gyakorlatban is hozzákezdtünk a környezetünk még szebbé tételéhez. Szemetet szedtünk, gereblyéztünk.
November a társas kapcsolatok hónapja. Fontosnak tartjuk az egyéni kapcsolódásokat és a közösség erejében is hiszünk. A szokásos relaxáció után egy játékba kezdtünk. Minden tanulóm kapott egy A/4-es lapot, amelyre fel kellett írni a nevüket. Majd körben haladva a mellette jobbra ülőnek kellett adni a lapot. Így mindenki egy társa lapját kapta meg. Akinek a nevét olvasták, neki szóló pozitív üzenetet kellett írnia. Majd újra eggyel jobbra adták a lapot, míg végül mindenkihez visszajutott a saját papírlapja. A kör végére mindenki kapott egy személyre szóló fantasztikus energialöketet 12 pozitív megerősítéssel. (Azt szeretem benned, hogy…, Az a legjobb tulajdonságod, hogy…)
A tanulóim megkértek, hogy én olvassam fel nekik a saját lapjukat. Izgatottam várták. Olykor könnyeket csaltak egymás és az én szemembe is. A legjobb visszajelzés az a sok mosoly volt, és egy kedves kérdés, miszerint „Anita néni, legközelebb is írunk ilyet? Azt hiszem, ez mindent elárul. Megbeszéltük, hogy ha úgy érezzük, hogy nem igazán jól indul egy napunk, vagy szomorúnak érezzük magunkat, mindig elolvassuk ezeket a sorokat, hogy emlékeztessük magunkat arra, hogy a TATÁI 7. osztály egy összetartó kis csapat.
Kreatív foglalkozásként kitaláltuk, hogy a tagozatunkkal elkészítünk egy közös projektet. Egyénenként kis karácsonyfákat színezett ki minden tanuló, amelyet a végül egy nagy egész karácsonyfának ragasztottunk össze.
Az osztály átrendezését követően színes relaxációval érkeztünk meg lelkileg a foglalkozásra, mindenki elmondta azt a színt, melyet elképzelt. Beszéltünk arról, hogy milyen tulajdonságokat szeretünk másokban, mások milyen tulajdonságokat szeretnek bennük. Meghallgatták a Görög mese a barátságról című történetet, megbeszéltük a tanulságokat.
Páros szobrokat alkottak, mellyel egymásra hangolódásuk, figyelésük mélyült.
A vadászat játék volt a legnagyobb siker, nagyon lelkesen gyűjtötték az aláírásokat. Az óra végén az egyik gyermek születésnapját ünnepeltük – hozott sütit, énekeltünk neki.
Köszönöm a gyermekek aktivitását, az osztályfőnök lelkesedését és a lehetőséget!
A terem átrendezését követően színrelaxációval kezdtük a foglalkozást. Mindenki elmondta, hogy milyen szín volt a kedvence – érdekes volt megfigyelni a csoportnyomás hatását.
Beszélgettünk arról, hogy mitől olyan fontosak a kapcsolatunk ez életünkben.
Ezt követően felolvastam a munkafüzetből a Görög mese a barátságról című történetet, majd megbeszéltük a mondandóját.
Az óra következő részében „vadászatot” játszottunk, melynek kifejezetten nagy sikere volt.
Az óra végén sajnos a tervezett hónap dalára már nem maradt időnk.
A gyerekek az utolsó percben egy-egy szóval visszajelzést adtak az óráról.
Nagyon gyorsan telt el az idő, miközben a kapcsolataik mélyültek.
Köszönöm az osztályfőnök aktivitását és a gyerekek munkáját, valamint a lehetőséget!
Kincskeresős jétk.
cél. együttműködés, kompromisszum, kommunkáció, szabálybetartás
számos program volt.
Egymás segítése valasós gyöngy ajndékok közben
Baráti kapcsolatok közös rajz, és erősségek megfogalmazásával
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Milyen egy jó barát? Kiben lehet megbízni? Kit engednél magad mellé és kit tartanál távol az ismerőseid közül? Írjunk barátságról szólásokat, közmondásokat!